Mycket beror väl på föraren också.
I somras satt 2 killar på min altan o drack öl. De kände inte varandra utan båda är kompisar till mig.
T är helt galen i bilar.....tävlat i att bygga om BMW o vunnit massor. Jobbar nu på Ferrari o är lackerare.
D är helt galen i motorcyklar. Kört cross sedan han var 3 år o kör i dagsläget en R1:a.
Vilken kamp det blev mellan dessa killarna om vad som var bäst att köra!
Till slut säger D till T: Det spelar ingen roll om du lägger 2 miljoner på att köpa en bil som är skitsnygg....jag kan lägga 50 000kr på en R1:a o jag drar om dig o kör ifrån dig hur lätt som helst ändå!
Kan väl säga att sedan var den diskussionen död!!
Samtidigt så har ju en bil fördelar som en mc inte har t ex beroende på väder där en mc i sin tur har fördelar gentemot bilen rent trafikmässigt av att komma fram.
Ska vi göra samma jämförelse fast med djur också? Eller insekter?
Xjell-kåpan och Fiat Multipla
Börja du!!
BMW C1 = ful hund (ful och luktar illa, men ska likt förbannat springa ut så fort dörren öppnas/rödljuset slår om)
View attachment 410174
P.S. Ja, jag är lite avundsjuk, jag vill också ha en C1'a, men jag skulle aldrig visa mig i den xD
Ärligt talat så är BMW C1 mer av en udda fågel och lite nytänk (när den kom iaf), sådär hemskt ful är den ju inte med scootermått mätt...
Men BMW har ju åsamkat världen stora mängder estetiskt lidande med diverse andra suspekta saker, som K1 här ovan.
Sena 60S intercom
Sena 60 S med förbättrad Me... |
|
Triumph Speed Triple 30 år
Tiden flyger, som man säger... |
|
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|