Musik i hjälmen?

Lorge

Fördomsfull
Gick med
5 Aug 2003
Hoj
...
PacMan skrev:
Nån som föresten har nån snygg lösning på hur man sätter MP3:n så att man kommer åt volymkontrollen när man kör?

Beror lite på vad du har för mp3spelare.
Jag har en ipod shuffle, och till den finns det ett armband så man kan ha runt armen. Har dock inte testat det än, men borde fungera bra. Skulle vara att man är så klumpig i handskarna och inte kan trycka på knapparna då.

Droopfy

Gick med
28 Apr 2004
Hoj
YZF450, Lillgixxer (GSX400R)
intämmer med några tidigare inlägg.
KOSS THE PLUGG. med tilläget GUMMIGRANAR... funkar kanon.

jag använder det huvudsakligen som "IN EAR" Monitor på scen. :banana

Pacman

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Race-R1 -05, KTM 520 EXC, Suzuki RM 250
Lorge skrev:
Beror lite på vad du har för mp3spelare.
Jag har en ipod shuffle, och till den finns det ett armband så man kan ha runt armen. Har dock inte testat det än, men borde fungera bra. Skulle vara att man är så klumpig i handskarna och inte kan trycka på knapparna då.

Jo, jag har också en liten en, Meizu E2, så det skulle nog funka ja. :) Har ett sånt där armband till en GUL-klocka som borde passa bra.

Lorge

Fördomsfull
Gick med
5 Aug 2003
Hoj
...
PacMan skrev:
Jo, jag har också en liten en, Meizu E2, så det skulle nog funka ja. :) Har ett sånt där armband till en GUL-klocka som borde passa bra.

Du får gärna testa först, så slipper min flyga av i farten :D
Tror dock det blir svårt att trycka på knapparna på min shuffle iaf.

Fan va jag svor när jag skulle ha på mej lurarna förut, det får nog bli ett par koss pluggar för mej också.

natron

även gammalt järn går att smida...
Gick med
15 Dec 2004
Hoj
Kawasaki GPz 750
Psychodad skrev:
Vilken massa grejer folk har i hjälmen!! :va I min hjälm finns det bara plats för mitt huvud.

Nja, det är just det att man inte vill ha så mycket i hjälmen ;) Headsetet sitter alltid i därför så får det bli det jag använder. Tycker koss (även med gran) sitter dåligt.. speciellt när man ska ta på och av hjälmen.

GeEssKryssÄrr

FullFartFramåt
Gick med
27 Jul 2005
Hoj
XT600 :-)
Hittade ett par Sony pluggar som är mycket skönare än Koss. Har en MP3- spelare med volymkontroll mitt på sladden som går att fästa vid midjan. Full kontroll på låtar och volym. Skönt med lite rock n' roll. :banana

storken

långsammast på hojen
Gick med
24 Mar 2004
Hoj
05 yamaha Y.. bla bla bla R6
musik.. jag gör så här:

trycker på den röda knappen på högra sidan, sen på den lilla svarta under. låtarna börjar i lute lugn tempo jag har ingen mp3 men en bip, sen vrider jag på spaken tills en bättre låt kommer. osv..

material är:
spelare en bip från 97
lurarna kommer från Termignoni
hjärta i spelaren drivs med en senna processor och gör den där L historian rolig.

:rofl :rofl :rofl :rofl

Syss

Sporthojsnörd
Gick med
16 Dec 2003
Hoj
Årets nyhet 2010 (Sarotea)
Nu har jag köpt såna där Koss the Plug, va, efter alla lovord. Men vad gör man när de satans helvetes lurarna inte går in i öronen?! :4skrika

Annars är det ju bra ljud i dem... :)

lisa_40

Ny medlem
Gick med
24 Apr 2005
Hoj
yamaha YZF 600 Thundercat
Hejsan!
Det med musik tycker jag du kan lägga ner med en gång...hade det en gång. Strögade på stan. Sen så råkade jag få i neutralen utan att jag märkte det..o gasade lite för mycket..Skämdes så pass :3freak Folk tittade som faan. Sen så hör du ju inte annan trafik runt omkring samt om det är något med din mc.

