Testar här istället efterssom det är helt omöjligt att få ett seriöst svar från bike.se moped forumet... ursäkta om det är en moppe tråd^^
jag ska har en gammal mt5a som fått lite problem...
den startar och så men inte mycket mer...
när jag vrider på gasen så varvar den inte utan den dör istället....
vet inte riktigt hur jag ska förklara men hoppas ni förstår...
som om den skulle få för mycke eller för lite bensin...
jag har provat allt känns det som...
jag har:
gjort rent avgassystemet.
gjort ren förgasaren.
gjort rent tändstiften.
kollat membranen.
gjort rent luftfiltret.
ett litet tips är att när jag kollade membranen så hadde en av skruvarna som höll fast dom lossnat... (troligtvis annledningen tilll att den skar förra sommarn...) jag har ej hittat på skruven men den kan ha ramlat ut nånstanns i allt skruvande...
iaf jag provade att sätta i en ny skruv så det vart tätt igen men det blev ingen skillnad för det..
ibland lyckas jag även få upp varven på den men så fort jag släpper kopplingen lite så den får motstånd så lägger den av.. ingen ork alls har den,... det enda den orkar är tomgång..
har ni någon aning om vad jag ska göra här näst.. vad som kan vara fel?
jag ska har en gammal mt5a som fått lite problem...
den startar och så men inte mycket mer...
när jag vrider på gasen så varvar den inte utan den dör istället....
vet inte riktigt hur jag ska förklara men hoppas ni förstår...
som om den skulle få för mycke eller för lite bensin...
jag har provat allt känns det som...
jag har:
gjort rent avgassystemet.
gjort ren förgasaren.
gjort rent tändstiften.
kollat membranen.
gjort rent luftfiltret.
ett litet tips är att när jag kollade membranen så hadde en av skruvarna som höll fast dom lossnat... (troligtvis annledningen tilll att den skar förra sommarn...) jag har ej hittat på skruven men den kan ha ramlat ut nånstanns i allt skruvande...
iaf jag provade att sätta i en ny skruv så det vart tätt igen men det blev ingen skillnad för det..
ibland lyckas jag även få upp varven på den men så fort jag släpper kopplingen lite så den får motstånd så lägger den av.. ingen ork alls har den,... det enda den orkar är tomgång..
har ni någon aning om vad jag ska göra här näst.. vad som kan vara fel?