motorsweden

Status
Ej öppen för fler svar.

Dirtyforewer

Ny medlem
Gick med
4 Sep 2008
Hoj
Yamaha R1 2008
Motorhandel.se

nu har inte jag någon personlig erfarenhet av just motorsweden, men den här trenden med att inte svara på mail och bristande kvalité i hojarna verkar vara ett ganska allmänt känt faktum för de som liksom jag söker en lågbudget-cross att köra runt lite på.

Jag beställde själv min fiddy från motorhandel.se för några veckor sen, och trots att de påstår att de "svarar på mail inom 24h" så har jag hittills fått svar på ett av fem mail, och detta var fyra dagar efter att jag skickat det.

Problemen jag har haft med min hoj än så länge:

Ospända ekrar i bakfälgen som resulterade i skevt bakhjul
-detta fick jag reklamera och ett nytt hjul kom efter en dryg vecka

Skev bakaxel (troligen på grund av den skeva bakfälgen)
-Detta mailade jag om för flera dagar sen, men jag har fortfarande inte fått något svar.

Dålig kompression när jag kickar (vet inte var problemet sitter än)
-detta har jag inte hört av mig till motorhandel om, men jag blev tipsad av en polare att försöka reklamera hela hojen och försöka få någon mer högkvalitativ.

Motorhandel.se är troligen ett lite mer seriöst företag eftersom de har F-skattesedel och en butik som folk onekligen har varit inne i, men jag har märkt på dom att dom inte är helt ärliga när man försöker reklamera och kolla upp saker om sin fiddy/cross. Min fiddy har de dessutom helt tagit ur sitt sortiment nu.. troligen på grund av den ganska låga kvalitén.

Hej

Jag kan bara hålla med dig! Motorhandel.se är ett riktigt blåsföretag. Har betalat 5495kr till dom i förskott och har nu polisanmält dom. Motorhandel.se är efter jag har kollat upp dom svartlistade med betalningsanmärkningar och betalningsförelägganden. Varna dom du känner för jag är inte ensam om att ha blivit blåst av dom!
Dom har annonser inne men inga varor?
Dom vill tydligen bara att man betalar för att sedan leka tysta leken. Helt oseriöst.
Nä hoppas min polisanmälan gör sitt och jag får tillbaka pengarna.

Däremot hade min kompis handlat från Motosweden.se i Helsingborg och fått sin dirtbike 125cc för 3695kr. Den var billigast i sverige och han är nöjd med den.Fick vänta 1 vecka tills han fick den. Så som svar på din fråga så kan jag rekomendera motorsweden men varna för motorhandel.

Sen får man ju inte förvänta sig en yamaha om man betalar för en opel:)
Men man förväntar sig inte att bli blåst som jag blev av motorhandel.
Lycka till:)

Last edited:

powerbike123

Ny medlem
Gick med
4 Sep 2008
Hoj
Yamaha
Motorsweden.se

Fan va ni tuggar på:gnissla

Köpte en http://www.motorsweden.se/product_info.php?pid=469
product_info.php

Det var bara ut ur kartongen och fullt gärn:tummenupp

Detta är en Dirtbike av bra klass!! Ingen lågbudget skit!!
Det är nästan så man tror att det finns seriösa kineser lol..

Jag är iallafall nöjd med mitt köp

cyppe

Ny medlem
Gick med
29 Oct 2008
Hoj
Yamaha R6 - 07 samt Dirtbike AGB-34 125cc
Efter post på fiddy.se (http://www.fiddy.se/forum/showthread.php?p=378386#post378386)

Vill vara en av dom som inte bara skriver när man e missnöjd och tiger när man är nöjd, så skriver samma sak som jag skrev på fiddy här för jag är så less på att folk inte kan skriva att dom är nöjda!!

Jag har handlat min Dirtbike Orion AGB-34 125cc hos motorsweden och flera vänner har också handlat där (även förskott !) flertalet gånger utan problem. En fick tyvärr en skev fälg men den bytade dom ut efter att han skickade in fotografier och påtalade skadan.

Tror det är en droppe i havet som får några problem.. folk hatar att lägga energi på att skriva sina positiva upplevelser så det enda man ser är vad 0,2% säger om dem.

Är det någon som det inte löst sig för när det gäller motorsweden, egentligen?
Som sagt, jag har aldrig haft problem och kan starkt rekommendera dem!

