MSröj

Venj00

Ny medlem
Gick med
24 Jan 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Yamaha BT1100 -04, Honda CB900F -80
I bristen på kvalitétspel, med det enda egentliga kravet att man bara behöver använda piltangenterna och mellanslaget, på datan så spelar jag det eminenta spelet MSröj.

Efter veckor av spelande på "storröjare" lyckades jag äntligen (efter ett par gånger chansat när det är typ 2-10 rutor kvar och fått fel:mad:), äntligen (två äntligen) klara det! :yoparty

Numera har jag klarat det ganska många gånger, men jag har inte riktigt koll på hur mycket längre jag måste nöta detta spel för att kunna känna mig nöjd över mina prestationer:confused:.

SÅ: Vad är ditt rekord på MSröj??

Mina är:

Nybörjare: 8 sekunder
Amatörröjare: 75 sekunder
Storröjare: 222 sekunder

[YOUTUBE-ID]LHY8NKj3RKs[/YOUTUBE-ID]
 

TurboJugend

Ny medlem
Gick med
21 Dec 2003
Ort
-
Hoj
-
140 på storröjare. Fast för det mesta slutar det med att jag måste chansa nånstans på slutet och får fel och tvingas därefter vråla ut förbannelser och besvärjelser tills min röst förändras, ögonen blir vita och rummet alldeles kallt.
 

Venj00

Ny medlem
Gick med
24 Jan 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Yamaha BT1100 -04, Honda CB900F -80
Ajdå, min förhoppning om att jag gör bra ifrån mig kanske inte är så sann ändå.

Då måste jag nog fortsätta förbättra min taktik.. Men det känns som att jag sitter och trycker hela tiden ändå, jag måste börja bli snabbare i tryckningarna ändå. Jag har sett på experterna när dom håller på och det verkar som om dom skiter i och markera minorna för att få ner tiden..:yoparty

Jag brukar ha ovanan att tänka rätt men trycka fel när jag försöker ta rekordet..:näsblod
 

newstead

vårkänslor
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
Men vafan. Jag skulle ju gå och lägga mig :mad:

[YOUTUBE-ID]oQ9iEDMLZpw[/YOUTUBE-ID]
 

Zandman

Ny medlem
Gick med
28 Jul 2006
Ort
Stockholm
Hoj
XRV750
Har klarat stora på 93 sekunder.

Och jag fick just 93 sekunder, säger inte bara det för att ligga 1 sekund under det nuvarande sh-rekordet. :)

Visst är det en smula tur, var ju inte direkt på första försöket som det gick...

Mina tips är:

0: markera minorna och använda sig av mittenknappen, samt stänga av funktionen med ?:tecknet. Fyller ingen funktion. Detta är grunden.

1: lära sig de vanliga mönstrerna som blir. Finns att läsa på internet. Då slipper man tänka utan kan bara klicka.

2: vill man få en snabb tid skall man inte sikta på att klara det varje gång. Undvik att byta ställe att klicka på, det tappar man tid på. Det går ut på att klara det så fort som möjligt, inte så ofta som möjligt. Chansa.

3: minimera antalet klick, markera inte ut minor i onödan.

Finns många guider att läsa på internet.
 
Last edited:

Vampyrtrollet

Det kan aldrig vara för mycket rosa....
Gick med
10 Oct 2003
Ort
Täby
Hoj
Triumph Daytona 675 och en CBR 600 RR -03 LePuckEdition
Lilla 7
Mellan 39
Stora 86

*ler*
Var länge sedan jag spelade iofs men när jag väl gjorde det satt jag konstant. Haha. Då drömde jag fan om skiten. Men det gav ju resultat. Hihi

Edit: Ett tips... Om man inte får upp ganska mycket på första fyra klicken ska man starta ett nytt spel. Missar man fem sekunder i början är det kört ändå.
 

Venj00

Ny medlem
Gick med
24 Jan 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Yamaha BT1100 -04, Honda CB900F -80
0: markera minorna och använda sig av mittenknappen, samt stänga av funktionen med ?:tecknet. Fyller ingen funktion. Detta är grunden.

1: lära sig de vanliga mönstrerna som blir. Finns att läsa på internet. Då slipper man tänka utan kan bara klicka.

2: vill man få en snabb tid skall man inte sikta på att klara det varje gång. Undvik att byta ställe att klicka på, det tappar man tid på. Det går ut på att klara det så fort som möjligt, inte så ofta som möjligt. Chansa.
Finns många guider att läsa på internet.


ahh, bra grejer! det där med minvarning hade jag missat att man kunde ta bort! Dock tycker jag det är lite slött att lära sig mönster som svar och facit. roligare och förstå :tungan

Edit: Ett tips... Om man inte får upp ganska mycket på första fyra klicken ska man starta ett nytt spel. Missar man fem sekunder i början är det kört ändå.

brabra, brukar köra på tills det kommer upp något faktiskt

Är ni på riktigt?

:rofl tänker det samma faktiskt.. haha
 

newstead

vårkänslor
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
Det tar så sjukt lång tid att röja med laptop (utan riktig mus) så jag törs inte tala om mina minst dåliga röjningar. Trots en del övande sen tråden startade :gnissla


Edit: Jag har förresten personligt rekord på 7325 i ett annat kvalitetsspel. Harpan :yoparty
 
Last edited:

trummiz

Alla har vält!
Gick med
23 Apr 2005
Ort
Gävle
Hoj
Bandit 1200 -97
Det finns ju ett fusk, som kom redan på windows 3.1-tiden.

När ni öppnat ms-röj, skriv följande: xyzzy[enter][shift] då kommer en vit pixel tändas i det övre vänstra hörnet som indikerar att det finns en mina där man håller musen över. Svårt att förklara, men prova!
 

falken

Ska bli snabbare än Einar!
Gick med
29 Dec 2006
Ort
Hudiksvall
Hoj
Yamaha R1 -08
Vann jag? :banana
 

Bifogat

  • msröj.JPG
    msröj.JPG
    129.2 KB · Visningar: 144
Last edited:

Bärgren

Förtidspensionerad bonnläpp
Gick med
30 Jul 2005
Ort
Eskilstuna/Åre
Hoj
Sykkeljävel, RS250, RD500 och CBR600RR
Det tar så sjukt lång tid att röja med laptop (utan riktig mus) så jag törs inte tala om mina minst dåliga röjningar. Trots en del övande sen tråden startade :gnissla


Edit: Jag har förresten personligt rekord på 7325 i ett annat kvalitetsspel. Harpan :yoparty
Mitt personbästa på Harpan är över 13k. :rock
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top