Mupparnas resa, norrgående

Kottsson

Får jag vara här?
Gick med
15 Apr 2010
Hoj
KTM 1090 Adventure R
Du har Högakustenbron och Högakusten.
Mycket häfftigt ställe att åka på!
I Sundsvall finns det också saker att titta på.

Beror på vad du menar med sevärdheter?

Typ svensk historia :rolleyes: Och cheyor på vägen är ju inte helt fel det heller :tuttar

Men det börjar gå mörkt för mig. Om jag inte hittar bra drev så vet jag inte om jag orkar hänga på. Vet inte om det blir någon nyare hoj.

waga95

Guest
Lät ju inge bra :/

Men om du fixar hojen så är iaf Sundsvall ett utomordentligt bra ställe för svensk historia! :)
Jag funderar på att hänga med igen.
Vi får se....

_Jonken_

Rookie
Gick med
22 Sep 2010
Hoj
GasGas fsr 450 SM-07, TM En250f -04, Kawa Er6n -06
Typ svensk historia :rolleyes: Och cheyor på vägen är ju inte helt fel det heller :tuttar

Men det börjar gå mörkt för mig. Om jag inte hittar bra drev så vet jag inte om jag orkar hänga på. Vet inte om det blir någon nyare hoj.

Ska du dreva om den eller är bara drivpaketet sletet?

Kottsson

Får jag vara här?
Gick med
15 Apr 2010
Hoj
KTM 1090 Adventure R
Ska du dreva om den eller är bara drivpaketet sletet?

På den jag inte leker med i skogen så ofta som är i original skick så verkar det som att det är original drev och kedja på. Från fabriken alltså eller ja, Det ser ut som det är det enda som suttit på. Men den har gått 1 800mil och har bara blivit använd av mig de senaste 5 åren då de stått stilla båda två innan jag köpte dem. Men orkar ni ha med er mig i 80km/h då? Klarar 90 också men över det är nog svårt.

Edit: Om vi åker senare på sommaren så kan det hända att jag bytt hoj. Men enduro spåren lockar som sjutton i vår.

Last edited:

_Jonken_

Rookie
Gick med
22 Sep 2010
Hoj
Men orkar ni ha med er mig i 80km/h då? Klarar 90 också men över det är nog svårt.

Om den bara går i 80-90 skulle jag nog rekommendera en omdrevning, kan vara kul att kunna ligga och marscha i 110 iaf om det skulle bli nån lång och tråkig vägsträcka :)

Kottsson

Får jag vara här?
Gick med
15 Apr 2010
Hoj
KTM 1090 Adventure R
Kanske kan försöka få tag i en Varadero och ha kvar den ena. Men det kommer bli svårt!

Har ju även en moped som behöver ordnas till. Men den vill farsan tydligen ha kvar. Och jag med faktiskt :D

Skulle vilja provköra en varadero faktiskt.

Last edited:

_Jonken_

Rookie
Gick med
22 Sep 2010
Hoj
Kanske kan försöka få tag i en Varadero och ha kvar den ena. Men det kommer bli svårt!

Har ju även en moped som behöver ordnas till. Men den vill farsan tydligen ha kvar. Och jag med faktiskt :D

Skulle vilja provköra en varadero faktiskt.

Dom går riktigt fint och är nog den enda 125:an jag skulle tänka mig göra en långresa på :tummenupp

Jag och Gustav (xises) är rätt sugna på att dra ännu längre upp, typ en sväng till treriksröset och eventuellt även nordkap, det hade varit jävligt fränt att ha gjort med 125:a!:yoparty

Last edited:

waga95

Guest
Låter riktigt roligt :)

Hade varit lite coolt med 3st varadero 125.

Kottsson

Får jag vara här?
Gick med
15 Apr 2010
Hoj
KTM 1090 Adventure R
Dom går riktigt fint och är nog den enda 125:an jag skulle tänka mig göra en långresa på :tummenupp

Om din lilla jävla hjärna inte fattat det än så har jag ändrat målet till trerikes. Eller ja, Jokkmokk först sen till 99% drar vi till trerikesraset.
:yoparty

No hard feelings :D

_Jonken_

Rookie
Gick med
22 Sep 2010
Hoj
Om din lilla jävla hjärna inte fattat det än så har jag ändrat målet till trerikes. Eller ja, Jokkmokk först sen till 99% drar vi till trerikesraset.
:yoparty

No hard feelings :D

Haha okej, då rekommenderar jag nog garanterat en hoj som går snabbare än 90 :tummenupp

=PerssoN=

Joråsatte..
Gick med
8 May 2010
Hoj
Aprilia RSV4 RR - 2016
Skulle ev. kunna tänka mig att haka på eran roadtrip. :)

Om det är så att ni ska åka uppåt norr kanske ni stannar förbi i Gävle eller dylikt? Isf så kan ju jag hänga på därifrån.

waga95

Guest
Trerikesraset är inget att åka till. Om någon vill veta.

Alltså näe, jag känner inte heller för att åka till treriksröset.
Då det är ca 90 mil längre.
Och massa raksträckor sen så är det ju inte så att det går en väg förbi utan har för mig att det är lite att gå?

Näe föreslår att vi struntar i treriksröset.
Men det är bara min åsikt ^^

Kottsson

Får jag vara här?
Gick med
15 Apr 2010
Hoj
KTM 1090 Adventure R
Har en här i byn som är intresserad av att rita ut en väg och sevärdigheter. Han har varit överallt i Sverige kan jag säga, Ni behöver ju inte veta allt om honom men han tyckte det bara är roligt att hjälpa till så att säga.

Det var även han som sa att det är bara slöseri med tid och pengar att åka upp till Trerikesraset för det är inget att se på där uppe. Det han tipsade om var att åka vid Norska-Svenska gränsen där det finns fjäll och sevärdigheter.

razze

Ny medlem
Gick med
2 Jan 2010
Hoj
zx9r ninja
Skulle ev. kunna tänka mig att haka på eran roadtrip. :)

Om det är så att ni ska åka uppåt norr kanske ni stannar förbi i Gävle eller dylikt? Isf så kan ju jag hänga på därifrån.

jag och woonte åker ju från stocknholm så vi passerar ju nästan där om vi tar den vägen :D han har ju också en ya men ha så det blir ju roligare då. plus att vi skulle möta upp en i uppsala:tummenupp

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...