Victor, varför tror du Mr X körde på natten?
Jamen läs på va...
Körde man hoj då så var man seriös och tänkte på säkerheten först, och på den tiden var dom flesta älgar skötsamma och gick och la sig kl 21 istället för att som nu våldgästa vägrenarna from dusk till dawn, vilket gjorde det mera safe då. Älgarnas utveckling har ju tyvärr sedan gått åt det hållet att dom oftast är aktiva hela natten utmed våra vägrenar, för att sen gå i ide större delen av dagen. Inte helt olikt rasen "homosapjöns" som numera häckar på liknande sätt vid diverse vattenhål fram till gryningen, innan man sedan i stora flockar sprider sig över vägarna när man drar sig tillbaka till sina hålor lagom till frukost
Dessutom var vi på den tiden dessutom väldigt förskonade från den sjukdom som har brett ut sig rätt bra dom två sista årtiondena (läs McDonalds), och inga tuffa mc-killar med självaktning ville ju göra en McMoose i det oklara skenet från dåtidens xenonljus. Till skillnad från idag när det gasas hejdlöst på vägarna nattetid med motiveringen att "en älg är väl ingenting, du skulle ha sett min kompis då bl.a bl.a" och "Farligt? Nä, mitt ställ är gjort av älgskinn, så jag är immun serru"...
Så det var förstås för att man var mera safe då
Finlands-sagan finns här --->>
Mr.X STORY
Nä, nu är wishkyn slut, dags att sluta spamma. Tack för reportaget, det är kult