MT-02 sp (TRX 850)

Peder Rosberg

It places the lotion in the basket
Gick med
19 Aug 2004
Hoj
En något modifierad Yamaha TRX 850. Ein st Kronreif und Trunkenpolz, Mattighofen 520 EXC/SM. 1/3 Suzuki Gsxr 1000 banhoj
Här kommer en liten film, så ni kan höra hur den låter:)
Kvaliteten är väl sådär, det är taget med en vanlig digitalkamera och tycker ni det är lite skakigt så beror det på att jag precis har sladdat runt på lite havre, som någon bonnläpp släppt ut på vägen, blöt sådan oxå:mad:
I vilket fall, så får ni hålla tillgodo med detta så länge:)

http://videos.streetfire.net/video/56fe173b-b7a4-4709-93a7-981900d5b806.htm

Laila

ser snabb ut
Gick med
19 Feb 2004
Hoj
Gixxer - Rakel
Peder Rosberg skrev:
2366172 Här kommer en liten film, så ni kan höra hur den låter:)
Kvaliteten är väl sådär, det är taget med en vanlig digitalkamera och tycker ni det är lite skakigt så beror det på att jag precis har sladdat runt på lite havre, som någon bonnläpp släppt ut på vägen, blöt sådan oxå:mad:

http://videos.streetfire.net/video/56fe173b-b7a4-4709-93a7-981900d5b806.htm

hehehehe...låter som en riktig hoj :yoparty

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Hoj
1000cc chokladbit från 2001
Peder Rosberg skrev:
2366172
Vilket gassvar! Hörde en Honda SP2 på bana häromdagen, men vem behöver en sån? Snacka om ståpäls... :kär

Vad ska jag nu göra med min? :gråta

Peder Rosberg

Gick med
19 Aug 2004
Hoj
En något modifierad Yamaha TRX 850. Ein st Kronreif und Trunkenpolz, Mattighofen 520 EXC/SM. 1/3 Suzuki Gsxr 1000 banhoj
Laila skrev:
2366335 hehehehe...låter som en riktig hoj :yoparty

You know it girl:tummenupp

Jåke skrev:
2366338 Vilket gassvar. Hörde en Honda SP2 på bana häromdagen, men vem behöver en sån? Snacka om ståpäls... :kär

Vad ska jag nu göra med min? :gråta

He he! Du får helt enkelt dammsuga Ebay på ett par Keihin. Fick mina praktiskt taget nya för 5000:- inkl fräckt, från england. Kompletta med gashandtag vajrar bensaslangar och kopplingar, allt i originalkartong:tummenupp

Last edited:

callekula

Medlem
Gick med
31 Mar 2006
Hoj
beslutsångest
Peder Rosberg skrev:
2332224 Jag tror att jag lånar namnet MT-02 sp tills dom släpper en sådan:)
I vilket fall så kommer här receptet på hojen.

Ramen är rensad från allt onödigt, ombyggd där bak med egentillverkade ljuddämparhållare och pulverlackerad silver.

Styrkronor kommer från Bimota och är ombyggda för att passa Öhlinsgaffeln som kommer från Aprilia RSV mille och styrstammen är egentillverkad, styrlager från Honda CBX. Styret är ett Renthal fatbar med KTM överfall.

Fälgarna är av märket OZ-racing och hör igentligen hemma på en R-sexa vilket innebär att jag fick svarva nya hjulaxlar och byta lager.

Svingen kommer från Aprilia RSV mille och är omsvetsad för att passa till länkaget och nya bussningar fick svarvas.

Fotpinnar kommer från PP-tuning och är till en ZX-10r som fick modifieras lite för att passa. Även tanklocket är från PP-tuning.

Bromsarna består av Brembos ok och Galfer fram EBC bak.

Bakdelen är en hybrid på CBR 1000 och TRX som jag har gjutit ihop framlampan kommer från KTM som blev en liten nödlösning, jag har planer på något annat, allt är lackat i gråmetalic med vita linjer checkered flag motiv på bukspoilern från Pferrer med 6 lager klarlack. Allt utfört av Hedens lack.

Motorarbetet har R-G engineering utfört och består av portad/planad topp omfrästa ventiler för större aria, planat cylindrar, balanserat vev och bestyckat med Keihin flatslides 39 och Over racing helsystem vilket slutade i 94.8 bakhjulshästar och 87,9 nm mot 77,6 hk och 82,4 nm original och hela 20 hästar mer vid 8500 rpm:)

Och mängder mängder med egentillerkade fästen och skruvar och grejer som jag glömt att skriva här:)

ÄNTLIGEN en ordentlig hoj med v-twin och rör-ram! Så ska en fighter se ut! :tummenupp

don_tomazo

Går bra, en ägare.
Gick med
28 Oct 2005
Hoj
Honda
Det finns egentligen bara en sak som inte är perfekt fulländat och det är strålkastaren. Hojen förtjänar en snyggare helt enkelt.

Den hade lätt fått min röst i SSOTYA!

Peder Rosberg

Gick med
19 Aug 2004
Hoj
Gustav O skrev:
2367058 Fast det är ingen V-twin, men den är grym.

Tack! för dom orden. Träffa på en gubbe, som var lite intresserad av vad det är för en hoj, men han ville först inte gå med på att det är en paralleltwin. Titta här sa han och pekade på oljetanken, här är ju en cylinder till:rolleyes:
sen pekade jag på rykrören uppe vid toppen och sa här har du cyllarna. Aha sa han och såg lite generad ut:rodnar

don_tomazo skrev:
2368073 Det finns egentligen bara en sak som inte är perfekt fulländat och det är strålkastaren. Hojen förtjänar en snyggare helt enkelt.

Den hade lätt fått min röst i SSOTYA!

Tackar tackar! Lampan va en liten panikgrej för att få den körklar och kommer med stor sannolikhet att bytas ut:tummenupp

callekula skrev:
2368084 :huvet

Den verkar härlig!

Det är den oxå:) Har precis flyttat bak styret, så det linjar med hjulaxeln, så nu är den inte lika nervös fram:tummenupp

Last edited:

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Peder Rosberg skrev:
2371435 Tack! för dom orden. Träffa på en gubbe, som var lite intresserad av vad det är för en hoj, men han ville först inte gå med på att det är en paralleltwin. Titta här sa han och pekade på oljetanken, här är ju en cylinder till:rolleyes:
sen pekade jag på rykrören uppe vid toppen och sa här har du cyllarna. Aha sa han och såg lite generad ut:rodnar
:D :D

Peder Rosberg

Gick med
19 Aug 2004
Hoj
Nu äntligen uppdaterad, med styrdämpare:)

Bifogat

• trx 345.JPG
    trx 345.JPG
    91.4 KB · Visningar: 340
  • trx 346.JPG
    trx 346.JPG
    92 KB · Visningar: 287
  • st.JPG
    st.JPG
    90.7 KB · Visningar: 144
  • st2.JPG
    st2.JPG
    87.9 KB · Visningar: 127
Last edited:

Peder Rosberg

Gick med
19 Aug 2004
Hoj
Och här kommer en dynokurva, ifall det är någon som är intresserad?

Bifogat

• img035.JPG
    img035.JPG
    79.8 KB · Visningar: 394

*Larre*

Medlem
Gick med
5 Jul 2005
Hoj
Såld, senast Speed Triple -02
Fan va grym den va! Måste säga att du har lyckats helt och hållet, allt enligt min smak! :tummenupp
Funderade lite över bilden tagen framifrån först och den tidigare nämnda lampan, efter ett tag tycker jag den växer och växer. Låt den sitta tycker jag men vem är jag att tala om det för byggherren... :tungan
Till och med ramen tycker jag gör sig som fan, vanligtvis avskyr jag just den detaljen på typ Ducce Monsters.

Härligt jobbat, quit your dayjob!

Peder Rosberg

Gick med
19 Aug 2004
Hoj
Wiseguy skrev:
2458339 Det där var ju inte fy skam för en TRX. :)

Nä! det är riktigt bra, med tanke på att den inte är borrad eller har andra kammar:tummenupp

*Larre* skrev:
2466832 Fan va grym den va! Måste säga att du har lyckats helt och hållet, allt enligt min smak! :tummenupp
Funderade lite över bilden tagen framifrån först och den tidigare nämnda lampan, efter ett tag tycker jag den växer och växer. Låt den sitta tycker jag men vem är jag att tala om det för byggherren... :tungan
Till och med ramen tycker jag gör sig som fan, vanligtvis avskyr jag just den detaljen på typ Ducce Monsters.

Härligt jobbat, quit your dayjob!

Jag tackar för dom orden. Men hursom, så kommer den att uppdateras allteftersom (har redan köpt lite mer godis till den):)

Slappa skrev:
2470206 Tycker den är ett ämne för Bomber Magazine eller annan mc tidning!

Dom orden värmer gott, för då känns det verkligen att man har lyckats göra
något bra:)

Last edited:
Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...