MGT skrev:
Tja alla!

Undrár om det finns nått å köpa till hjälmen ...nå slags hörlurar som man kan koppla mp3 spelarn till? ...jag har provat med vanliga hörlurar men det blev inge bra...dom ramlar ur örat å de blir inge bra ljud vid högre hastigheter....tacksam för alla svar!
Mvh/M :yoparty

RoadRunner

Ny medlem
Gick med
7 Oct 2004
Hoj
KTM625SMC
Fan det borde finnas som simmarna har!! Dom har en spelare i simglasögonen och i bandet som går runt bakom huvudet sitter det nån sorts sändare som skickar vibrationerna via vår skalle!!?? och vidare till vårt hörselorgan. Vore ju perfekt för då hör man även vad som händer runt kring en i traffiken också!

MGT

Game over MC
Gick med
4 Apr 2005
Hoj
2st Cbr1000rr-08
lisa_40 skrev:
Hejsan!
Det med musik tycker jag du kan lägga ner med en gång...hade det en gång. Strögade på stan. Sen så råkade jag få i neutralen utan att jag märkte det..o gasade lite för mycket..Skämdes så pass :3freak Folk tittade som faan. Sen så hör du ju inte annan trafik runt omkring samt om det är något med din mc.

....har så pass känsla tycker jag så jag känner om neutraken går i ....

LocDog

Kärlekspilot
Gick med
31 Jul 2004
Hoj
Harley Fyrtioåtta
Själv kör jag med originallurarna till iPoden.....fast bara vi längre sträckor och enbart på ena örat så att man kan höra trafiken oxå :)

Pacman

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Race-R1 -05, KTM 520 EXC, Suzuki RM 250
Syss skrev:
Nu har jag köpt såna där Koss the Plug, va, efter alla lovord. Men vad gör man när de satans helvetes lurarna inte går in i öronen?! :4skrika

Annars är det ju bra ljud i dem... :)

Jag tycker också att dom är lite bökiga, men om man trycker riktigt hårt brukar dom sitta rätt bra sen. Annars kan du kanske "yxa till" propparna lite med en sax eller nåt...?

Syss

Sporthojsnörd
Gick med
16 Dec 2003
Hoj
MGT skrev:
....har så pass känsla tycker jag så jag känner om neutraken går i ....

Det har man ju en sån där lampa till så man ska slippa koncentrera sig så mycket.. :hihi

Syss

Sporthojsnörd
Gick med
16 Dec 2003
Hoj
PacMan skrev:
Jag tycker också att dom är lite bökiga, men om man trycker riktigt hårt brukar dom sitta rätt bra sen. Annars kan du kanske "yxa till" propparna lite med en sax eller nåt...?

Tja, det känns lite jobbigt om det nu skulle bli fel tillklippt, men det finns ju ett gäng skumgummigrejer att ta av... :hihi
Det blir saxen!

Gulleplutt

#24, Rookie 1000
Gick med
11 Jul 2005
Hoj
CBR1000RR -08
Lucius skrev:
Tycker inte det är speciellt lämpligt med "musik i hjälmen". Av 2 primära anledningar:

Man blir rejält avskärmad från resterande trafik, testa i bilen så få du se. Stor skillnad att lyssna på musik ur hörlurar mot bilstereons högtalare.

När du kör har du skruvat upp volymen en hel del för att kunna höra musiken över huvudtaget. Så kanske du åker omkring ngn timma men vänta tills det första rödlyset efter motorvägskörningen och se... Du kommer förmodligen chockas av den höga volymen.

Tinitus? Vah? Vaaa? :tungan

Fast nu frågade han ju om det fans nått man kan köpa till hjälmen och inte om dina åsikter. :banana

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...