Mt-03 :)

mr_majzoo

Ny medlem
Gick med
18 Jul 2004
Hoj
Hornet 600 -06
Tooby skrev:
2153706 :tummenupp Gött att höra om passagerare och att det fungerar, själv har jag "bara" gjort 100 mil och beställt service. Många småvägar vilket gör att det går att slita på ytterkanten av däcken :). Funderar fortfarande på om jag har pengar till Akra systemet :confused:

Ha det
Tooby

JAAAAAAAAAAAAa köööööööööööööööööp!!! :banana :yoparty
Rekomenderas starkt! iofs vet jag inte hur den låter med original dämparna, då jag köpte den med sliponet redan monterat.
Det ända jag kan säga är att det är inte något diskret ljud, svårt att "smyga" :D

just det, vart bor du förresten? Tänkte att om det inte är "åtahelsikelångtbort" så kunde man ju träffas och så kunde du höra hur det låter :banana
// Micke

Last edited:

sir.tooby

1670cc
Gick med
17 Jan 2006
Hoj
BMW R nine T Scrambler -16
mr_majzoo skrev:
2154056 JAAAAAAAAAAAAa köööööööööööööööööp!!! :banana :yoparty
Rekomenderas starkt! iofs vet jag inte hur den låter med original dämparna, då jag köpte den med sliponet redan monterat.
Det ända jag kan säga är att det är inte något diskret ljud, svårt att "smyga" :D

just det, vart bor du förresten? Tänkte att om det inte är "åtahelsikelångtbort" så kunde man ju träffas och så kunde du höra hur det låter :banana
// Micke
Det där låter ju riktigt roligt :D Jag bor strax utanför Jönköping mot Nässjö (Forserum), 1.5 mil in till jönköping. Det vore kanske inte så bra för ekonomin att se och höra de "däringa" dämparna :D

Plåtniklas

Liten, rädd och ensam™
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
T7
Nån som hittat nåt billigare alternativ gällande buller än Acrapovics? Känner inte riiiiiktigt att jag har lust att pröjsa 13000:- för två slipon. :död

Plåtniklas

Liten, rädd och ensam™
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
T7
Tooby skrev:
2158118 Det enda är nog Arrow, lite billigare men dyrt ändå...

Ja, hittade nu. Jävligt mycket snyggare än Acra-burkarna.
http://www.arrow.it/eng/ricercaprodotti/details_pro.asp?id=804

2403_Yamaha%20MT-03%2005-06%20Slip-on%20carby%203.jpg

mr_majzoo

Ny medlem
Gick med
18 Jul 2004
Hoj
Hornet 600 -06
Kom precis hem från kinnekulle ring, där jag stått o spanat på bankörning några timmar, såg ju jätteskoj ut! :banana
Frågan är om någon prövat sin mt03 på bana? Är det någon ide´eller är man bara ivägen? Alla såg ju jättesnabba ut :Bugar
Sen var det ett gäng med ktm motarder där oxå, men de verkade ju ännu vildare, gick ju undan som f**n i kurvorna! Coolt att se :yoparty

bebbe

Ehhhh
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Nej
mr_majzoo skrev:
2213186 Kom precis hem från kinnekulle ring, där jag stått o spanat på bankörning några timmar, såg ju jätteskoj ut! :banana
Frågan är om någon prövat sin mt03 på bana? Är det någon ide´eller är man bara ivägen? Alla såg ju jättesnabba ut :Bugar
Sen var det ett gäng med ktm motarder där oxå, men de verkade ju ännu vildare, gick ju undan som f**n i kurvorna! Coolt att se :yoparty

Tror nog säkert att MT:n funkar bra på den banan. Körde själv med min XTX där och det gick att köra så att man inte skämdes i den snabba gruppen.

mr_majzoo

Ny medlem
Gick med
18 Jul 2004
Hoj
Hornet 600 -06
bebbe skrev:
2213871 Tror nog säkert att MT:n funkar bra på den banan. Körde själv med min XTX där och det gick att köra så att man inte skämdes i den snabba gruppen.

