Mustang VS R1

ice13

Ny medlem
Gick med
6 Sep 2005
Hoj
Italiensk
Vem har sagt att det är WRC?
Det är en Rallybil men du har kanske en annan definition av vad det är?
Du drog själv upp jämförelser mellan F1 & Grupp B.
Tycker det är rätt fantastiskt av en +20 år gammal Grupp B bil att dänga av en F1:a 0 - 100 km/h även om den här Evo versionen är lite modifierad.

Med tanke på att en BPU trimmad Volvo S60 T5 går jämt med din RS4:a 100 - 250 km/h så ska man nog ägna en tanke på hur snabb ZX7R'n är mot dagens hojar....alltså inget speciellt! :hihi

Jag har ingen RS4, och har aldrig påstått att jag har någon heller, du har nog blandat ihop det lite.
Och det jag från början svarade på var att en WRC INTE hänger med en F1.
Att jag tog med en gammal gruppB bil från det glada 80-talet beror på:
Om en gruppB-bil ( normalt växlad) INTE hänger en F1 ser jag det som osannolikt att en WRC-bil med endast 300 hkr skulle hänga med.
Läs om läs rätt!!!

Chaimera

Det är inte farten som dödar...
Gick med
18 Sep 2006
Hoj
GSXR 600 -01
Nu har jag kört mot två stycken zx7r med min RS4a från 100-250 km/h och det slutade båda gångerna med att jag vann....måste vart dåliga förare på Motorcyklarna va ? Min RS4a har 400 hk och vrid på 540 Nm ungefär....alltså inget speciellt !

En zx7r borde ta din RS4a också. Och alla nyare (-00 och framåt) 600 och större sporthojar gör det lätt med rullande start.

Bara en liten jämförelse:

Min hoj: 2,36 kg/hk med mig på (97kg)
Din bil: 3,25 kg/hk (om din bil väger 1300kg)

pred

Ny medlem
Gick med
13 Nov 2004
Hoj
inge just nu
Japp den borde göra det men den gjorde inte det har nu provat både från stillastående start till rullande start från 40 km/h - strange....två olika förare på Zx7r:n. Körde rullande start mot en GSXr1000 också från 40 km/h - haha...kul men roligare för mannen på MCn...jäfflar vad den hojjen går :)
Jag ska filma nästa gång vi är ute och leker så får ni se hur en GSXr1000 går mot min RS4a...både rullande och stillastående starter...jag har inte en chans men kul ändån.

Smurfer

Filosofie kandidat
Gick med
24 Sep 2003
Hoj
KTM
Jag har ingen RS4, och har aldrig påstått att jag har någon heller, du har nog blandat ihop det lite.
Och det jag från början svarade på var att en WRC INTE hänger med en F1.
Att jag tog med en gammal gruppB bil från det glada 80-talet beror på:
Om en gruppB-bil ( normalt växlad) INTE hänger en F1 ser jag det som osannolikt att en WRC-bil med endast 300 hkr skulle hänga med.
Läs om läs rätt!!!

Har aldrig förnekat att en F1:a är snabbare än WRC bil med dagens reglemente.
Varför dra upp F1 från turbo eran när den inte ens var med i jämnförelsen? Tror vi missförstått varandra lite. ;)

Och du... jag har aldrig hävdat att du har en RS4. "Läs om läs rätt" som du så vackert skrev förut.

be_real

"ja jo men visst..."
Gick med
28 May 2007
Hoj
gsxr-1000 k5

Jag ska filma nästa gång vi är ute och leker så får ni se hur en GSXr1000 går mot min RS4a...både rullande och stillastående starter...jag har inte en chans men kul ändån.

ja det vore kul att se på film,kan säga att jag har dragit mot rs4:eek:r/rs6:eek:r,en 360 modena,en gallardo och diverse porshar och INGEN har varit i närheten av att hänga med,
kompisen hade förra året en nissan 300 zx TT med ca 550 hk och nåt liknande i vrid,vi drog mot varandra hur många ggr som helst,i alla farter och situationer och nästan varje gång så började han dra på när han låg en 30-40 m framför mig...alltså han hade inte en chans nånstans,och jag e inte någon mästare på att köra race heller,då har han själv klippt den "kända" svarta corvetten här i gbg med 600 hk.

visst kan en del bilar dra hojarna våra rätt enkelt ibland,men det e riktigt extrema bilar också,bilar som kostar alldeles för mkt att äga och som skär ihop totalt om man skulle köra några riktigt "hårda" mil med race...alltså ska det skruvas varenda gång man bränt lite gummi...nästan iaf:gnissla

på dom flesta amatör filmer från t.ex streetfire.net och liknande när bilar drar hojar så e det oftast bilarnas killar som filmat och hojarna verkar köras rätt dåligt..

har för mig att det finns en ganska känd film på nätet med en corvette C5 med 800-900 hk lr nåt sånt som drar ganska jämt med en hayabusa,men blir ifrånåkt kraftigt av en busa med turbo...filmas från flera hastigheter och flera ggr...nån som har sett den med? lr minns jag fel..

Last edited:

fLedLik

fLedLik
Gick med
2 Sep 2006
Hoj
Husqvarna 450 RR -08 Till Salu
Är inte 300hk i WRC bilarna heller. Står bara i pappren, men du kan näst intill lägga på nån hundring hk i bilen. Trodde den inte heller först, men efter jag fått höra det av en på jobbet som tävlade i svenska rallyt så kan jag nog tänka mig det.

Gamepad

No comments
Gick med
10 May 2005
Hoj
Vakum
En Top Fuel Dragster:
6000 + hk
Accelererar 0-100 km/h på cirka 0,7 sekunder på 18 meter
402 meter på 4,5 sekunder slutfart >480
7 G när bromsskärmen löses ut.

Fullständigt otrolig att stå nära ett sånt monster när den drar iväg