Musik i hjälmen - bästa lösningen?

(det blev lite "nu har jag inte läst hela tråden men har du provat att borra" :tungan)

Attans du han före :yoparty

Jag använder hörselskydd som är en avgjutning av mina hörselgångar.
pillar ut själva filtret och stoppar i pluggarna från ericsson mobilen (nästan samma storlek) funkar riktigt bra, kan tom prata i tfn om inte hastigheten är speciellt hög.
vindbruset är inte ett problem upp till ganska höga hastigheter.

Enda nackdelarna är att det är dyrt och att det tar lite tid när man skall gjuta av öronen.

Bästa lösningen jag hittat.

Hmm.. har också en uppsättning "the plug" men jag får inte på mig hjälmen utan att sabba
hur eller att lurarna sitter. Ta av hjälmen är ännu värre.
Ericssons in-ear har jag bara testat o dem verkade sticka ut mindre så det funkar bättre.
Men oftast lyssnar jag på cylindersymfonin... :tummenupp

Mitt problem (av många) är att hjälmen är så jäkla tight att det känns iprincip som att födas på nytt varje gång man drar på eller av den. Det har iofs blivit bättre nu, men det första året var den för jävligt minst sagt. På grund av detta kunde jag inte ha t ex Koss Pluggar eftersom de faktiskt sticker ut en hel del (allt är relativt).

Tillslut hittade jag Sennheiser CX300, de minsta jag hittat änsålänge, funkar bra under hjälmen, men skulle gära få vara lite mer dämpade för att kunna köra riktigt länge & fort på motorväg. 60 mil på motorväg brukar bli lite påfrestande tycker jag, om man kör fort... Annars kanon.
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=86718

JAYS (Jens of Sweden killen) har en modell som släpps snart och verkar väldigt intressant. q-JAYS heter de och du kan läsa mer om de här:
http://jays.se/home.aspx?language=sv

Dessa q-JAYS lär iofs kosta som 4 st CX300...

Last edited:
Nyheter
Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...