Motorstopp, något med soppan?

Norrlandsiesta

Ny medlem
Gick med
19 May 2013
Hoj
CBR 600f -95
Tjena. Jaha då var det dags att bli ståendes efter vägen hem från jobbet i söndags.

Kör en CBR 600f -95:a.
Efter cirka en kvarts körning så började hojen bete sig exakt som när man får soppatorsk. Först lite så där "ryckigt" innan den dog helt så jag fick dra i kopplingen och rulla till lämpligt ställe. Första jag kollade var om jag hade någon bensin, och ja det fanns det.

Mina tankar nu är att felet är igenbommat bränslefilter eller något fel på bränslepumpen? Vad säger ni andra som har kört hoj betydligt mer än mig (inne på andra sommaren) och har lite mer erfarenhet. Jag tog lös bränslefiltret idag för att kika lite på det.

En grej jag bara måste tillägga är att när jag stod still och väntade på släpet som skulle ta mig hem så såg jag mätarn stod på 2400 mil och 700 meter. Uppskattar att det jag hann rulla innan jag stod helt still när den började bete sig dåligt var runt 4-800 meter. tillfällighet eller ligger det något baki det hela?

Ska det vara så svart som det är i ena hålet när man tittar in i filtret? Andra sidan ser ju mycket bättre ut. Tycker ni jag borde köpa ett nytt filter?

image-3.jpgimage-2.jpgimage.jpg

/Alex

Orecic

http://www.youtube.com/watch?v=7-5_8af3T
Gick med
16 Aug 2007
Hoj
2007, Kawasaki, ZX10R
För att motorn ska gå behöver den;

- Bensin
- Luft
- Gnista
- Kompression

Bensin lista att kolla;
- Bensin i tanken
- Byt bränslefilter (kostar nån skitsumma)
- Bränslepumpen -> Förbikoppla den genom att dra slangen från tanken direkt till förgasarna, fungerar hojen då = Död bränslepump
- Förgasarna -> Rengör

En gissning är att det är bränslepumpen;
http://www.sporthoj.com/forum/showt...dog-vid-k%F6rning-och-startar-knappt-l%E4ngre

Norrlandsiesta

Ny medlem
Gick med
19 May 2013
Hoj
CBR 600f -95
Glömde skriva att jag provade starta den sen på kvällen. gick fint på tomgång fram tills jag slog av den igen.
Köper nytt filter. Läste den där tråden innan jag postade och kände ju igen mig men ändå inte helt så tänker det är något annat.

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
Pumparna på 600F är kända för att gå om jag inte missminner mig, och det märks mest när man inte har full tank. Under natten rann det ner soppa till fuggarna, och då kunde du starta, men självfallet räcker inte till när du kör.

Norrlandsiesta

Ny medlem
Gick med
19 May 2013
Hoj
CBR 600f -95
Ok.

Slog upp på ebay bensinpump:
Bensinpump

Verkar vara rätt. från Kina dock?

Vet dock inte vilken storlek det är på bensinslangarna jag har. Men bensinpumpen där visar ju 8mm.
Kollade på Lellesmc där dom hade 8mm. dock ingen som visare direkt att den passade min hoj, brukar ju blir med fet text när man valt vilken motorcykel man har att den passar till ens hoj.

Lelles

Dock på denna länk finns det om man bläddrar ner bensinfilter som det står passar till Honda CBR600F (1987-2002) men den är på 10mm. länk

Jag kan ju bara köpa ett nytt filter och chansa och prova köra och se om den stannar efter ett tag. Men då blir jag ju ståendes på vägen igen och kanske inte har lika tur med bärgning hem som jag hade sist :gnissla Vad tyckte ni om bilden på bensinfiltret jag la upp i första inlägget? enligt mig ser det ju jävligt igenbommat ut med det där svarta som det var när man tittade in genom ena hålet?

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA