musgrafiken låser sig

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Hoj
gdfs
Har nu lyckats laga det största felet med min dator misstänker jag men problemet med att grafiken till musen låser sig är inte borta. Alltså pekaren står kvar på samma ställe och så klickar man med en osynlig pekare istället, blir rätt så omöjligt att göra nånting av värde då. Nån som haft samma problem och vet vad som är knas?

heimdal

jag e inte dum, de bara verkar så ibland
Gick med
2 Oct 2004
Hoj
r6 -00
hehe.. jag trodde de va dina porrbilder som vart cesurerade :rofl

heimdal

jag e inte dum, de bara verkar så ibland
Gick med
2 Oct 2004
Hoj
r6 -00
honkiie skrev:
Tyvärr är inte så fallet, nu har det hänt igen. Kul att gissa sig till vart man klickar.

de e ju om möjligt mer elajt än tangentbordet utan text på knapparna :tummenupp

MDM

Livet är hårt.
Gick med
19 Oct 2005
Hoj
cbr -00
honkiie skrev:
Har nu lyckats laga det största felet med min dator misstänker jag men problemet med att grafiken till musen låser sig är inte borta. Alltså pekaren står kvar på samma ställe och så klickar man med en osynlig pekare istället, blir rätt så omöjligt att göra nånting av värde då. Nån som haft samma problem och vet vad som är knas?
hehe kul prblem. har du usb eller ps2 mus? installera om drivrutinerna. hade samma fel på en dator där musen slutade fungera så fort man slog på modemet:p vart kul att surfa på internet. har du ps2 mus och du mot förmodan inte får igong den skaffa en adapter ps2 till usb. god hjul

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Hoj
gdfs
MDM skrev:
hehe kul prblem. har du usb eller ps2 mus? installera om drivrutinerna. hade samma fel på en dator där musen slutade fungera så fort man slog på modemet:p vart kul att surfa på internet. har du ps2 mus och du mot förmodan inte får igong den skaffa en adapter ps2 till usb. god hjul
Jag kör usb, en mx500. Det har fungerat klockrent i 1,5 år. Har provat installera om drivarna och byta port men det duger inte. :gråta

DrSwizz

Ny medlem
Gick med
3 Jan 2005
Hoj
-
Jag tror att problemet har att göra med drivrutinerna till ditt grafikkort (muspekaren är nämligen hårdvaruaccelererad). Prova att installera om/byt ut drivrutinerna eller se om du kan ändra någon "option" som gör att musikpekaren ritas med enbart mjukvara istället.

Mickez77

Ny medlem
Gick med
23 Sep 2005
Hoj
R eller Motard ?
klart jobbigt när man kommer in på en site där det står babes och man klickar och får upp nåt annat istället :gnissla

låter som graffa drivisar behöver fixas

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Hoj
gdfs
DrSwizz skrev:
Jag tror att problemet har att göra med drivrutinerna till ditt grafikkort (muspekaren är nämligen hårdvaruaccelererad). Prova att installera om/byt ut drivrutinerna eller se om du kan ändra någon "option" som gör att musikpekaren ritas med enbart mjukvara istället.
Ska göra ett försök nu!

kan meddela att det inte funkade.

Last edited:

MDM

Livet är hårt.
Gick med
19 Oct 2005
Hoj
cbr -00
honkiie skrev:
yep, har även provat att sätta i ps2 sloten
då är det nån inställning som ligger å nöter. vet inte vad nu men kan sova på saken får vi se i morrn

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Hoj
gdfs
MDM skrev:
hade du tappat den i golvet btw? testat å låna en annan mus?
Var arg och slog den lite i bordet för ett tag sen, men det är inget ovanligt. Jag är rätt så säker på att det är det där med grafikkortet. När jag kör mjukvarumus i world of warcraft så försvinner aldrig musen. Jag har försökt slå av hårdvaruaccelererationen i windows också men jag finner den inte. Vet du hur man bör gå tillväga?

MDM

Livet är hårt.
Gick med
19 Oct 2005
Hoj
cbr -00
honkiie skrev:
Var arg och slog den lite i bordet för ett tag sen, men det är inget ovanligt. Jag är rätt så säker på att det är det där med grafikkortet. När jag kör mjukvarumus i world of warcraft så försvinner aldrig musen. Jag har försökt slå av hårdvaruaccelererationen i windows också men jag finner den inte. Vet du hur man bör gå tillväga?
om du högerklickar på skrivbordet väljer egenskaper och sen fliken inställningar. klicka på avancerat knappen. klicka på felsök fliken och dra ner maskinaccelerationen ett steg. (om du ahr problem, med muspekare).

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0