Itacha75 skrev:INTE SAMMA!
Säg efter mig: Likadan.
Kan du säga det själv en gång?
tycon1 skrev:Hur vet du att han inte glömde ordet "typ" ?
Det kan vara samma typ av motor, men inte samma motor...
Itacha75 skrev:Hur vet du att du inte lever i en dröm värld?
Itacha75 skrev:Hur vet du att du inte lever i en dröm värld?
CayLe skrev:NS125 har en annan motor. MBX'en har samma kolv som MTX'en, så jag antar att cylindern oxå är samma. Fast växellådan lär skilja sej på dom modellerna.
RockParty skrev:Men 180cc kitten från addemoto passar ju ns125 och mtx/mbx???
mtx´r kom nog -87 tror jag....CayLe skrev:Det kittet passar MTX-R.. har mtx'en alltid hetat så?
RockParty skrev:mtx´r kom nog -87 tror jag....
men det är en MTX 125R som jag undrar över......
kanske jag skulle skrivit på en gång=/
CayLe skrev:MTX-R motorn ser likadan ut som NSF'ens på bild iaf, så det är nog samma kolv/cylinder då 180cc kittet passar på båda enligt addemoto. Om du vill vara 100% säker på att dom passar så föreslår jag att du ringer till någon honda verkstad och fråga.
Estremo skrev:Om du tänkt beställa från Addemoto måste jag nog tyvärr göra dig besviken. Deras katalog är inte direkt uppdaterat så hälften av sakerna man beställer brukar inte finnas. Däribland 180cc till NSF mfl, om de inte fått in det igen nu på sista tiden vill säga men det tvivlar jag på. Säg gärna till om du hittar det någon annanstans.
Aha, okej. Såg bara att du tog Addemotos 180cc-kit som exempel ovan och antog att det var det du var ute efter.RockParty skrev:Är inte ute efter 180cc utan original grejer
Estremo skrev:Om du tänkt beställa från Addemoto måste jag nog tyvärr göra dig besviken. Deras katalog är inte direkt uppdaterat så hälften av sakerna man beställer brukar inte finnas. Däribland 180cc till NSF mfl, om de inte fått in det igen nu på sista tiden vill säga men det tvivlar jag på. Säg gärna till om du hittar det någon annanstans.
satdude skrev:Jag höllt på att jaga runt lite tidigare i våras efter ett 180cc-kit till min MTX125R -87 (som jag tror var första årsmodellen med ns-motorn, suck får alltid fel delar när de ser i sina listor att det är samma som MBX vilket det var innan 87...) så snubblade jag över http://www.athena-ad.com , de säljer inte direkt till kund utan hänvisade mig till en firma som heter JOFRAB, www.jofrab.se , men de säljer inte heller direkt till kund men maila till mg@jofrab.se så kan han säga vilken som är din närmaste återförsäljare som kan ta hem grejjerna. Observera att det är säkrast att själv ta reda på artikelnumret hos Athena, och att grejjerna skall beställas via Jofrab (Återförsäljaren ser förmodligen bara ut som ett frågetecken när du börjar snacka om cylinderkit och sådant direkt... det gjorde dom hos mig i alla fall) Athenas p/n är 060200, Gr.ter. completo in alluminio - 190cc.
RockParty skrev:Men 180cc kitten från addemoto passar ju ns125 och mtx/mbx???
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
|
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
|
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
|
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
|
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
|
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |