200L fat känns lite överdrivet... Men praktiskt!
20L dunk skulle jag vilja hitta. Så tar man med sig en ny påfylld när man åker iväg.
Har en back med soppa, kedjeolja, fil och timmersaxar. Ett färdigt kitt att lyfta in i bilen.
Skulle vilja hitta en pump i närheten med Aspen. Tror det ska finnas i Uppsala.
Skitnöjd med sågen. Pang för pengen som du nämner är svårslaget. Ibland när man kör lite grovt ute i skogen så skulle man önska sig 15"svärd. Men hobbysågare som jag är så duger lilla svärdet och effekten. Är ju bevisat många ggr om att större svärd ger fler olyckor. Man måste ju tänka säkerhet också.
Går lite väl ojämnt på tomgång, sen kan jag tycka att den är lite tjurig att starta när den är varm.
Rengöringsmässigt och användande så är den riktigt smidig. Gör ju alltid rent sågen och ser till att den är redo efter att jag sågat klart, så är det bara att ta sin "back" och dra iväg.
Trodde tomgången skulle ge sig efter ett antal timmars körande, men den vart bara lite bättre. men va fn den går bra nog, har fin ork ser ut som ny fortfarande(nåja lite repor är det). Har ju möjlighet att jämföra mot farsans 2249 och brorsans 2250 och svågerns lilla qvarna 122?. Snål på soppa är den om man jämför med andra sågar. Är ibland två som jobbar och jag tankar absolut minst. Vi pratar säkert 30%. Jämfört mot farsan, brorsan, min gamla och svågerns qvarna.
Slår man ut totalen så är det ett utav mina bästa köp under 2000 talet. Sågen kommer ju gå i minst 20år med mitt "lilla" användande.