Munstycke Honda CBR125-04

SwEriik

Ny medlem
Gick med
1 Aug 2009
Hoj
Honda CBR125-04
Hej! Jag har en Honda CBR125 årsmodell -04. Jag har bytat till ett effektavgassystem men har tappat lite effekt på höga varv, så ska byta till ett lite större munstycke, har letat på olika hemsidor och frågat Honda och en del andra firmor men alla säger att dem inte har och kan inte beställa, så till min fråga.

Vet någon var man kan köpa eller beställa munstycke till en Honda CBR125 ? :confused:

Munstyckets diameter är 7mm och det är en Keihin VK 28 förgasare

Mendoz

Sporthojsnörd
Gick med
5 Jul 2009
Hoj
Yamaha XSR 900 2017
Det borde vara tvärtom, i och med att det är kallare här än i de flesta länder i världen.

Om den får mindre bensin så blir den väl varmare? Mer bensin så blir den kallare. Jag har för mig att det är så och då stämmer påståendet att man brukar köra större utomlands? :confused:

Igge

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2006
Hoj
Husa FE450 och Honda VFR800
Om den får mindre bensin så blir den väl varmare? Mer bensin så blir den kallare. Jag har för mig att det är så och då stämmer påståendet att man brukar köra större utomlands? :confused:

Ja det är väl generellt sant, men varmare = mindre syre och då behöver man mindre bensin för att få samma förhållande mellan bensin och syre
Eller tänker jag fel?

Svenne100

Snart i ett staket nära dig
Gick med
28 Jun 2008
Hoj
Triumph Street Triple R -10
Ja det är väl generellt sant, men varmare = mindre syre och då behöver man mindre bensin för att få samma förhållande mellan bensin och syre
Eller tänker jag fel?

Nopp, du tänker nog rätt :)

Kvisten

Elektrikern
Gick med
13 Apr 2008
Hoj
crm 125cc SMR, mxb och Hsun kinascooter

jo men det jag mena med mitt svar var att det är kallare i luften = mer syre i luften per kubikcentimeter. Med andra ord bör det vara större munstycke i sverige, handlar inte om någon stor skilnad.

Last edited:

Guztavzzon

Wild Thing
Gick med
16 Jan 2007
Hoj
Cbr 125, NC30
118 med 7mm diameter sitter det orginal i min, dock så säger honda åf att det kan skilja från hojj till hojj.

/ Gustavsson

Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...