Hej, Har för fyra veckor sedan köpt en ny Kymco KXR 250, det är en quad godkänd att framföras på allmän väg med b-kort, med en 250 cc 4-takts vätskekyld maskin på 18 hk. Nu till mitt problem, redan när den var helt ny så kunde ett missljud uppfattas från motorn. Detta vid hård belastning, acceleration och i jämn fart över ca 65 km/h. Jag har framfört mina klagomål både till märkesverkstan och generalagenten. Generalagenten säger att de inte har fått några klagomål, ej heller några servicemeddelanden. Verkstan säger att det är normala missljud och att inget kommer att hända. Hur låter det då undrar du! Jo det låter som att motorn knackar/spikar. Men jag tror inte att det är det eftersom jag provat både 98 oktan och oktanbooster utan att ljudet försvinner. Nu börjar jag undra om det kan vara kolvskrammel, kamkedja eller lager som ger ifrån sig ljudet. Tilläggas skall att missljudet tilltar i styrka för varje mil som går och nu när jag kört ca 80 mil så kommer missljudet vid låg belastning , svag acceleration och vid jämn fart över 35 km/h. Det låter inget vidare för mitt motoröra som mest är van vid spinnande japanska maskiner. Finns det någon här som har några förslag???