Inte mer dubbelmoral än att köra Etanolbil och åka på semester till Thailand.
Det måste ju vara ett skämt
* Avskaffa ränta och inflation.
Jag röstar på MP. Är även medlem i partiet. Jag kan nog tänka mig att både dra ner rejält på min personliga användning av fossila bränslen och leva på ett mindre resurskrävande vis om det kan bidra till en hållbar framtid. Jag inser att jag inte både kan ha kakan och äta den. Trist men sant, tror jag.
/Lasse
Hahaha..
En motion om att intelligenstest och en grundläggande ekonomikurs krävs för att få rösträtt vore kanske mer lämpligt!
En smula "dubbelmoral" kanske, ja. Men jag har dragit ner på mina bensinkrävande förlustelser till ett minimum, och tänker att mina få droppar i alla fall blir väl använda
Och jag har inga problem att se glädjeämnen i livet även om det skulle bli ett totalstopp för förbränningsmotorer.
Inget kommer gratis, och särskilt inte ren luft, giftfri mat och en frisk natur.
Jag röstar på MP. Är även medlem i partiet. Jag kan nog tänka mig att både dra ner rejält på min personliga användning av fossila bränslen och leva på ett mindre resurskrävande vis om det kan bidra till en hållbar framtid. Jag inser att jag inte både kan ha kakan och äta den. Trist men sant, tror jag.
/Lasse
Ser man på!....jag är inte ensam här....- jag är också medlem i MP och röstar såklart även på det enda partiet som för en vettig politik. Enligt min mening.....
Och.....jag är nog - kanske lite...liiite...liiiiite grand mer engagerad än att bara vara medlem och rösta.....liite...!
Ett annat kul exempel som ligger nära i tiden är Japan.
Tre st dog i kärnkraftverket och 15 000-20 000 i Tsunamin och detta av en jordbävning med runt 9 på R-skalan. Vad händer då? Ja då får miljömupparna i Tyskland mandat att stänga ner ett gäng kärnkraftverk samt minska bilproduktionen.
Ett effektivt sätt minska miljöbelastningen på jordklotet är att minska antalet människor.
Tyvärr är detta emot våra "demokratiskt" valda politikers intresse. Det är ju så att ju fler människor de har bakom sig desto mer inflytande får politikern.
"Förr eller senare måste vi börja ransonera med den mängd bränsle vi har kvar och då ser jag bannemig hellre att ambulanserna rullar än att litershojarna får leka av sig på banan"
Ambulanser? De drar väl i princip inget sedan SOS Alarm blev AB? De står ju mest hela tiden.
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
|
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
|
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
|
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
|
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari