Strömmen kommer från batteriet endast då man startar. Därefter komemr strömmen från generatorn.
Att batteriet är så dåligt att knarren stannar eller går knas förekommer uppenbarligen men det är mycket ovanligt.
Tänk bara på alla gånger man kablat eller knuffat igång knarrar med urladdat batteri.
Dock kan jag tänka mig driftproblem om felet består i att en cell dött. Då lämnar batteriet ca 11,5 volt nyladdat och spänningen orkar inte ens upp till 12 volt då generatorn laddar. DÅ kan jag tänka mig att man kan få driftproblem eftersom knarrarna oftast har så jävla dåliga elsystem.
Ja just det, klena elsystem helt utan marginaler.
När generatorn i bilen gav upp på väg till Katrineholm så fortsatte jag till K-hol och hem igen. Alla lysen, fläkt, stereo med mer gick som vanligt. Dock klena ljus på slutet. Stereon lät illa sista milen på väg hem. Hade en systemspänning på under 7 volt med motorn på tomgång när jag kom hem men insprutet (inkl pump etc) och tändsystemet gick klockrent i alla fall.
Hojar har uppenbarligen skitdåliga elsystem även om det så är dyra hojar.