motorstop när jag kör över 120 m/tim

Solid snake

Guest
Tymo skrev:
om det e smuts i bensinfiltret !! varför kunde jag köra vid lägre hastighet utan problem!! den här motornstop har hänt två gånger, och en gång skulle köra i tvåan med hög varv då plötsligt började hojen bluddrar men ändå kunde jag försätta köra utan att bli tvungen för att stanna ....

Men läs människa! Kolla anslutningarna till luftboxen!

Rolle85

Ska börja övningsköra nu...
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
Kawasaki GPX 600R
Batteriets uppgift är inte bara att starta...dels lampor, sen har du direktinsprutning så går detta på el. Jag hade en lite äldre bil som hade direktinsprutning när generatorn inte laddade batteriet kunde någon bensin inte sprutas in i motorn...dvs insprutningen går på el, ingen el, ingen bensin. Testa att köpa ett billigt nytt batteri på biltema typ o testa bara o köra med ett nytt....funkar den då vet du vad felet är troligtvis. Dock om de händer efter ett par omgångar igen så har batteriet laddats ur o generatorn funkar antagligen isåfall inte.
mvh Henke

Robban_C

Gubbfan åker knarr!
Gick med
9 Jun 2003
Hoj
Bimota KB1 -79, Katana 1168 turbo -82.
Strömmen kommer från batteriet endast då man startar. Därefter komemr strömmen från generatorn.
Att batteriet är så dåligt att knarren stannar eller går knas förekommer uppenbarligen men det är mycket ovanligt.
Tänk bara på alla gånger man kablat eller knuffat igång knarrar med urladdat batteri.
Dock kan jag tänka mig driftproblem om felet består i att en cell dött. Då lämnar batteriet ca 11,5 volt nyladdat och spänningen orkar inte ens upp till 12 volt då generatorn laddar. DÅ kan jag tänka mig att man kan få driftproblem eftersom knarrarna oftast har så jävla dåliga elsystem.

Ja just det, klena elsystem helt utan marginaler.
När generatorn i bilen gav upp på väg till Katrineholm så fortsatte jag till K-hol och hem igen. Alla lysen, fläkt, stereo med mer gick som vanligt. Dock klena ljus på slutet. Stereon lät illa sista milen på väg hem. Hade en systemspänning på under 7 volt med motorn på tomgång när jag kom hem men insprutet (inkl pump etc) och tändsystemet gick klockrent i alla fall.
Hojar har uppenbarligen skitdåliga elsystem även om det så är dyra hojar.

Rolle85

Gick med
31 Jan 2005
Hoj
Kawasaki GPX 600R
Testa bara för skoj skull med ett nytt batteri o se vad som händer. Kör med ett 200kr från biltema.

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
.
Rolle85 skrev:
Testa bara för skoj skull med ett nytt batteri o se vad som händer. Kör med ett 200kr från biltema.

Hur vore det om du kunde sluta posta en massa strunt i alla trådar du besöker :kocko

Att felet beror på batteriet är tämligen långsökt då motorcykeln uppenbarligen startar på batteriet. Att då som första åtgärd åka till biltema och lägga pengar på ett batteri istället för att ansluta en slang (vilket är det som troligtvis behövs) är tämligen korkat.....

Arctic#1

www.saltdalmc.com
Gick med
29 Apr 2004
Hoj
Kawasaki Zx6R
Defekt bensinpump, slang som ligger fel, tett bransle filter,slangar til forgasarna har du kollat detta nu?

Tymo

Kawa future
Gick med
18 Sep 2004
Hoj
ZX-R
Rolle85 skrev:
Batteriets uppgift är inte bara att starta...dels lampor, sen har du direktinsprutning så går detta på el. Jag hade en lite äldre bil som hade direktinsprutning när generatorn inte laddade batteriet kunde någon bensin inte sprutas in i motorn...dvs insprutningen går på el, ingen el, ingen bensin. Testa att köpa ett billigt nytt batteri på biltema typ o testa bara o köra med ett nytt....funkar den då vet du vad felet är troligtvis. Dock om de händer efter ett par omgångar igen så har batteriet laddats ur o generatorn funkar antagligen isåfall inte.
mvh Henke
har laddat batteri full idag, men kunde inte få motorn igång... det ser mer som motorn har kvävts ordentligt.... tror mest på att felet ligger bakom bensinpump

Vastrix

Påställd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
VFR800
Tymo skrev:
har laddat batteri full idag, men kunde inte få motorn igång... det ser mer som motorn har kvävts ordentligt.... tror mest på att felet ligger bakom bensinpump

Är tändstiften fuktiga? Startar den på startgas? Har du startat den många gånger i vinter utan att varmköra den?

/V.

Tymo

Kawa future
Gick med
18 Sep 2004
Hoj
ZX-R
Vastrix skrev:
Är tändstiften fuktiga? Startar den på startgas? Har du startat den många gånger i vinter utan att varmköra den?

/V.
nej.. tändstiften är inte sura.. dom e ju torra, förresten har inte startat den i vinter .. min optimal laddare var på hela tiden..

Rolle85

Gick med
31 Jan 2005
Hoj
Kawasaki GPX 600R
Borsiin JR skrev:
Hur vore det om du kunde sluta posta en massa strunt i alla trådar du besöker :kocko

Att felet beror på batteriet är tämligen långsökt då motorcykeln uppenbarligen startar på batteriet. Att då som första åtgärd åka till biltema och lägga pengar på ett batteri istället för att ansluta en slang (vilket är det som troligtvis behövs) är tämligen korkat.....

ok...

Rolle85

Gick med
31 Jan 2005
Hoj
Kawasaki GPX 600R
ne de gjorde jag inte...jag gjorde så att när jag ahde haft av tanken på min hoj så kom bensinslang i kläm och då var den ju helt död...lättade på den och så var de ett minen blott =)

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Hoj
1000cc chokladbit från 2001
Tymo skrev:
om det e smuts i bensinfiltret !! varför kunde jag köra vid lägre hastighet utan problem!! den här motornstop har hänt två gånger, och en gång skulle köra i tvåan med hög varv då plötsligt började hojen bluddrar men ändå kunde jag försätta köra utan att bli tvungen för att stanna ....
Kolla soppafiltret och luftfiltret! Motorn kräver mer soppa och luft vid högre varv/fart under belastning vilket betyder att den kan gå hur bra som helst på tomgång/låga varv/varvning vid stillastående men ändå få för lite när man är ute och kör...

Andersson turbo

Turbotok
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
suzuki hayabusa/1000r hybrid turbo 445.32hk SÅLD + Funnybiken + Brandgul Surbusa
tt4224t skrev:
Känner mig lite dum.
Trycksätts verkligen flottörhusen?

Vänliga hälsningar

Japp Kawa har en väldigt lyckad så kallad " luffarturbo "

luftintag i fronten som skapar övertryck i luftburken

men om flotörhusen inte får samma eller högre tryck så tar soppan slut
rätt omgående ,det blir som att köra in i en vägg

Sänker man farten så strömmar soppan till igen och hojen går igen

Audiman

jaaadåååå
Gick med