Mr-X resa sthlm-gtbg

Tomas Lofterud

Avdankad murvel
Gick med
23 Jun 2005
Hoj
Triumph Sprint 900 -98, Honda Transalp -99, Yamaha FZ1 -07, Triumph Bonneville -65, Yamaha XT660R 2007
Jag vet vem mr X är... Men det får jag inte tala om. Har ju familj och barn.:näsblod

Däremot så svarade Ducatiklubbens medlemstidning på Bikes reportage och körde en duell mellan en Ducati 350 Scrambler och Lidingötåget! Skitkul story som även publicerades i MCM.:tummenupp
Nån som har och kan lägga upp här?

subarumicke

Ny medlem
Gick med
13 Aug 2006
Hoj
tramp cyckel
tackar för infon :tummenupp då kan man ju lugnt konstatera att Mr-x myten skapades 1992

kom och tänka på en sak E4 på den tiden måste varit svårare att köra en sträckningen i dag, kan det stämma?

Last edited:

collo

Motorvägsfilosofi
Gick med
24 Mar 2007
Hoj
R1
tackar för infon :tummenupp då kan man ju lugnt konstatera att Mr-x myten skapades 1992

kom och tänka på en sak E4 på den tiden måste varit svårare att köra en sträckningen i dag, kan det stämma?

Snart när nya motorvägen är klar vid Borås också lär det går mycket snabbare!

JT

I feel the need, the need for speed!
Gick med
6 Oct 2005
Hoj
Kawasaki ZX-12R Ninja och Yamaha R6
Är det ingen som har tidningen från 1994 när Mr X kör mot Finlandsfärjan med en ZX-9R?

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Hoj
Sålt alla....
I samma veva var det ngn ( samma ? ) i BIKE som fick ett helt reportage om hur han körde ikapp bilar och gjorde en snabb, rullande stoppie mens han körde om bilen. Han hette oxå ngt fränt, ngn som minns?

John

:rofl
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
FZR 1000T -91
Bike manipulerade körning med att ha 12 MrX utmed vägen som körde samtidigt som dom tog ned X2000 tågets ström styrka till 34.2%, och när det gäller Finlands båten så tankade dom den med rapsolja i stället för diesel - allt dett har Anders på Bike berättat för mig när han var full på lingon dricka på Ciaro i Stockholm!!

:rofl :rofl :rofl
Made my day!

Skönt reportage, klockren varningstext.. "Rejsa inte mot tåg, det är dumt... vill du ändå rejsa, kör mot det här tåget.." :tummenupp

Stockholm - Gbg på 2.23 är rätt snabbt må jag säga. Jag tyckte mina 2½ från Västerås var snabbt. På en RD350. :näsblod

jP

Fuckyousnabb
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM1290, Daytona 675, Yamma, etc..
Men kläm fram vad han heter nu ffs! Eller pm:a mig! Jag har undrat det sedan 1992, öde! :näsblod

CoRuS

WWW.MAJESTO.SE
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 450 SXF/Supermoto 2012 (snål-edition)
Jag vet vem mr X är... Men det får jag inte tala om. Har ju familj och barn.:näsblod

Däremot så svarade Ducatiklubbens medlemstidning på Bikes reportage och körde en duell mellan en Ducati 350 Scrambler och Lidingötåget! Skitkul story som även publicerades i MCM.:tummenupp
Nån som har och kan lägga upp här?

Huua mej vilka ligister du känner:näsblod fy och usch att sånt publiceras...:cool:

Mr_SoaP

Äntligen säsong!
Gick med
15 Mar 2004
Hoj
Såld
Sista meningen på varningsrutan var nog ändå bland det bästa. :hihi

Enda tåget som jag har "tävlat" mot är Mittlinjen mellan Östersund och Sundsvall. Det klådde jag första gången medans jag körde 125a. Med en Yamaha DT 125R från -89 så slog jag tåget på den sträckan trots att jag stannade och tankade i Ånge. Vilket iofs inte är någon större bedrift då det är ett tåg som stannar i varenda by det passerar och tar ca 2:20 på sig för de 19 milen från Sundsvall till Östersund. :näsblod

hehe tycker nästan det där med att "Det värsta som kan hända är indraget körkort" =P Döden är inget i jämförelse tydligen hehe

Jontax

Ska det vara så?
Gick med
25 Jul 2004
Hoj
Thundercat -98 & RSV Mille -00
Den här storyn värmde en fredageftermiddag på jobbet. Bästa delen var beskrivningen av hojen när den kom fram. :D

Lurch

Partiellt rupturerad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX-R 750
Hehe, kul när man ved vad han heter men inte vill berätta! :D

.

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Jag vet inte om man får snacka om dessa resor heller men det sköna är "plötsligt klev en man i svart in på redaktionen"... De kunde inte undgå rosa ränder på hjälm, mm och ändå räknades karln som svartklädd! Det var tider det:D Förstår att Du Patrik välkomnade nutidens lite diskretare hojmode

Nyheter
Stora Motorcykelkatalogen 2025

Nu går vi in i slutfasen gä...

Aprilia Tuono 457

Efter framgångarna med spor...

Moto Guzzi Stelvio Duecento Tributo

År 1825 öppnades det välkur...

Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen