Muck!!!

Holger

Ny medlem
Gick med
18 Apr 2003
Hoj
VTR 1000 Firestorm
Ett tipps som alltid funkar säg att du inte vill göra den det gjorde jag ok sa dom då svårare än så är det inte,finns inte så många platser nu så dom är glad om du säger nej frivilligt.

coolrider skrev:
hjälp mig dá :(

skall juh mönstra den 4:e juni...efter min födelsedag :(
vad skall jag säga, fast jag har faktiskt rygg problem om jag lyfter tunga grejjer får jag svårt att räta upp tyggen i rakt tillstånd..

Hagster

Miles high.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
coolrider skrev:
hjälp mig dá :(

skall juh mönstra den 4:e juni...efter min födelsedag :(
vad skall jag säga, fast jag har faktiskt rygg problem om jag lyfter tunga grejjer får jag svårt att räta upp tyggen i rakt tillstånd..

MYCKET hett tips: Sömnproblem. Det behöver du inte intyg till. Säg bara att du har svårt att somna och sover oroligt (vilket jag hade under en lång tid) så slipper du förmodligen.

Sen är tinnitus ett annat bra tips. Polarn som är en av de starkaste fysiskt och psykiskt samt har väldigt bra betyg slapp undan för han sa att det "pep" i öronen på han när han skulle lägga sig och sova. Han slapp. Och jag med... :crash

Chaval

Ny medlem
Gick med
6 May 2003
Hoj
KTM SXF450 SM
:bow
hjälp mig dá

skall juh mönstra den 4:e juni...efter min födelsedag

Klart du/man ska göra lumpen :D , har du problem med ryggen så slipper du kanske, eller så får du en tjänst där du inte bär något (finns massor med såna).
Du ska inte heller ljuga, säg som det är istället. Tänk så mycket du kommer att lära dig, fråga dom som har gjort det! speciellt sjukvårsdutbildningen :tummenupp.

Det är tragiskt att så många slipper nuförtiden :zpy

Dessutom får du en hel förmögenhet under tiden och när du muckar!

(Det var bättre förr) På min tid, typ 60kr/dag + nårra tusen efter muck :D :crash :bow

cbr_micke

Mmmgaht
Gick med
14 Mar 2003
Hoj
MT10
Säg bara att du inte vill göra lumpen ,du e är inte ett dugg intresserad av det och vill inte slösa din tid på det.. Eller att du har jobb på G som du inte vill förlora... De vill endå inte ha nån där som inte vill göra lumpen för då förstör han bara för alla andra i truppen... Jag gjorde iaf lumpen, bättre än att sitta hemma o slappa tyckte jag

RJ

God & glad kexchoklad!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
2 st Kawasaki KX450F 12:a och 09:a
kustj skrev:

Det är tragiskt att så många slipper nuförtiden :zpy

Håller med!

Har man inte "riktiga" problem av något slag tycker jag att man ska göra lumpen.
Visst kan det kännas som bortkastad tid eller som en stor lekstuga men vissa bitar är helt OK. Tänk på allt roligt man får uppleva, egentillverkade bomber, :öl , sammanhållningen m.m.
Tyvärr finns det många snorungar som slipper undan lumpen som verkligen skulle behöva lära sig ett och annat...
Jag vet inte hur det är nu, men på min tid (muckade -95) så betydde ett bra lumpenbetyg väldigt mycket när det var dags att söka jobb. Förutom de obligatoriska sifferbetyget fick vi även några skriftliga kommentarer om hur vi var som personer, den här var bäst: "har vid motgångar en tendens att tappa humöret". :cool: Gissa om jag har fått frågor om den kommentaren vid anställningsinterjuver. :D

Till sist, grattis alla som muckar nu! Jag vet hur det känns. :tummenupp

Tobbe_N

Ökenråtta
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM Superduke -07
jag låg inne som Pb Klargöringmek På F21

Och ni som inte vill göra lumpen, Varför inte.
Jag kan garantera er att det gör er gott. Man lär känna sig själv på ett sätt som man aldrig kan göra i det civila Och inte nog med det du lär dig något fruktansvärt mycket om allt möjligt. Har ni dessutom lite tur och får en guld tjänst så kommer ni att få möjlighet att ta A-BE-CE Kort Gratis.

Det är jävligt skönt att ha muckat, Men jag skulle inte vilja ha det ogjort.

Last edited:

Ert svensklärarert
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Spritt ny
NoicE skrev:
Vad är en lump?

lump, begagnade och kasserade textilvaror som efter sortering och rivning kan återanvändas i lumppapper och i textila eller andra fibrösa material (t.ex. som isolering och armering).
Källa: Nationalencyklopedin.

lump, inom skogsbruket en till gagnvirke oduglig stamdel, dock ej topp, som avlägsnats från fällt träd.
Källa: Nationalencyklopedin.

:p

Fireblejd

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Kommer snart
All cred till alla som har gjort lumpen! :hej
Själv skulle jag spana efter fientligt flyg i Norrtälje, men det tyckte inte staten och vips så fanns inte det regementet längre. Efter att ha övervägt och tackat nej till en alternativ tjänst placerades jag i UR. Blev sugen på lumpen ett år senare men kom istället in som civil brandman via kommunen och gjorde min utbildning i Skövde. Jag hade gärna velat göra lumpen, men brandmannautbildningen är verkligen kanon! Vill man inte göra värnplikt så kan jag varmt rekommendera brandman! :tummenupp

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Backdraft skrev:
All cred till alla som har gjort lumpen! :hej
Själv skulle jag spana efter fientligt flyg i Norrtälje, men det tyckte inte staten och vips så fanns inte det regementet längre. Efter att ha övervägt och tackat nej till en alternativ tjänst placerades jag i UR. Blev sugen på lumpen ett år senare men kom istället in som civil brandman via kommunen och gjorde min utbildning i Skövde. Jag hade gärna velat göra lumpen, men brandmannautbildningen är verkligen kanon! Vill man inte göra värnplikt så kan jag varmt rekommendera brandman! :tummenupp

Vaddå? Kan man ångra sig och göra lumpen SENARE? :confused:

750RR

Fireblejd

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Kommer snart
maverick_750rr skrev:
Vaddå? Kan man ångra sig och göra lumpen SENARE? :confused:

750RR

Kontaktar man pliktverket och berättar varför man vill göra lumpen samt hur gammal man är och dylikt, så är det inte omöjligt att man ges en ny möjlighet. Skulle iofs tro att mycket av detta hänger på personen du pratar med. Jag fick i vilket fall möjlighet till ny tjänst... :fakta

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Backdraft skrev:
Kontaktar man pliktverket och berättar varför man vill göra lumpen samt hur gammal man är och dylikt, så är det inte omöjligt att man ges en ny möjlighet. Skulle iofs tro att mycket av detta hänger på personen du pratar med. Jag fick i vilket fall möjlighet till ny tjänst... :fakta

....................... ringer på måndag morgon :fakta

dews

Mannen
Gick med
16 Mar 2003
Hoj
snart
Värnplikten är lite som ett lotteri nu förtiden, själv blev jag uttagen till stridsfordonsbefäl var lite smålycklig på inryckningsdagen. Men sen så fick man ju veta hur det verkligen låg till, de hade såklart tagit in för många gubbar till "min" tjänst och självklart var jag en av dem som inte fick vara kvar. Jaha, då blev man brobyggare istället... jävla roligt (inte).
Men om man nu hamnar som något man njuter av så är ju lätt värnplikten något man ska göra!!! :tummenupp

Nyheter
Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!