Mt 07 vs er6n

jjo

Ny medlem
Gick med
13 May 2014
Hoj
93 Honda ntv 650 revere
Funderar på att byta hoj . Har idag en er6n -06 ochhar varit inne på att köpa en ny sån.. Men... Nu har jag börjat sneglat lite på mt 07. Är det någor som har erfarenhet an mt 07 och äver nya er6. Är det någon egentlig skillnad mellan en 06:as er6 och en ny förutom lite plast...

moddlaren

Guest
Varför tar du inte en trevlig dag hos en mc försäljning och provkör bägge samt frågar på vekstaden vad cervisar o dyl kostar.. vad andra tycker spelar ingen roll det är ju du som skall trivas på hojen.

leppek

Ny medlem
Gick med
21 Sep 2014
Hoj
2015, BMW S1000R
Äh, man måste få kasta upp lite såna här frågor annars tvärdör ju forumet.. jag har kört MT 07, men direkt efter en z800 och SM990... den kändes rätt lam då, men det är nig inte så konstigt. Prislappen gör den ju jäkla attraktiv och jag tycker dom är rätt snygga :) har dock inte kört er6, men hörde en idag vid brommaplan, vet inte vad det satt på den men den lät ganska trevligt!

xedexx

Sporthojsnörd
Gick med
14 Dec 2013
Hoj
Ducati Multistrada V2 - 2022
jag har kört båda....fast Er6an var en 2013.
Gilla Kawan mer + att ER6an är nog säkrare köp.Den har ju "finslipats" ett tag nu.
MT-07 var ok men precis som MT-09 behöver den nog något år på sig att bli riktigt bra.

jjo

Ny medlem
Gick med
13 May 2014
Hoj
93 Honda ntv 650 revere
Jo det är ju prislappen som talar för dom lite mindre hojarns även om typ en mt 09 kanske skänker mer glädje för stunden. Ingen som haft en "gammal" er6 å kört en ny. Om det är nån skillnad körmäsdigt på års modellerna?

Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin