Motorykelordonnans 2009

Ninja_90

Ny medlem
Gick med
16 Feb 2008
Ort
Partille
Hoj
Kawasaki ZX6R Ninja -95
Tja! Tänkte höra vilka som ska in som Mc-ordonnanser mer än jag, i Halmstad? :tummenupp
 

ft

Flygnörd
Gick med
15 May 2004
Ort
Nkpg
Hoj
Bandit 600, Hva258, KLR600
Fått kallelsen än? Om inte, bered dig på en överraskning. Ingen farlig överraskning, det är en bra utbildning, men en överraskning ändå... :hihi
 

600cc

Sporthojsnörd
Gick med
30 Sep 2007
Ort
GBG
Hoj
FZR600
Du har ju hamnat på en av de bästa utbildningsorterna i landet. Jag låg själv i halmstad för några år sedan och om de inte ändrat sig för mycket så tror jag inte du blir besviken :tummenupp
 

Ninja_90

Ny medlem
Gick med
16 Feb 2008
Ort
Partille
Hoj
Kawasaki ZX6R Ninja -95
Fått kallelsen än? Om inte, bered dig på en överraskning. Ingen farlig överraskning, det är en bra utbildning, men en överraskning ändå... :hihi

Kallelse? Fått "besked om inskrivning" rycker in först nästa år... Så du har sjv legat inne :bow Överraskning? vaddå, tufft lr?
 

Ninja_90

Ny medlem
Gick med
16 Feb 2008
Ort
Partille
Hoj
Kawasaki ZX6R Ninja -95
Du har ju hamnat på en av de bästa utbildningsorterna i landet. Jag låg själv i halmstad för några år sedan och om de inte ändrat sig för mycket så tror jag inte du blir besviken :tummenupp

Härligt å höra :) När va du inne? Hört att de kör både KTM400/640 och/eller Husqvarna 258M. Vad körde du? :tungan
...Det sägs att man får en splitter ny motorcykel när man är klar!? Det kan fan inte va sant? :näsblod
 

600cc

Sporthojsnörd
Gick med
30 Sep 2007
Ort
GBG
Hoj
FZR600
Jag var inte ordonnans, men jag blev påkörd av en :näsblod. Jag stridsledde en luftvärnsenhet när jag låg inne. Halmstad är ju för det första en stad och inte en byhåla så det finns grejer att hitta på när du har fri tid, även om du kanske kommer uppleva staden som betydligt mindre än GBG. Men å andra sidan har Lvreg grymt käk, bastu, gratis gym m.m.
 

Torpalasse

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Aug 2008
Ort
Falkenberg
Hoj
Stiga Park
Jag var ordonnans i Halmstad för 7-8 år sen, vi körde HVA258a sen körde befälen runt med sina egna cyklar typ ktm och spruta lera i fejjan på oss.
Vi fick behålla hjälmen när vi muckade. Alla fick varsin ny när vi började köra. Nån sketen Nolan om jag minns rätt.
 

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Ort
bergeforsen
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
Härligt å höra :) När va du inne? Hört att de kör både KTM400/640 och/eller Husqvarna 258M. Vad körde du? :tungan
...Det sägs att man får en splitter ny motorcykel när man är klar!? Det kan fan inte va sant? :näsblod

jo de är helt sant,, och jag körde en stor lastbil som jag
fick med mig hem :tummenupp
 

Ninja_90

Ny medlem
Gick med
16 Feb 2008
Ort
Partille
Hoj
Kawasaki ZX6R Ninja -95
Jag var ordonnans i Halmstad för 7-8 år sen, vi körde HVA258a sen körde befälen runt med sina egna cyklar typ ktm och spruta lera i fejjan på oss.
Vi fick behålla hjälmen när vi muckade. Alla fick varsin ny när vi började köra. Nån sketen Nolan om jag minns rätt.

Okey, ball :D Men så ni fick bara hjälmarna då? ingen hoj?
 

Ivil

In BP we trust.
Gick med
8 Dec 2005
Ort
Svealand
Hoj
-
Jag skulle få en PBV,men jag hade inget garage då så jag valde en tomhylsa istället.
 

mustafas_inn

Sedighi
Gick med
17 Jan 2006
Ort
Stockholm
Hoj
1098 i framtiden
hahaha en spålitterny hoj bästa jag har hört.... de skär ner så mycket på försvaret men endå har de råd att ge nya hojjar vid much...

men det e lugnt det esant för jag har ett jasplan utanför.....
behöver bara 800 meter för att lyfta o landa men mina grannar gillar inte när jag kommer hem sent på kvällarna
 

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Ort
bergeforsen
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
hahaha en spålitterny hoj bästa jag har hört.... de skär ner så mycket på försvaret men endå har de råd att ge nya hojjar vid much...

men det e lugnt det esant för jag har ett jasplan utanför.....
behöver bara 800 meter för att lyfta o landa men mina grannar gillar inte när jag kommer hem sent på kvällarna

har du provat insats rör db-killer som de så fint kallas? har hört att de ska göra underverk :tummenupp
 

Zozzy

Ny medlem
Gick med
18 Mar 2007
Ort
Långshyttan
Hoj
Kawasaki zx9r -98, Suzuki LT 50 -95:a
När jag var ordonnans för typ 12 år sen fick man då fan ingenting när man mucka! Enda man fick var nöjet att köra en 258:a plus att man fick bära en tåkkendär fin strut!!:yoparty
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top