mtx vs ns125 samma motor?

RockParty

Medlem
Gick med
17 May 2004
Hoj
-02 SR500 -81 rsv mille fighter
är det samma motor?
lr samma cyl/kolv?
kolv diameter orginal??
tacksam för svar

Itacha75

V.I.F. min älskade vän Norton
Gick med
23 Nov 2003
Hoj
R1 '16, SV 650 S '03
INTE SAMMA!

Säg efter mig: Likadan.
Kan du säga det själv en gång?

tycon1

nkka
Gick med
14 Mar 2004
Hoj
Ingen...
Itacha75 skrev:
Hur vet du att du inte lever i en dröm värld?

För att det är inte nog så bra för att vara en drömvärld, spec inte med irriterande småungar som håller på och tjafsar om minsta småsak.. :kocko

CayLe

De är efter mig!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kör bil.
NS125 har en annan motor. MBX'en har samma kolv som MTX'en, så jag antar att cylindern oxå är samma. Fast växellådan lär skilja sej på dom modellerna.

RockParty

Medlem
Gick med
17 May 2004
Hoj
CayLe skrev:
NS125 har en annan motor. MBX'en har samma kolv som MTX'en, så jag antar att cylindern oxå är samma. Fast växellådan lär skilja sej på dom modellerna.

Men 180cc kitten från addemoto passar ju ns125 och mtx/mbx???

RockParty

Medlem
Gick med
17 May 2004
Hoj
CayLe skrev:
Det kittet passar MTX-R.. har mtx'en alltid hetat så?
mtx´r kom nog -87 tror jag....
men det är en MTX 125R som jag undrar över......
kanske jag skulle skrivit på en gång=/

CayLe

De är efter mig!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kör bil.
RockParty skrev:
mtx´r kom nog -87 tror jag....
men det är en MTX 125R som jag undrar över......
kanske jag skulle skrivit på en gång=/

MTX-R motorn ser likadan ut som NSF'ens på bild iaf, så det är nog samma kolv/cylinder då 180cc kittet passar på båda enligt addemoto. Om du vill vara 100% säker på att dom passar så föreslår jag att du ringer till någon honda verkstad och fråga.

RockParty

Medlem
Gick med
17 May 2004
Hoj
CayLe skrev:
MTX-R motorn ser likadan ut som NSF'ens på bild iaf, så det är nog samma kolv/cylinder då 180cc kittet passar på båda enligt addemoto. Om du vill vara 100% säker på att dom passar så föreslår jag att du ringer till någon honda verkstad och fråga.

Ja får ta å slå en signal o fråga,dom borde ju veta iallafall.....

Estremo

La vita è bella
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4S & Ducati 998
Om du tänkt beställa från Addemoto måste jag nog tyvärr göra dig besviken. Deras katalog är inte direkt uppdaterat så hälften av sakerna man beställer brukar inte finnas. Däribland 180cc till NSF mfl, om de inte fått in det igen nu på sista tiden vill säga men det tvivlar jag på. Säg gärna till om du hittar det någon annanstans.

RockParty

Medlem
Gick med
17 May 2004
Hoj
Estremo skrev:
Om du tänkt beställa från Addemoto måste jag nog tyvärr göra dig besviken. Deras katalog är inte direkt uppdaterat så hälften av sakerna man beställer brukar inte finnas. Däribland 180cc till NSF mfl, om de inte fått in det igen nu på sista tiden vill säga men det tvivlar jag på. Säg gärna till om du hittar det någon annanstans.

Är inte ute efter 180cc utan original grejer

Estremo

La vita è bella
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4S & Ducati 998
RockParty skrev:
Är inte ute efter 180cc utan original grejer
Aha, okej. Såg bara att du tog Addemotos 180cc-kit som exempel ovan och antog att det var det du var ute efter.

satdude

Ny medlem
Gick med
27 Dec 2003
Hoj
MTX 125R -87
Estremo skrev:

Jag höllt på att jaga runt lite tidigare i våras efter ett 180cc-kit till min MTX125R -87 (som jag tror var första årsmodellen med ns-motorn, suck får alltid fel delar när de ser i sina listor att det är samma som MBX vilket det var innan 87...) så snubblade jag över http://www.athena-ad.com , de säljer inte direkt till kund utan hänvisade mig till en firma som heter JOFRAB, www.jofrab.se , men de säljer inte heller direkt till kund men maila till mg@jofrab.se så kan han säga vilken som är din närmaste återförsäljare som kan ta hem grejjerna. Observera att det är säkrast att själv ta reda på artikelnumret hos Athena, och att grejjerna skall beställas via Jofrab (Återförsäljaren ser förmodligen bara ut som ett frågetecken när du börjar snacka om cylinderkit och sådant direkt... det gjorde dom hos mig i alla fall) Athenas p/n är 060200, Gr.ter. completo in alluminio - 190cc.

Last edited:

RockParty

Medlem
Gick med
17 May 2004
Hoj
satdude skrev:
Jag höllt på att jaga runt lite tidigare i våras efter ett 180cc-kit till min MTX125R -87 (som jag tror var första årsmodellen med ns-motorn, suck får alltid fel delar när de ser i sina listor att det är samma som MBX vilket det var innan 87...) så snubblade jag över http://www.athena-ad.com , de säljer inte direkt till kund utan hänvisade mig till en firma som heter JOFRAB, www.jofrab.se , men de säljer inte heller direkt till kund men maila till mg@jofrab.se så kan han säga vilken som är din närmaste återförsäljare som kan ta hem grejjerna. Observera att det är säkrast att själv ta reda på artikelnumret hos Athena, och att grejjerna skall beställas via Jofrab (Återförsäljaren ser förmodligen bara ut som ett frågetecken när du börjar snacka om cylinderkit och sådant direkt... det gjorde dom hos mig i alla fall) Athenas p/n är 060200, Gr.ter. completo in alluminio - 190cc.

Tackar så mkt för info'n

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
RockParty skrev:
Men 180cc kitten från addemoto passar ju ns125 och mtx/mbx???

JAg har en NS125F och letar nu efter en ny cylinder efter en nypning.
Vart kan man få tag på en addemoto 180cc eller en original cylinder?

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...