Aha! låter ju intressant! får nog undersöka detta med bankörning lite mer tror ja, verkar ju som sagt skit skoj! :banana

/Micke, sugen på att köra bana!

sir.tooby

1670cc
Gick med
17 Jan 2006
Hoj
Tjaba!
Jag körde lite Norton på bana förra årtusendet :D , jätte skoj. Det är inte alltid som maskinen avgör hur det går på bana jämfört med andra. Det kräver träning för att man ska lära känna sin MC och för att kunna köra fort när det svänger.

Som en herre sa till mig efter 20 varav på Karlskoga: "-Det där såg inte så jobbigt ut, ni kör ju bara runt..."

mr_majzoo

Ny medlem
Gick med
18 Jul 2004
Hoj
Hornet 600 -06
Tooby skrev:
2216474 Tjaba!
Jag körde lite Norton på bana förra årtusendet :D , jätte skoj. Det är inte alltid som maskinen avgör hur det går på bana jämfört med andra. Det kräver träning för att man ska lära känna sin MC och för att kunna köra fort när det svänger.

Vad tycker du om däcken som sitter originalmonterde?

sir.tooby

1670cc
Gick med
17 Jan 2006
Hoj
mr_majzoo skrev:
2217076 Vad tycker du om däcken som sitter originalmonterde?
På Norton var de lite hårda :D men på MT:n sitter det riktigt bra däck för asfalt, tycker jag (gött att man kan lägga ner ända ut på bakdäcket).

sir.tooby

1670cc
Gick med
17 Jan 2006
Hoj
Det är ett par Akra på ingång, men jag ska få titta på dom först ("money makes the world go around...") :näsblod

Plåtniklas

Liten, rädd och ensam™
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
T7
Tooby skrev:
2217102 Det är ett par Akra på ingång, men jag ska få titta på dom först ("money makes the world go around...") :näsblod

Fan. Det är FÖR jävla mycket stålars för två slipon och en liten rörbit. :näsblod

mr_majzoo

Ny medlem
Gick med
18 Jul 2004
Hoj
Hornet 600 -06
Plåtniklas skrev:
2217109 Fan. Det är FÖR jävla mycket stålars för två slipon och en liten rörbit. :näsblod

ja, det kan jag faktiskt hålla med om, det var därför jag köpte mina monterde direkt vid köpet av bågen, hade ju redan byxorna nere om man säger så :)
tror att jag aldrig skulle fått tummen ur och köpt dem annars.. Men jag ångrar inget :yoparty :tummenupp

Har nu även pratat med twt motor och de skulle ta hem powercommander till mig, det skall bli spännande att se om det blir någon skillnad :banana

sir.tooby

1670cc
Gick med
17 Jan 2006
Hoj
Jag har mailat runt till lite olika märken men alla säger de att de inte har till MT:n. Jag har oxå frågat om de kan rekomendera burkar som skulle funka så gör jag röret själv...men inte fått något svar på det heller. Jag har redan en hoj att meka med, behöver inte två.

Plåtniklas

Liten, rädd och ensam™
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
T7
mr_majzoo skrev:
2217232
Har nu även pratat med twt motor och de skulle ta hem powercommander till mig, det skall bli spännande att se om det blir någon skillnad :banana

Finns det redan en PC till MT'n? Fan, det var imponerande. Vad kommer den kosta? :D

Tooby skrev:
2217267 Jag har mailat runt till lite olika märken men alla säger de att de inte har till MT:n. Jag har oxå frågat om de kan rekomendera burkar som skulle funka så gör jag röret själv...men inte fått något svar på det heller. Jag har redan en hoj att meka med, behöver inte två.

Var lite sugen på att göra detsamma faktiskt. Två beggade slipons och lite rostfria rör kostar fan inte över 10000:-. Kanske inte blir lika snyggt men vafan..

bebbe

Ehhhh
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Nej
mr_majzoo skrev:
2217076 Vad tycker du om däcken som sitter originalmonterde?

Jag satte sådana däck som sitter på MT:n på min XTX. Tyckte inte att de var någon höjdare om man jämnför med de som sitter original på den hojen. Fick en hel del framhjuls släpp när jag körde med de. Kanske funkar bättre på MT:n än vad det funkar på en XTX.

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln