MSN virus - Varning!

MulleMuck

Cepe med megafon
Gick med
4 Dec 2003
Ort
Växjö
Hoj
Yamaha TZR -99
Vill varna er för något som antagligen är ett virus som sprider sej igenom MSN Messenger,

Har många polare på msn som är/var infekterade.
Varje gång de skriver ett meddelande så lägger viruset till en massa fyrkanter med en länk till en bild i. Jag varnar er från att trycka på den länken, för då blir man infekterad.
Verkar ha spridit sej som en löpeld dom senaste dagarna, eller något äldre virus som vaknat igen i mina vänskapskretsar.

Men som sagt, klicka inte på länkar på MSN från personer du känner om länken är omgiven av en massa "fyrkanter".

Skrev in domännamnet i Google.com och det kom fram i META: "FUCK YOU!! FUCK YOU!!" och nånting om nån "@hackbase" :fatta!

Om någon vet vad det är för virus, så skriv gärna information och länk till en AV virussida med info.
 

Kalle_rs

Ny medlem
Gick med
19 Nov 2003
Ort
Göteborg
Hoj
snart!
RED_LiME skrev:
Vill varna er för något som antagligen är ett virus som sprider sej igenom MSN Messenger,

Har många polare på msn som är/var infekterade.
Varje gång de skriver ett meddelande så lägger viruset till en massa fyrkanter med en länk till en bild i. Jag varnar er från att trycka på den länken, för då blir man infekterad.
Verkar ha spridit sej som en löpeld dom senaste dagarna, eller något äldre virus som vaknat igen i mina vänskapskretsar.

Men som sagt, klicka inte på länkar på MSN från personer du känner om länken är omgiven av en massa "fyrkanter".

Skrev in domännamnet i Google.com och det kom fram i META: "FUCK YOU!! FUCK YOU!!" och nånting om nån "@hackbase" :fatta!

Om någon vet vad det är för virus, så skriv gärna information och länk till en AV virussida med info.

Tack för tipset!

Skaffa ZoneAlarme skyddar alla slags chatt progg! :tummenupp
 

Kalle_rs

Ny medlem
Gick med
19 Nov 2003
Ort
Göteborg
Hoj
snart!
Om du har fått viruset gå in på www.antivirus.com tryck sedan på "free online scan" hittar garanterat viruset.
(hittar saker som inte f-secure norton eller adaware hittar) :Bugar
 
Last edited:

oskjan

Stronger than ever!
Gick med
26 Dec 2003
Ort
Skogarna...
Hoj
Såld...
Kalle_rs skrev:
Om du har fått viruset gå in på www.antivirus.com tryck sedan på "free online scan" hittar garanterat viruset.
(hittar saker som inte f-secure norton eller adaware hittar) :Bugar

PC-cillin äger, fick med det när jag köpte mitt ASUS-moderkort..
Helt klart det bästa virusprogrammet jag sett/haft, scannar snabbt som tusan me :tummenupp

Onlinescannen är mycket slöare, troligen för att den är just.. tja.. online? :va

EDIT: Har dock tappat bort min asus-skiva, så nu har man inget virusskydd längre, norton med flera är inget alternativ :(
 

zopilote

I minoritet
Gick med
19 Jan 2004
Ort
Norrköping
Hoj
2021 Moto Guzzi V7, 2017 Vespa GTS300
PollySmurf skrev:
EDIT: Har dock tappat bort min asus-skiva, så nu har man inget virusskydd längre, norton med flera är inget alternativ :(

Använder själv AVG från Grisoft på alla datorer jag installerar: Snabbt, resurssnålt och framför allt GRATIS. :tummenupp
 

MulleMuck

Cepe med megafon
Gick med
4 Dec 2003
Ort
Växjö
Hoj
Yamaha TZR -99
Jag får ändra mej om Kaspersky Antivirus, efter några veckor så segade det ner datorn nåt OTROLIGT, när man stängde ner det så flöt datorn helt unerbart :) Var nära på att formatera innan jag upptäckte vad som var fel..

Någon som har en aning om vafan som hände med mitt älskade Kaspersky? :huvet
 

oskjan

Stronger than ever!
Gick med
26 Dec 2003
Ort
Skogarna...
Hoj
Såld...
RED_LiME skrev:
Jag får ändra mej om Kaspersky Antivirus, efter några veckor så segade det ner datorn nåt OTROLIGT, när man stängde ner det så flöt datorn helt unerbart :) Var nära på att formatera innan jag upptäckte vad som var fel..

Någon som har en aning om vafan som hände med mitt älskade Kaspersky? :huvet

Nej.. Skaffa PC-cillin :tummenupp

EDIT: Du har det på din ASUS-skiva, som liksom min är spårlöst försvunnen.
Tror det vilar en förbannelse över alla asus-skivor :gnissla
 

Domifuling

Ny medlem
Gick med
25 Aug 2004
Ort
GÖTEBORG
Hoj
KTM 525exc -04
Trend Micro är helt ok, speciellt när det gäller serverteknologi som Exchange server och filservrar. Supporten är outstanding.
 

MulleMuck

Cepe med megafon
Gick med
4 Dec 2003
Ort
Växjö
Hoj
Yamaha TZR -99
PollySmurf skrev:
EDIT: Du har det på din ASUS-skiva, som liksom min är spårlöst försvunnen.
Tror det vilar en förbannelse över alla asus-skivor :gnissla

Eller har ASUS gjort skivorna av en plast som förbränner sej själv till koldioxid och vatten efter en viss tid :gnissla
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top