Musttråden!!!!!!!!1

jesseboy

O med veten sär skrivare
Gick med
25 May 2003
Hoj
söker byggprojekt
Äntligen är musten här!

tiden mellan Jul och Påsk är ett helvete när det inte finns must.
Must som är så fruktansvärt gott till allt, frukost, lunch middag julbord, snask... ... ...
Dags att inför fler Musthögtider!
Kanske Nyårsmust?
Majmust?
Examensmust?
Hösttråkmust?
Eller en total Mustsom bara finns! Alltid!

Favoriter bland er mustälskare?
Jag har nyligen, efter många år funnit Nygårdas fantasktiska Must!
Klår Spendrups och Apotekarnes enkelt!

Ni som inte gillar Must kan antingen starta sågarna och ni som gillar Must kan väl skriva om era favoriter och era upplevelser :)

Money

Pink Ladie member #1
Gick med
30 Aug 2006
Hoj
Yamaha R6 2006,Honda CBR600rr -03 banhoj, Yamaha R6, -05 *stulen*, Gasgas ec 250 -02 *såld*

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
hmm 3/4 läser mustråden, säger det något om forumet? :hihi

(Japp jag med)

dn-L

Office Linebacker
Gick med
4 May 2008
Hoj
Världsmästarhoj
En mustig anekdot: Lånade min stackars mammas nya fina bil och åkte ner till västerbotten för att hälsa på några bekanta, på ett infall stannade jag i Piteå och inhandlade 3 liter Apotekarnes Påskmust. När jag kom fram hade jag helt glömt att det låg i baksätet så jag parkerade bara, klev ur, blev full, och på morgonen upptäckte jag att en mustbomb hade exploderat i bilen och allt var täkt av ett lager fruset mustskum. Tydligen kan det hända när man lämnar must i bilen över natten när det är -27 ute. Blev en ganska omfattande sanering. :näsblod

Blanco

Glad påsk!
Gick med
4 Oct 2004
Hoj
Bmw gs 1200 Adv.
Läste oxå mustråden... Eller så är det bara så att det bara är killar som kan råka läsa så... Tror inte nån tjej skulle råka göra det...

Oj, glömde ämnet... Jag har alltid köpt hem apotekarens. Men ska nog prova lite andra sorter denna jul

Last edited:

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
Jag gillar denna jul mus betydligt mer...

sexy_santa.jpg

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Jag tjackade billig must från Willys och ska se vad det är för något. Synd bara att det är svårt att grogga på - det skär sig på något sätt med spriten... :rolleyes:

Wildfire

If tomorrow never comes....
Gick med
9 Sep 2009
Hoj
Gixxxer K2
Ha ha..är ny på sporthoj o satt o kollade lite...är ju lite nyfiken...läste oxå mustråden!!...o tänkte att detta måste jag kolla för att se vad som skrivs...så mina herrar jag är ju tjej o även jag läste fel...men jag fick fler än ett gott skratt av att läsa detta...:D

Kvisten

Elektrikern
Gick med
13 Apr 2008
Hoj
crm 125cc SMR, mxb och Hsun kinascooter
Jag tjackade billig must från Willys och ska se vad det är för något. Synd bara att det är svårt att grogga på - det skär sig på något sätt med spriten... :rolleyes:

Prova strårom och apotekarns, min egna åsikt är också att det är svårt att grogga must men de gick ihop :yoparty

Men om det alltid fanns must skulle det inte smaka lika gott, det är precis som coca-cola, man blir trött på det och provar något annat. så det hör till att det enbart är 2 perioder på året som man ska drickat.

Länge leve musten! :banana

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Last edited:

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
Tomte e as gott men funkar inte på willys musten.

Påtal om willys must så kan jag bjuda på en kul sak, jag har en tjejkompis som bodde i ett tjaskigt område i en tjaskig stad, granne med några zigenarere som stal allt dom kom åt i tvättstugan å ja överallt.

När vi hälsade på henne såg vi att det stog ett 24 pack (grossistpack, som dom står på pallarna när dom kommer till affären, altså troligen stulet) i en stor back på zigenarnas altan.
så enligt min inte så nyktra logik va det ju fritt fram att sno stulna saker. så jag klättrar ivrigt på höjad av kompisarna försiktigt över häcken med tillhörande ljusslinga (inkopllad i handikap p-platsens kupevärmaruttag:tungan) in på altan och lyfter upp musten, till min förvåning följer backen med upp, en bit sen rasar den ner med en ljudlig skräll och röster hörs från lägenheten, så jag hoppar räcket och springer rakt igenom häcken utan en tanke på ljusslingan, som jag självklart snubblar på faller handlöst i backen.

Vid det här laget håller polarna på att dö av skratt men hjälper till att plocka upp all julmust, då kommer en stortokig ziggenare ut å ska springa ikapp oss, och snubblar på samma ljusslinga :D

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept