motorrenovering

Hammet

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
DT125R
jaha, nu hade dom plockat isär motorn och avgasportarna var slut, lite repor på kolven men cylindern var 100% iaf.
så nu blir det nya portar, kolv och kanske lite mer grejjer :zpy
har en aning om att det blir dyyyrt :(
HATAAAAAA!!! 2-takt och kukzuki :mad:

Hammet

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
DT125R
min milkostnad ligger på 50-60kr......ganska saftigt för att vara 16år utan jobb :( :gråta

SkorvKalle

2 hjul för mycket
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Fyrhjuling
Ser ut som jag o Hammet sitter i ganska snarlika situationer.. mina portar rasa oxå för en månad sen.. det är fixat nu, nu ska ja bara ställa in förgasaren rätt då den går för fett.. Kalaset hamnade på 10.000.. lite mer än jag väntat mej :( men man får väl se de från den ljusa sidan att man har en hoj som förhoppningsvis går bättre än va den gjorde innan o dessutom håller ett bra tag till.

Hammet: Hur gick din hoj när portarna rasa? orka inte varva över 7000?

Dracke

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
nej
SkorvKalle skrev:
Ser ut som jag o Hammet sitter i ganska snarlika situationer.. mina portar rasa oxå för en månad sen.. det är fixat nu, nu ska ja bara ställa in förgasaren rätt då den går för fett.. Kalaset hamnade på 10.000.. lite mer än jag väntat mej :( men man får väl se de från den ljusa sidan att man har en hoj som förhoppningsvis går bättre än va den gjorde innan o dessutom håller ett bra tag till.

10 tusen kronor? för vadå?

SkorvKalle

2 hjul för mycket
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Fyrhjuling
Out_Spinner skrev:
10 tusen kronor? för vadå?

avgasportar 6.400, balansering av vevaxel + att han dela hela motorn o gick igenom alla delar... känns inte som något jag hade klarat av o göra hemma i garaget..

osså fick jag med sprillans nya drev o en kedja som ja monterade själv så de tog han inget betalt för.

Hammet

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
DT125R
SkorvKalle skrev:

gruppkram ;)
njaa, han sa att allt skulle landa på 6-7000kr -25% i moms så det blir lite billigare för mig....
tror max-effekten låg på ca 8000rpm när portarna rasade...kanske varva ur till 11000rpm på 1an

Nyheter
Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...