Tror det har blivit en höna av en fjäder "Min kompis brors kusin sa att...."

Tror dessutom att de flesta smutskastningarna kommer från irriterade företagare som ser motorsweden.se som för tuff konkurrens om priserna, för jag vet ingen som är billigare än dem på dirtbikes.

Dessutom har de också en butik i helsingborg (sk. utlämningsställe) man kan besöka om man nu tror på allt som skrivs och vill betala på plats.

Och ni får inga svar i mailen? Har ni ens provat maila dem, eller det var er kusin som gjorde det en gång, kanske, eventuellt. Prova, släng iväg en fråga innan köp, kanske även efter köp - får ni svar?

Nej blir så trött på sånt här... rykte, rykte, rykte!

Tack för ordet.

KHRacing

"D-K"
Gick med
3 Jan 2005
Hoj
CBR600
Finns ju en skämtbutik inne på Väla köpcentrum som iaf förr har sålt deras minibikes.. de borde ju kunna hjälpa er med kontaken annars ?

Mr.PB

pbracing.se
Gick med
19 Oct 2005
Hoj
RS125jr,Fiddy,Workz Midsize , Minimoto
ja usch vilket företag.. dom svarar knappt på mail och det tar en jävla stund innan dom gör det, min minimoto som jag köpte därifrån var det fel på när jag fick den: ingen gnista och det var gängpaj från början i cylindern i ena skruvhålet.. när jag mejlade fick jag till svar att den fans som reservdel för 395:- Inte fan fick jag nån ny cylinder inte...

Förbannade skit företag!!!
:mad:

keizer

Ny medlem
Gick med
16 Jul 2008
Hoj
gasgas 250 sm Lv
trist som det är har man ju redan skickat pengar har nu väntat i lite över 2 veckor på en mini fyrhjuling o naturligt vis går det inte få tag i dom e så jävla förbannad ,har ca 43 mil dit så har ingen lust o åka dit,va ska ja göra non som har not bra tips???
dum som ja va så kollade jag ju inte upp dom not spc..har skickat 4-5 mail å där får man nog inget svar.o den där service telefonen e ju avstängd den med när ja ringde då den ska va på..
känns som ja inte kommer få tillbaks pengarna o dess mindre paketet..

alla ni som haft problem med dom hur har ni gjort,fick ni tag i dom till slut eller fick ni paketet osv..
är tacksamm för alla tips hjälp

har hotat med kronofogd och anmälan nu men tror inte dom svarar ..

Last edited:

PierreC

Ny medlem
Gick med
19 Jun 2003
Hoj
BMW R1100S -04
Tänkte bara skilja mig från mängden och inte klaga....

Jag och 3 polare köpte varsin liten ATV från Motorsweden.se

Vi fick dem 7 dagar efter beställningen, och alla 4 går klockrent.

Blir nog lite mer åka i helgen, ska se om jag inte kan få upp en film.

Grymt sköj var det hur som helst!!

/Pierre

Sollen87

Ny medlem
Gick med
5 Feb 2009
Hoj
Kawasaki ZX12R
Hej, jag är ny på detta forum.

Tyvärr beställde jag en Orion 125cc pro av dom innan jag läste om dom..

Som sagt, jag beställde med förskottsbetalning och så.. Skickade ett mail till dom och frågade om jag skulle få den innan helgen.
Då sa dom: Om pengarna har kommit in så skickar vi den direkt så du borde få den till helgen.
Flera dagar har gått och jag vet att dom fått pengar av mig men dom har inte skickat iväg den.
Har skickat nå mail efter betalningen men då har jag inte fått nå svar av dom.
Tycker det är väldigt dåligt att man inte kan ringa dom.

Ska vänta några dagar till och se vad som händer. Hoppas jag får den!

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Då företaget i fråga har köpts upp av Swebike så stängs denna tråd för att ge nya företaget en chans att rensa upp och bättra på ryktet.

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Helgen efter midsommar arra...

Svedea bidrar med 718.000 kronor till SMC

Roger Berzell, generalsekre...

Uppgraderad KTM-garanti erbjuder 4 års täckning

KTM erbjuder nu sina kunder...

Rekordmånga personliga regskyltar

Under 2024 godkände Transpo...

SMC får 700.000 kronor i bidrag