Munstycken ????

Mange GSXR

Ny medlem
Gick med
22 Sep 2004
Ort
Norrköping
Hoj
Suzuki GSXR 750
Hallå

Min hoj är importerad och på mitt regbevis står det 72 kw men det ska vara 94 kw orginal GSXR 750WP -93, vet ej hur mycket effekt det är i cyckeln,
men har kollat insug och utblås utan resultat.
Köpte idag en slipon så jag skulle bestycka om förgasarna, när jag såg att det stod 112,5 på munstyckena. Är inte det lite lite ?? Kan det vara strypning? Vad ska det vara för munstycken på 94 kw?
Kan strypning sitta i orginaldämparen?? Många frågor hoppas på hjälp!! :va
 

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hedesunda
Hoj
5
Mja, några 94 kW (126 hk) i din 93'a har du inte, iaf inte på bakhjulet... som uppgiften i reg-pappret står för. 72kW (97 hk) låter mer normalt för din 750 i originalskick.

Storleken på munstyckena i förgasarna säger egentligen ingenting om effekten eftersom det är CV-förgasare men förmodligen är det CV-36'or. En Bandit 1200 med CV36'or har 112.5 som original och kranar ut 98 hk på bakhjulet enligt regpappret.
 

Qwerty

Livs drömmare
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Piaggio Liberty 2T
På min 92a står det 72Kw. Men det är på 12xhk. Det är 38mm CV förgasare och jag tror att 112,5 är std bestyckning. I mina med helsystem på så satt det 125 och 125,5. Det var lite för fet blandning men den gick bra på det. Kan gissa att upp till 120 och 120,5 skulle vara lagom. Den där extre 0,5an lägger du på dom mittersta cylindrarna eftersom dom har en tendens att gå varmare än dom andra två.
 

Mange GSXR

Ny medlem
Gick med
22 Sep 2004
Ort
Norrköping
Hoj
Suzuki GSXR 750
Vadå 118, på munstycket menar du ?
Är det med orginal dämpare?
Då ska jag ha ännu större munstycke med en slipon?
 

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hedesunda
Hoj
5
Mikunimunstycken kommer i steg om 2.5, dvs nästa högre från 120 är 122.5 och nästa ändå är 125. Keihin tar det i steg om 2 och 3 lite om vartannat. Dynojet i steg om 2 och 5.

En 94/95'ans RF900 som i princip är en överborrad 750 har runt 115 på slangen med en effektljuddämpare. Den amerikanska vattenkylda 750'n har 116 på bakhjulet (enligt reklamen) - med lite väl god vilja skulle jag vilja påstå. Bara ett bänkpapper (från en icke-Dynojet dyno) skulle få mig att sluta tvivla.
 

Mange GSXR

Ny medlem
Gick med
22 Sep 2004
Ort
Norrköping
Hoj
Suzuki GSXR 750
Qwerty skrev:
På min 92a står det 72Kw. Men det är på 12xhk. Det är 38mm CV förgasare och jag tror att 112,5 är std bestyckning. I mina med helsystem på så satt det 125 och 125,5. Det var lite för fet blandning men den gick bra på det. Kan gissa att upp till 120 och 120,5 skulle vara lagom. Den där extre 0,5an lägger du på dom mittersta cylindrarna eftersom dom har en tendens att gå varmare än dom andra två.
Ska jag ha 120 och 120,5 när jag bytt slipon?
 

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hedesunda
Hoj
5
Mange GSXR skrev:
Ska jag ha 120 och 120,5 när jag bytt slipon?

Uhm...

För racingändamål när man behöver kyla de två inre cyllarna kan det vara befogat att köra med större på 2/3. Men för gatbruk, well... kör 122.5 eller 120 rakt över - eller vad nu dynobänkningen med lambda kom fram till att du skulle ha.

Storlek 120.5 finns varken från varken Keihin, Dynojet eller Mikuni.
 

Qwerty

Livs drömmare
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Piaggio Liberty 2T
andersbrink skrev:
Mikunimunstycken kommer i steg om 2.5, dvs nästa högre från 120 är 122.5 och nästa ändå är 125. Keihin tar det i steg om 2 och 3 lite om vartannat. Dynojet i steg om 2 och 5.

En 94/95'ans RF900 som i princip är en överborrad 750 har runt 115 på slangen med en effektljuddämpare. Den amerikanska vattenkylda 750'n har 116 på bakhjulet (enligt reklamen) - med lite väl god vilja skulle jag vilja påstå. Bara ett bänkpapper (från en icke-Dynojet dyno) skulle få mig att sluta tvivla.


Du har så rätt så. 2,5 är intevallen.Jag sitter och svammlar som vanligt :rodnar . Jag har ju 122,5 på 1, 4 och 125 på 2,3. Vart jag fick 0,5an ifrån vet jag inte.
 
Nyheter
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Top