MP3-spelare & jogging

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
De ser väl snarare väldigt osmidiga ut? Ju mer du rör dig desto lättare vill du ju att lurarna är för att de skall sitta kvar i öronen. Med två klumpar som hänger ut utanför öronen är ju risken mycket större att de trillar av stötarna när du springer.

Bäst borde det väl vara med en väldigt liten smidig spelare med klips eller hållare som du sätter på armen eller i kragen och därefter använder riktigt små och smidiga in-ear.

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
4e 690n står i garaget, nu SMC
som korvis säger, spelaren bör vara så att du kan fästa den tight så den inte hoppar omkring, runt armen är att föredra, eller i ett midjebälte.

när det gäller lurarna så funkar in-ear oftast bra om man har hittat ett par med rätt passform.

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Hoj
Ingen för tillfället
iPod Shuffle is the shit för sådana här tillfällen!

Man kan t.o.m. tappa den utan att den åker i backen, för sladden hoppar inte ur den, och hörurarna sitter t.o.m. kvar i öronen på en.
(Sen så lossnar den aldrig från t-shirten eller var man nu placerar den)

Cykelstyre

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2006
Hoj
Emmaljunga super viking, 2018
Tack för tipsen! iPod Shuffle verkar fin MEN, kikade runt lite på recensioner om den och hittade följande men stämmer det verkligen? Måste väl gå att byta låt?`:va

Storlek 27 x 41 x 10 mm, vikt 16 gram. Kapacitet: 1 GB. Finns i fem färger."Löjligt liten. Hur kan den här rymma över 200 låtar? Perfekt för den som tränar - men trist i längden att man inte kan bestämma vilken låt man vill lyssna på."

http://alatest.se/produkttester/mp3...pod-shuffle-2nd-gen/po3-97,287/#partner:10000

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
4e 690n står i garaget, nu SMC
Tack för tipsen! iPod Shuffle verkar fin MEN, kikade runt lite på recensioner om den och hittade följande men stämmer det verkligen? Måste väl gå att byta låt?`:va

Storlek 27 x 41 x 10 mm, vikt 16 gram. Kapacitet: 1 GB. Finns i fem färger."Löjligt liten. Hur kan den här rymma över 200 låtar? Perfekt för den som tränar - men trist i längden att man inte kan bestämma vilken låt man vill lyssna på."

http://alatest.se/produkttester/mp3...pod-shuffle-2nd-gen/po3-97,287/#partner:10000

du kan byta låt, men inte till den du vill höra. alltså du kan endast byta till nästa låt i listan eller helt random.

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Hoj
Ingen för tillfället
exakt, du har ingen display där du ser i vilken ordning låtarna ligger i, utan du byter antingen en låt framåt eller en låt bakåt (eller shuffle).

Personligen är det inget som stör mig, jag använder min när jag lyssnar på ljudböcker alternativt är på gymet, och då spelar det ingen större roll i vilken ordning låtarna kommer, plus att jag har mina gym-lista i huvudet, efter lite lyssnande så kommer man ihåg vilket "nummer" och i vilken ordning ens spellistor är i :)

Dark_Messenger

Guest
du kan byta låt, men inte till den du vill höra. alltså du kan endast byta till nästa låt i listan eller helt random.

Skojar du eller? Det var nog det sämsta jag hört. En musikspelare man inte kan välja låt med.. :rofl

TS: Jag kör med in-ear lurar som har en gul spiralgrunka som man liksom lindar kring varje öra när jag tränar. De funkar skitbra till löpning o dyl. Dock är det bara lurar, ej någon musikspelare men är du lite kreativ så funkar t om abnormus-storus-iPhone att använda på löpturen. Allt hänger på vad du har för lurar för det finns inget som är mer störande än att behöva fippla med dom när man tränar. Spelaren brukar man kunna tejpa fast/ha i nån ficka/i handen/i nån smart liten bögig väska etc..

zappen

Hepp
Gick med
8 Jun 2004
Hoj
2*Yamaha
Har denna mp3:a med sony inearlurar. Spelaren har ett clips så att man kan haka fast den på kläderna. Liten men ett grymt ljud tillsammans med sonylurarna. Lurarna går att justera längden på sladden med en liten plast/gummi-pryl att linda sladden på. En enkel display så du ser vilken artist och låtar du spelar, enkelt att byta och går att göra spellistor på. En nackdel är att den laddas via datorn med usbkontakt på några timmar, men batteritiden ska vara 12 timmar. Höjd 5,51 cm Djup 1,65 cm Bredd 3,43 cm
Lurarna är model små...

Finns i en nyare variant som har 8 gig minne ifall 2 gig inte räcker.

http://www.elgiganten.se/product/lj...GBBLA/mindre-an-en-tandsticksask-2gb-fm-radio

http://www.clasohlson.se/Product/Product.aspx?id=134156668

Bifogat

• 383134_X_2009-03-06_152952_603.jpg
    383134_X_2009-03-06_152952_603.jpg
    17.1 KB · Visningar: 78
  • sanclip2gbbla_mx.jpg
    sanclip2gbbla_mx.jpg
    25.2 KB · Visningar: 62

smorgos

Ny medlem
Gick med
13 Nov 2006
Hoj
Z750 -04
Har denna mp3:a med sony inearlurar. Spelaren har ett clips så att man kan haka fast den på kläderna. Liten men ett grymt ljud tillsammans med sonylurarna. Lurarna går att justera längden på sladden med en liten plast/gummi-pryl att linda sladden på. En enkel display så du ser vilken artist och låtar du spelar, enkelt att byta och går att göra spellistor på. En nackdel är att den laddas via datorn med usbkontakt på några timmar, men batteritiden ska vara 12 timmar. Höjd 5,51 cm Djup 1,65 cm Bredd 3,43 cm
Lurarna är model små...

Finns i en nyare variant som har 8 gig minne ifall 2 gig inte räcker.

http://www.elgiganten.se/product/lj...GBBLA/mindre-an-en-tandsticksask-2gb-fm-radio

http://www.clasohlson.se/Product/Product.aspx?id=134156668

Har kört med denna spelare i snart ett år vid löppass och liknande, fungerar kanon, lurarna som följer med är dock inte helt oväntat skit.
En prisvärd produkt.

Cykelstyre

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2006
Hoj
Tack för tipsen och informationen allesammans. Det får bli en iPod shuffle. :)

r33z

Livsnjutare
Gick med
27 Aug 2008
Hoj
KTM 690 Endurov, Honda 600 Hornet
Jag letar precis oxå efter något att ha o jogga med. Kollar på ipod shuffle 2a generationen. Detta för att 3e generationen inte klarar några andra lurar än apple godkända special designad för just apple.

Så se upp med detta.

Cykelstyre

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2006
Hoj
Jag letar precis oxå efter något att ha o jogga med. Kollar på ipod shuffle 2a generationen. Detta för att 3e generationen inte klarar några andra lurar än apple godkända special designad för just apple.

Så se upp med detta.

Hum, detta visste jag inte. Jag som beställde en 3e generation igår... Nåja.

Nyheter
Rekordmånga personliga regskyltar

Under 2024 godkände Transpo...

SMC får 700.000 kronor i bidrag

Roger Berzell, generalsekre...

Brembo vinner Good Design Award

Brembo prisas för innovativ...

Nya SCORPION MX32 MID SOFT från Pirelli

Pirelli har presenterat SCO...

Indian Motorcycle i samarbete med Rikard Gustafsson

Foto:  Joachim Cruus Inf...

Dags för äventyrlig motorcykelmässa