Mp3-filer ifrån dator i Försärkare trådlöst?

Simp

King of the hill
Gick med
25 Apr 2004
Hoj
KTM 950 sm
Såg för ett tag sedan någon pryl som gjorde att man trådlöst skickade sina Mp3-filer ifrån datorn till en liten snyggt designad box som man kopplade in till sin övriga stereoanläggning och sedan kunde man nog till och med välja låt på denna nya boxen och använde bara datorn som lagringsutrymme.. Någon som vet vad jag pratar om? har jag drömt? Vart finns det att köpa? Vad kostar det?

Tacksam för info..

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Simp skrev:
2405934 Såg för ett tag sedan någon pryl som gjorde att man trådlöst skickade sina Mp3-filer ifrån datorn Vad kostar det?

Tacksam för info..

INte exakt det du söker men i mina ögon mer användbar eftersom du kan använda den överallt.

Jag kör med min Ipod Nano och en iTrip.
Jag lägger iTripen och Nanon på min stereobänk och rattar in rätt radiofrekvens.. voilá!
itrip-nano.jpg

Nano 1gb + iTrip = 2000:- och då har du en schysst mp3:spelare på köpet.
(iTrip kostar 500spänn):tummenupp

Självklart kan du köra med iTrip till ALLA radiomotagare som köksradion, bilsteron, klockradion, radion i båten o.s.v.

Simp

King of the hill
Gick med
25 Apr 2004
Hoj
KTM 950 sm
korvgubbe skrev:
2405949 INte exakt det du söker men i mina ögon mer användbar eftersom du kan använda den överallt.

Självklart kan du köra med iTrip till ALLA radiomotagare som köksradion, bilsteron, klockradion, radion i båten o.s.v.

är man prylbög så är man.. Men tack för tipset ändå....

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Simp skrev:
2405966 är man prylbög så är man.. Men tack för tipset ändå....

Bättre än snygga prylar är ännu snyggare och knappt synliga prylar. Som Ipod Nano med en iTrip! =)

Men jag lär ändå följa tråden för jag är nyfiken på allt som är trådlöst! :tummenupp

Simp

King of the hill
Gick med
25 Apr 2004
Hoj
KTM 950 sm
stavgren skrev:
2406041 Finns en hel hög: http://www.prisjakt.nu/kategori.php?k=295

Satsa på en som fixar film också, kostar inte så mycket mer.

det var inte riktigt vad jag menade. vill ha en liten pryl som ser ut som vilken stereo-del som helst, som du senare kopplar mot datorn och streamar dina musik filer från datorn till lådan som fungerar som mediaplayer så du inte behöver gå till datorn för att byta låt.. Eller har jag helt missförstått de prylar som du visade..

edit: jag kan ha förstått allt jättefel. för att förklara mig vill jag ha en låda med display men hårddisk behöver inte ingå då det finns i datorn..

edit igen.. har hittat vad jag letade efter.. http://www.netonnet.se/item.asp?iid=78259

sicken finurlig och snygg pryl...

Last edited:

morlock

1080p till folket!
Gick med
7 Oct 2004
Hoj
Hojlös =/
Kolla dessa;

Slimdevices Squeezebox 3
6.jpg

Roku Soundbridge
SB1_homepage_both.jpg

Roku Soundbridge är orginalet av den där Pinncleprylen; mao är Pinnacle Soundbridge M1001 en oem-pryl från Roku. Men de är säkert indentiska. Jag har själv en Roku M500, lätt bästa prylen jag skaffat till min anläggning.

Funderar dock på att uppgradera till en Squueezebox från Slimdevices eller en 1000 eller 2000 från Roku.

För att förklara konceptet. På datorn har du en musikserver igång där du samlat all musik i en fet lista, exempelvis slimserver eller iTunes. Sen kopplar du in en sån här pryl på nätverket som kopplar upp sig mot musikservern, som finns på nätverket. Servern streamar sedan musik via nätverket till denna pryl som sedan skickar ljudet digitalt eller analogt ner till en förstärkare. (Skulle föredra digitalt då DACen inte är något vidare)

Det går även att köra webradio direkt utan någon server igång.

Last edited:

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
4e 690n står i garaget, nu SMC
korvgubbe skrev:
2405949 INte exakt det du söker men i mina ögon mer användbar eftersom du kan använda den överallt.

Jag lägger iTripen och Nanon på min stereobänk och rattar in rätt radiofrekvens.. voilá!
itrip-nano.jpg

är lagen som gör itripen olaglig borta nu (inte för att man bryr sig men ändå :hihi)

morlock

1080p till folket!
Gick med
7 Oct 2004
Hoj
Hojlös =/
korvgubbe skrev:

http://www.w3sh.com/archives/itrip-nano.jpg

Invändning mot den lösningen, smart men inget lata jag skulle använda. Dels måste du plocka upp nanon för att byta låt/bläddra bland låtar. Du tappar ljudkvalitét via FM-bandet och du kan inte köra webradio. Annars en bra lösning...

Men jag föredrar fjärr. =)

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
-Rosen- skrev:
2406340 är lagen som gör itripen olaglig borta nu (inte för att man bryr sig men ändå :hihi)

Njae.. från och med 1:a september kommer den vara borttagen. Självklart har jag bara testat min utomlands än så länge. :rolleyes:

Mheel

Medlem
Gick med
16 Mar 2003
Hoj
Ktm 520 EXC -02 Såld
morlock skrev:
2406330 Kolla dessa;

Slimdevices Squeezebox 3
6.jpg

Roku Soundbridge
SB1_homepage_both.jpg

Roku Soundbridge är orginalet av den där Pinncleprylen; mao är Pinnacle Soundbridge M1001 en oem-pryl från Roku. Men de är säkert indentiska. Jag har själv en Roku M500, lätt bästa prylen jag skaffat till min anläggning.

Funderar dock på att uppgradera till en Squueezebox från Slimdevices eller en 1000 eller 2000 från Roku.

För att förklara konceptet. På datorn har du en musikserver igång där du samlat all musik i en fet lista, exempelvis slimserver eller iTunes. Sen kopplar du in en sån här pryl på nätverket som kopplar upp sig mot musikservern, som finns på nätverket. Servern streamar sedan musik via nätverket till denna pryl som sedan skickar ljudet digitalt eller analogt ner till en förstärkare. (Skulle föredra digitalt då DACen inte är något vidare)

Det går även att köra webradio direkt utan någon server igång.

Eller så köper man en DENON AVC-A11XVA :)
http://www.hifiklubben.com/SE/Produ...XVA_Hemmabiofoerstaerkare_Premium_Silver.htm#

Mr K

I win, you loose!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR750-07 & GSXR600-07
jag har en liten olaglig FMradio sändare som jag köpt för 195kr från hongkong som skickar ljudet till radion.

Funkar suvve

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...