MP3 Spelare Ipod vs IRiver

EazyD

En superhjälte för dig...
Gick med
11 Jan 2004
Hoj
I April
Hejsan!

Ska köpa ny mp3 spelare nu snart.
Vet inte vilken jag ska välja, har haft en IRiver iFP-190TC 256MB tidigare och den var bra, ljudet var bra. Har aldrig haft en Ipod men har hört att den ska vara bäst på marknaden. Den jag ska köpa nu ska ha minst 1gb minne.

Hjälm mig. Vilket märke ska jag välja, IPOD eller IRiver?

PS: Gärna sidor på resencioner och billigaste inköpsställerna.

AnesThesiA DeZ

Högt uppsatt medlem i slöar-föreningen..
Gick med
21 Oct 2003
Hoj
Kawasaki KX125 -92 enduro
EazyD skrev:
Hejsan!

Ska köpa ny mp3 spelare nu snart.
Vet inte vilken jag ska välja, har haft en IRiver iFP-190TC 256MB tidigare och den var bra, ljudet var bra. Har aldrig haft en Ipod men har hört att den ska vara bäst på marknaden. Den jag ska köpa nu ska ha minst 1gb minne.

Hjälm mig. Vilket märke ska jag välja, IPOD eller IRiver?

PS: Gärna sidor på resencioner och billigaste inköpsställerna.

iRIVER

Nicke

Raj raj raj
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
SCOTT trampcykel :(, KTM 950SM 2006 såld, Triumph TT600 -01 såld, R1 -02 stulen
IPOD mini kommer ut om en månad tror jag. Den verkar klart intressant. $250 (+ skatt och frakt från USA). Jag skulle köpa via eBay. Den blir säkert massor dyrare i Sverige. Enda nackdelen var ca 8 timmars batteritid men den går att ladda via USB bara man har en dator i närheten. Jag är van att alltid kunna köpa batterier till min Creative MUVO när det kniper.

http://www.gizmodo.com/archives/the_ipod_mini.php

"More details: it's called the iPod mini, and it'll use the same interface as the regular iPod, and have 4GB of storage, cost $249, be a half-inch thick and the size of a business card, weigh just 3.6 ounces, use USB 2.0 and FireWire, and will come in a variety of colors (gold, blue, pink, green, and silver). Comes out next month for both Mac and PC."

http://www.gizmodo.com/archives/images/ipodmini2.jpg

Woland

Ale och grappa framför Bud och sake
Gick med
16 Dec 2003
Hoj
På gång!
iPoden fungerar väldigt bra och att Apple har egna butiker i Sverige är ingen nackdel vid strul.

/W

redz

Ny medlem
Gick med
13 Sep 2003
Hoj
Tuono V4R APRC -12
Föredrar själv iRiver gentemot ipod'en om man ser till storleken, det följer med ett slags halsband man kopplar fast den på, skitsmidigt, har den nästan jämnt på mig. Jag köpte en iRiver med 512mb i minne och det räcker till ungefär 100 låtar med varierande kvalitet. Den enda nackdelen jag ser är att det ju enbart är USB 1.1 på den så det kan vara jävligt segt att fylla den med nya låtar om man har lite brottom tyvärr. Tror iPoden har både usb och firewire, inte så konstigt kanske, fylla en 15gigs hårddisk med USB skulle funka bra :gnissla

Nyheter
EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM