Musik medans man kör....

Micke™

La costen krokodil
Gick med
13 May 2010
Hoj
bilringar och hängröv
vad kör ni med för typer av öronsnäckor, lurar, plugs, whatever. har såna där plugs från skull-ears eller vad det nu heter. Kjell Co säljer dem iaf. men de ramlar ju bara ur när man ska ta på sig hjälmen, och att försöka pilla i dem efter man tatt på sig hjälmen är omöjligt med mina fingrar.

Tips på mer slimmade.

Till BusAnna, du hade ju nån platt variant till din iphone, där även kablaget var platt o cm 5mm bred. Namn? vart köper man dem

Alla tips är välkomna. gärna bilder o länkar.

Roeters

Gammelfazern rullar än
Gick med
19 Jun 2009
Hoj
1988, Yamaha FZR 1000 - 1999, Yamaha Dragstar 1100
Om jag har lurar i brukar jag använda ett par Skullcandy de är rätt korta i sitt utförande och får god plats i hjälmen. Antingen kopplar jag dem direkt via bluetoothheadset Jabra BT3030 http://www.jabra.com/sites/mobile/se-se/products/pages/jabrabt3030.aspx
PZ_1.jpg

Men är funderar på att skaffa ett par lurar som sitter i hjälmen hela tiden t.ex. ett par sådana här som finns hos Louis:
http://www.louis.de/_40316ad2cc535b...t_total=89&anzeige=0&page=1&artnr_gr=10004619

För då kan man fortfarande ha ett par öronpluggar i. För petar man i ett par musiklurar så har man inte direkt något DB-skydd mot vindtjut osv.

Nyheter
PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...