Hur fan ska du få ihop allt det där !?
Jag skulle inte ens veta var att börja...nä, jag får nog hålla mig till 80-tals motorer utan insprut
det saknas något i lådan,digitalkamgivare till vad .............
Friskt vågat hälften brunnet, vi får se hur det går med sprutet sen. Försöker läsa på så mycket som möjligt, men det skall nog gå bra
Fick hämtat cylinderraden idag, alltid roligt med prylar som är i nyskick. Cylindrarna är nu raka och fina, och jag fick även en lektion i ytfinish. Tyvärr fick jag inte med mig pappret på mätningen av cylindrarna. Det hade varit roligt att lägga upp.
Gjorde en rejäl rengöring av cylinderraden, sedan monterade jag "pluggarna" till avgasreningen
View attachment 383445
Kul att det funkade med kolvmonteringen. Kunde du lägga motorn ner (fram) ?
Gör man det underifrån är risken stor att man tappar knaster ner i blocken. Lagom kul
Är cyllen ytbehandlad eller är det orginalfärg ?
Ytfinish brukar mätas med Ra-värde. Vi polerar våra autoklaver på jobbet till 0,63 Ra och då är det nästan spegelblankt.
10 bar MAP-givare?
Jädrar vad fint det blev När man ser detta så känns det som man själv har fuskat
Jag våtslipade aldrig kolvarna.
Men hur som helst så ser dina prylar ut som brand new
Kul att det funkade med kolvmonteringen. Kunde du lägga motorn ner (fram) ?
Gör man det underifrån är risken stor att man tappar knaster ner i blocken. Lagom kul
Är cyllen ytbehandlad eller är det orginalfärg ?
Ytfinish brukar mätas med Ra-värde. Vi polerar våra autoklaver på jobbet till 0,63 Ra och då är det nästan spegelblankt.
Steen, dina projekt är imponerande. Jag fattar inte hur du orkar vara så förbannat noggrann.
Gillar även din verkstad, parkettgolv och pärlspont!
Det är två halvor som håller ventilfjädern på platsKnaster är väl den lilla ringen som håller kolvbulten på plats
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
|
ExploreBike: Baltikum
Baltikum är en fantastisk d... |
|