Musik när ni kör hoj?

tq

åker gubbhoj
Gick med
5 Apr 2003
Hoj
r1100s
Nightwish funkar skitbra i hjälmen, man blir lagom hetsad.
Funkar hårddiskspelarna bra på motorcykel förresten, med tanke på vibrationerna som blir? min cd dör iaf i över 100.

Henkka

Med fingrarna djupt i syltburken
Gick med
18 Jan 2004
Hoj
suzuki + ktm
tq skrev:
Nightwish funkar skitbra i hjälmen, man blir lagom hetsad.
Funkar hårddiskspelarna bra på motorcykel förresten, med tanke på vibrationerna som blir? min cd dör iaf i över 100.

Den dör nog inte, de är bara du som måste vrida upp volymen.... :tuttar

tq

åker gubbhoj
Gick med
5 Apr 2003
Hoj
r1100s
KvalitetsMiffo skrev:
Den dör nog inte, de är bara du som måste vrida upp volymen.... :tuttar
hehe, nä ok den dör inte, är bara det att den klarar inte av att läsa skivan längre på grund av att det vibrerar för mycket

Mikael Cagiva

Ja, jävlar!
Gick med
2 May 2003
Hoj
Ducati 748 2002
I mina yngre moppeår gjorde jag vad jag kunde för att undvika moppemotorljudet, jag brukade alltid ha enorma problem att få öronsnäckorna att passa när hjälmen var på och när man tog av den var det oftast ömmande hud där plastbitarna till snäckorna skavt :död
Men när det funkade gällde diverse de flesta snabbare Scooterlåtar och Rammstein, vilket kan försvaras med att åkturen gick i 12,5 m/s

Nu när jag började köra moppe XL är motorljudet lite mer att lyssna på så öronsnäckorna har åkt in i skrubben :tummenupp

danneinthehouse

Bawv jyyyyr headzz!
Gick med
20 Jan 2004
Hoj
R1-01/YZ250-00
bästa musiken, va fan hålls ni med? :huvet håller med om lurarna, får ju hjärnhinne-håll-ihuvet, + bästa musiken är götta höga varv! :hihi

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
Emmi skrev:
Jag sjunger själv, det låter jättefint. :fyllisar
Sjunga är faktiskt inte så dumt, det gör jag också ibland. Enda gången man vågar ta i rejält fastän man vet att det låter helvete. Ett sätt att fördriva tiden på utmed europavägarna iaf :)

eightball

Attero Dominatus
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSXR 750 -00
tq skrev:
Nightwish funkar skitbra i hjälmen

:tummenupp

Har provat med att sjunga i hjälmen, det som är ett + med att sjunga eller som i mitt fall låta som en mistlur som är trasig, är att ingen kan klaga på att man inte kan sjunga, -:et är att jag själv måste stå ut med eländet. Men med lurar och musik typ Nightwish eller Rhapsody så kan jag fortfarande låta som en mistlur men slippa höra mig själv. Även om jag ibland kört med lurar så håller jag med er som säger att det är en säkerhetsfråga för det är det, koncentrationen blir helt klart bättre utan lurar.

sven666

~Live fast - Die~ its ADHD and i like it
Gick med
14 Oct 2003
Hoj
ITALIA
Emmi skrev:
Jag sjunger själv, det låter jättefint. :fyllisar

samma här.. skrålar som en best när man e ute å kör.. kan nog fan alla gamla misfits texter vid det här laget...

tur att man har en twin som dränker ljudet :rofl :tungan

Dino Velvet

Gick med
24 Aug 2003
Hoj
Ingen
Mr.Dna skrev:
Code:
skulle ja lyssna på off spring när ja kör så skulle ja bli så taggad att ja körde ihjäl mig,tror jag?

Off spring ??? :va Är det ett nytt band?? :rolleyes:

Det är dom där killarna som inte gillar våren tror jag.. :va

Själv så lyssnar jag på Best of Brianna Banks. :tuttar

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Penguin skrev:
Jag kunde inte sagt det bättre själv.
Usch, nu blir jag ju rädd. Mitt svar i fråga om sjungandet var ju på skämt, sen kommer massa bekännelser om att ni faktiskt sjunger själva... :3freak Jaja, rock on! :yoparty
(Och tur att vi andra inte hör er... :D)

//Emmi på Zebs nick

McB

Moderat(or)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Senare...
Jag varken sjöng eller lyssnade på musik. Jag härmade motorljud eftersom jag inte hade något slipon.

MikkE

Guest
då jag själv bikar runt med lurar så tycker jag att jag är mer uppmärksam på saker runtomkring. man måste se på saker och ting noggrannare,,

Joker

Bra skit är bra skit..
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R6 -09 Black/Gold Yeah Baby!
Jag tror att jag inte kommer klara av det, för att när jag kör vanligt så kan jag tänka på något helt annat och glömmer bort tillvaron och då tror jag att med musik inte är något bra alternativ. Jag dagdrömmer och fantiserar då och då när jag lyssnar på musik! (Rätt coolt faktiskt, när man inte har något att göra!:))

FZ1

Resan är målet!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CBR1000
Om man petar in kanon musik i öronen i sammband med hojkörning och kan njuta av musiken både från lurarna och ut/inblåset, måste man vara tjej. Jag som är kille kan bara göra en sak i taget...

GSXR1100R skrev:
Samma här. att köra MC är ren meditation för själen, då behövs det ingen musik.
:Bugar

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...