Mr-X resa sthlm-gtbg

SportGuzzi

livsnjutare
Gick med
5 Apr 2006
Hoj
Moto Guzzi V11 Sport

jag vet inte men jag jobbade ett tag i slutet på 90-talet med en kille som var chefredaktör några år på MC-nytt sent 80-tal och tidigt 90-tal. Jag frågade honom om vem mrX var och han sa att det berättar han inte ....men jag kan säga som så att han är stridspilot...

:confused:

sportbike

Guest
jag vet inte men jag jobbade ett tag i slutet på 90-talet med en kille som var chefredaktör några år på MC-nytt sent 80-tal och tidigt 90-tal. Jag frågade honom om vem mrX var och han sa att det berättar han inte ....men jag kan säga som så att han är stridspilot...

:confused:

man kan ju kanske va stridspilot på gatan,om man vill....:D

Bukkake Girl

Bannad
Gick med
11 Aug 2007
Hoj
Ducati 2009 1198S
Jag passerade när de fotade bilderna på förstasidan utanför Flen. Det var en svart CBR 900-92 och ZZR:en. Snubben som körde ZZR:en var förvånansvärt lik en ganska känd STCC-förare.
De åkte lite fram och tillbaka, powerwheelade lite med ZZR:en och såg allmänt ascoola ut.
Mr X lär skall ha suttit inne för eko-brott.
En vanlig små-tjuv helt enkelt.

sportbike

Guest
Det är det som är tjusningen med att vara en legend,många olika rykten.
Hittills stämmer inget...

Victor

Shake that ass!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Rat-R1. Känns bekant...
Jag tror att han heter anders... jobbade på bike...

Ja, och bodde nästan granne med mig (uppe på åsen, över ditt gamla extrajobb /stalker). Jag köpte min första hoj av honom, den var endast söndagskörd och jättefin.

Fast jag misstänker att han inte körde samtidigt som tåget utan körde tidigt på morgonen eller nått sånt.

sportbike

Guest
Ja, och bodde nästan granne med mig (uppe på åsen, över ditt gamla extrajobb /stalker). Jag köpte min första hoj av honom, den var endast söndagskörd och jättefin.

Fast jag misstänker att han inte körde samtidigt som tåget utan körde tidigt på morgonen eller nått sånt.

Nu börjar vi närma oss gåtans lösning.
Vilken av alla hans hojar köpte du?

sportbike

Guest
Mycket kan sägas om MrX men stridspilot är han inte förutom på krogen och då i deras barer där han är en raggarkung som får alla att verka lama!! :D

/Fürstenhoff.

Vem, vem, ven är det!! *host* *host*

Berätta mer!! :D

/Fürstenhoff.

Nämen,e du vaken,då haru junte kRåKKat,eller ?

addex

OFF
Gick med
10 Sep 2007
Hoj
hemlig
Jupp...:gråta

Frontal krockade i fredags med Pappsens demobil - klart obehagligt & smärtsamt!! :tummenner (dock glad att alla inblandade lever)

/Fürstenhoff.
OT eftersom man inte ens får nämna ditt namn på forumet passar på då o frågar här släpps din film 18dec?? (enligt iceman)
vill ha svar nu hehe fortsätt med det bra arbetet

Last edited:

Strömma1

Strömma
Gick med
2 Jun 2006
Hoj
GSX 1100 EF/ES
Victor, varför tror du Mr X körde på natten?
Jamen läs på va... :rolleyes:

Körde man hoj då så var man seriös och tänkte på säkerheten först, och på den tiden var dom flesta älgar skötsamma och gick och la sig kl 21 istället för att som nu våldgästa vägrenarna from dusk till dawn, vilket gjorde det mera safe då. Älgarnas utveckling har ju tyvärr sedan gått åt det hållet att dom oftast är aktiva hela natten utmed våra vägrenar, för att sen gå i ide större delen av dagen. Inte helt olikt rasen "homosapjöns" som numera häckar på liknande sätt vid diverse vattenhål fram till gryningen, innan man sedan i stora flockar sprider sig över vägarna när man drar sig tillbaka till sina hålor lagom till frukost :tungan

Dessutom var vi på den tiden dessutom väldigt förskonade från den sjukdom som har brett ut sig rätt bra dom två sista årtiondena (läs McDonalds), och inga tuffa mc-killar med självaktning ville ju göra en McMoose i det oklara skenet från dåtidens xenonljus. Till skillnad från idag när det gasas hejdlöst på vägarna nattetid med motiveringen att "en älg är väl ingenting, du skulle ha sett min kompis då bl.a bl.a" och "Farligt? Nä, mitt ställ är gjort av älgskinn, så jag är immun serru"... :D

Så det var förstås för att man var mera safe då :)

Finlands-sagan finns här --->> Mr.X STORY
Nä, nu är wishkyn slut, dags att sluta spamma. Tack för reportaget, det är kult :tummenupp

Last edited:

Stortryne

Ful gubbe.
Gick med
11 Jul 2005
Hoj
Ducati 916 - Dunderklumpen. Ducati Multistrada - Ior
Jag vet vem mr X är... Men det får jag inte tala om. Har ju familj och barn.:näsblod

Däremot så svarade Ducatiklubbens medlemstidning på Bikes reportage och körde en duell mellan en Ducati 350 Scrambler och Lidingötåget! Skitkul story som även publicerades i MCM.:tummenupp
Nån som har och kan lägga upp här?

Det vet jag åxå :)
Undrar om det är samma person som vi vet att det är...

Nyheter
Stora Motorcykelkatalogen 2025

Nu går vi in i slutfasen gä...

Aprilia Tuono 457

Efter framgångarna med spor...

Moto Guzzi Stelvio Duecento Tributo

År 1825 öppnades det välkur...

Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen