Kan meddela att den nya LC4-motorn är väldigt känslig när det gäller viskositeten. Jag testade OKQ8 SBK 15w-50 och den funkade inte.
Fick snällt byta till Motorex igen..
Aha okejSlirande koppling...
Jag har alltid kört med Motul i 660/625 och 525/530. Nu kör jag OKQ8 SBK i Superduken.
Jag tänker inte chansa mer om jag köper en 690 igen.. Motorex it is...
Jag skyller mitt förra inlägg på att jag är väldigt trött..
Det jag försökte få fram var att jag undrar över var vilka oljor KTM rekomenderar specifikt till 690n, mer än 10w-60.
Om din slirande koppling var relaterat till viskositeten eller märket av olja.
Jag kör med SBK Racing 10w-50. Känner inget knas med koppling (slir eller hugg). Pröjsar 60 kr/liter. Har svårt att tro att den oljan skulle vara sämre/bättre än de övriga.
Vet inte om det är gedigna tester och maskinella undersökningar som ligger till grund för vilket oljefabrikat som KTM rekommenderar. Eller om det handlar om vilken oljefabrikant som betalar bäst för att bli rekommenderade.
TomK, var i grundar du att Motul är ett bättre val än Motorex?
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |
|
MV Agusta återtar full kontroll
MV Agusta har bekräftat att... |
|
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
|
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
|
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
|
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
|
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
|
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |