Musiker på SH?

Forsberg

Den som söker han letar...
Gick med
2 Jan 2004
Hoj
Yamaha YZF R6 -00, Aprilia RS 250
Fick för mig att jag sett någon tråd om detta förr, men jag hittade ingen...

Så; Finns det några musiker här? Skulle vara intressant att veta vad ni håller på med, typ lirar instrument, mixar etc. vilka sammanhang och på vilken nivå och så...

Tänkte göra en poll, men jag kunde inte bestämma mig för vilka/hur många alternativ jag skulle ha :tungan

Jag börjar:

Spelar trumpet sen hyffsat många år tillbaka. Lirar just nu i ett reggaeband (http://www.moambessah.com), på, vad ska man säga, lokalbandsnivå eller nåt :) Var nere på Öland och lirade på en festival i somras, sen lirar vi på lite lokala evenemang och på krogar och så.

Lirar även 1:a trumpet i GUBB (Gävleborgs Ungdoms Big Band). Får väl säga att det är på amatörnivå, i och med att det inte är det jag sysslar med som arbete, men det satsas rätt friskt ändå. Så så var det med den saken... Fyll på! :)

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Musikaliskt freak.

Lirar gitarr sedan 12 år tillbaka. Inga bandsejourer, bara hangaround och stolt groupie.

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Hoj
gdfs
Hade själv tänkt göra en musiker/bandtråd då vi väl orkar spela in nånting seriöst men tills dess kan jag ju meddela att jag spelar gitarr skitdåligt.

Brutus

Både mysig och porrig.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MT-01 Stage 3
Jag försöker väl lira lite trummor.

Började väl lite smått runt -94 och försökte väl spela lite mer ordentligt runt -97 nån gång. La av -99 och tog upp det igen i Januari i år. Spelade också bas mellan -92 och -96.

Har tidigare spelat massa progmetal/symfonirock o sånt, men nu har det visst blivit coverband istället. Ska för övrigt spela på Sporthojfesten nästa helg.

Passade på att shoppa lite nya trummor tidigare i somras. Ett par halvkassa bilder från ett utomhusgig på Visingsö i Juni.

Bifogat

• Bild(9).jpg
    Bild(9).jpg
    20.9 KB · Visningar: 42
  • Bild(10).jpg
    Bild(10).jpg
    27.4 KB · Visningar: 57

Piteå

f.d medlem i 4 H
Gick med
4 Jul 2005
Hoj
Svart med trampor.
Jag plinkar lite gura, Fast jag är nog bättre på skinnflöjt.

Kay

#15 - O'Kay racing!
Gick med
21 Apr 2003
Hoj
Firestorm
Trummor länge, Piano länge, producerar filmmusik och annat nu.

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Hoj
gdfs
Jaha, när får vi höra nånting som ni sporthojare har gjort då? Länkar till mp3or efterlyses!

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
Tyvär slutat med musiken men lirade i ett band förut som gick hyffsat..Händer väl att man drar fram guran och sjunger nån visa för tjejen men mer än så är det inte.

Lirade på lite småevangemang som fester, förband på gransnäs etc.. Hann med en demo också

Gick i stupet när jag flyttade utomlands för 5 år sen

Last edited:

Kay

#15 - O'Kay racing!
Gick med
21 Apr 2003
Hoj
Firestorm
honkiie skrev:
Jaha, när får vi höra nånting som ni sporthojare har gjort då? Länkar till mp3or efterlyses!

Se länk i signaturen... Kay music Productions.

Rawlaw

Hopplös, ofrälst och allergisk...
Gick med
21 Nov 2003
Hoj
Suzuki katana 1327 cc
Räknas det om man bara skriver lite musik/dikter för egen del? har hållit på ganska länge men kan inte skriva noter el. dyl. Badrumssjunger även utanför badrummet ;) Finns en poesitråd där jag lämnat ett smakprov på en text jag skrev till Van Halens "Panama" när R1:an var ny, den heter förstås "Yamaha" http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=80181

Brutus

Både mysig och porrig.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MT-01 Stage 3
honkiie skrev:

Ett par alster från -98 någon gång. Lite halvrisig kvalitet.

Låt 1 hamnar på 8:43 och är den första låten som vi nånsin spelade in (japp, vet att det är ganska mycket DT-vibbar).

Låt 2 är en modig rackare på 12 minuter som spelades in live vid samma tillfälle som låt 1 i Berghem Studios strax utanför JKPG. Fanns lite att slipa på, men det var mest på chans som vi ens spelade in den.

Låt 1 (c:a 8mb):
http://rapidshare.de/files/3161009/Mourningstar_-_Departure.mp3.html

Låt 2 (c:a 11mb):
http://rapidshare.de/files/3161342/Mourningstar_-_Millenial_Winter.mp3.html

Kasst ställe att slanga ner från. Ska flytta dem ikväll.

sEiKo

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Mellan två hojjar just nu
Jag kan lägga upp en låt som min bror skrivit om nån kan hosta.
Han är 14år och det är fan bland det bästa jag hört i Rap-väg.
han har skrivit alla låtar själv och hämtat samplingar från gratis-sidor med Beats och lite sång här och var.
Men det är sjukt hur man kan rappa så tight och bara vara 14.
Själv spelar jag gitarr och bas och sjunger. Tyvärr vet jag inga mer som spelar så det blir mest själv som jag plinkar.

Last edited:

Bart

Ny medlem
Gick med
13 Nov 2004
Hoj
Husa..
Brutus skrev:
Ett par alster från -98 någon gång. Lite halvrisig kvalitet.

Låt 1 hamnar på 8:43 och är den första låten som vi nånsin spelade in (japp, vet att det är ganska mycket DT-vibbar).

Låt 2 är en modig rackare på 12 minuter som spelades in live vid samma tillfälle som låt 1 i Berghem Studios strax utanför JKPG. Fanns lite att slipa på, men det var mest på chans som vi ens spelade in den.

Låt 1 (c:a 8mb):
http://rapidshare.de/files/3161009/Mourningstar_-_Departure.mp3.html

Låt 2 (c:a 11mb):
http://rapidshare.de/files/3161342/Mourningstar_-_Millenial_Winter.mp3.html

Kasst ställe att slanga ner från. Ska flytta dem ikväll.
Dream Theater inspirerat.. låter bra! :tummenupp

Brutus

Både mysig och porrig.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MT-01 Stage 3
Bart skrev:
Dream Theater inspirerat.. låter bra! :tummenupp

Tackar.:)

Jo, ett par i bandet var väldigt inne på sånt på den tiden. Själv har jag alltid föredragit lite äldre grejer som Rush, ELP, Yes osv...märks dock inte på mitt trumspel.;)

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
[PlastRaket] skrev:
kom igen nu! finns det inga fler musiker på sporthoj??
Jorå, jag spelar gitarr och bas. Men bara för husbehov. Lite beroende på humör så spelar jag det som känns rätt.

Ibland skriver jag även någon låt och spelar in. Men det där med låtskrivande är så förbaskat svårt. Antingen så får man till en bra melodi eller så skriver man en bra text, men sällan något som passar ihop. :va

Mjaja, trägen vinner. Keep on rockin'!

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Jag har spelat gitarr i 12 år. Just nu är jag dock inne i en "spela i princip ingenting alls"-period.

Skriver en del musik när andan faller på, gillar inte polerade studioproduktioner, det ska låta skitigt och live. Funkig/bluesig hårdrock är vad jag eftersträvar.

Och varför finns det nästan inga människor som kan sjunga ordentligt? Finns här någon Ray Gillen/Glenn Hughes/Kelly Holland eller i alla fall med en tiondel av den röstkapaciteten/känslan, hör av er via PM!

supernaut

Anonyma Adrenalinister
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Xtra Terrestrial 660
Spelat gitarr, bas, trummor sen 82. Gitarr är huvudinstrumentet och influenserna är sånt som svänger. Rush, Sabbath, mm mm

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år