Mr-Mekmans turbo-update

Totte

www.mikeband.com
Gick med
5 May 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Triumph Daytona 955iT
Ok...
Låter ju rätt det där...
Trodde däremot att det skulle vara mindre originaleffekt...
Men kompsänkningen måste ju göra så att orgeffekten sjuker ganska mycket?
(ba jävlas med dig)

Skittråkigt att bygga turbo som skulle klara MAX 262,5 vid 1,5 bars ladd enligt din beräkning...
Borde väl inte vara en orimlig siffra?
Nu när jag fixat me allt INNE i den där silverfärjade grejen som sitter fast i ramen...

(motorn)
 

sEiKo

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Avesta
Hoj
Mellan två hojjar just nu
andersson turbo skrev:
300@ 1.1 bar ------ vadslagning?? :D :D :banana




Vissa delar är bockat men hen hel del skarvar med mycke slipjobb

Grenröret är gjort utan skarvar ( bockade 38 rör)
Ok, fruktansvär finish iallafall.
Tänkte mest på röret efter turbon om det var skarvat och slipat eller om det var helbockat.
Hur grova rör kan du bocka f.ö.
 

Andersson turbo

Turbotok
Gick med
6 Mar 2003
Ort
upplands väsby
Hoj
suzuki hayabusa/1000r hybrid turbo 445.32hk SÅLD + Funnybiken + Brandgul Surbusa
sEiKo skrev:
Ok, fruktansvär finish iallafall.
Tänkte mest på röret efter turbon om det var skarvat och slipat eller om det var helbockat.
Hur grova rör kan du bocka f.ö.


Röret efter turbon är bockat för att passa hayabusakitten
men är ändrat ( skarvat på flertal ställen)


Jag bockar inga rör själv , då det krävs maskiner i miljonklassen för att göra fina böjar i rostfritt utan veck och diameterförändringar

Ganska kostsamt att ta fram rörbitar som är bockade, samt krävs att man gör ett antal för att det ska bli någorlunda lönsamt


För one off byggen så gäller nog svetsböjar ändå
dessa håller högre kvalite än bockade rör (måttnogranhet)
 

stephenj

Ny medlem
Gick med
27 Sep 2004
Ort
Rimbo
Hoj
Hjuling
Hur har det gått med detta bygge?

Färdiga bilder? vad blev sluteffekten? har maskinen hållit?

Mvh Stephenj
 

MEkman

-=||=-
Gick med
15 Jul 2003
Ort
Härnösand
Hoj
Kawa ZZR1100 turbo
Jo det gick relativt bra.

Gick tokfett hela tiden fick ingen ordning på det, efter ca 200 mil spikade det trotts att den gick fett någe skumt med fuggarna?!?! dom hade ju 7000 mil på nacken, motorbyte, fugge byte och nu går den hyffsat men ingen bänkning i år, tvåans växel hoppar inte i som den ska, det blir att fixa till i vinter nu vill man bara åka lite så länge det går.

Till nästa år blir det sprut.

MVH / MEkman
 

WestW

.
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Brevid VikingMotorPark
Hoj
.......
Fotade den hojen ute hos NCracing förut tror jag

PICT3202.JPG


PICT3203.JPG
 

MEkman

-=||=-
Gick med
15 Jul 2003
Ort
Härnösand
Hoj
Kawa ZZR1100 turbo
Japp det var jag, bänkningen hos honom var bara på lågtrycket för stiften släcktes på högtrycket, nu sitter ett DYNA200 samt spolar så det borde bli bättre fart på gnistan.
 

MEkman

-=||=-
Gick med
15 Jul 2003
Ort
Härnösand
Hoj
Kawa ZZR1100 turbo
Tack själv det är alltid roligt att träffa nya människor och få positiva reaktioner på hojjen.

Micke
 
Nyheter
Triumph Speed Triple 30 år

Tiden flyger, som man säger...

Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Top