MV Agusta 1000 snygg, men bra?

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
Skitliv
Vad jag förstår skiljer det 70000 i pris med, det måste väl ändå människor med normalekonomi fundera över?
Eller skulle ni acceptera en sämre dyrare hoj bara för att den ser snyggare ut och är ovanlig för 70 papp extra?

Nu säger inte jag att den är sämre, men det sägs i tråden av andra, själv har jag bara sett en sån på utställning.

kk74

Medlem
Gick med
22 Apr 2004
Hoj
Yamaha SZR660, Termignoni Helsystem, Mikuni RS34*2, ISR, Wilbers...
Silwer skrev:
Eller skulle ni acceptera en sämre dyrare hoj bara för att den ser snyggare ut och är ovanlig för 70 papp extra?
Ja, utan att tveka. Att köpa hoj handlar inte om (för mig iaf.) att köpa det vettigaste och klokaste alternativet utan i mycket låter jag känslor styra. Visst inser jag det kloka i att köpa en mindre ovanlig och billigare hoj, men om jag hade möjlighet, vilket jag hoppas att jag kommer få, så skulle jag inte tveka.

Felix

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
XR650R
Gixxer 1000 skrev:
Jag måste ha missat den tidningen. Men det är ngt som inte stämmer, det är nästan exakt samma chassi som 750 och i Superbike skrev dom att framgaffeln var mkt bra?
Insprutet verkar alla vara överrens om, och bakdämparen.
Vilket nr av Perf.bike är det??
Senaste nummret, landade i brevlådan för några dagar sedan..

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
Skitliv
Jag blir förundrad, 70 tusen extra ger mig en grushoj att leka med förutom min nya japshoj.
Valet är inte svårt för mig eftersom jag inte tror på själar i hojarna och inet bryr mig i vad andra tycker.

Tjänar man däremot väldigt mycket pengar är ju saken en annna då behöver man aldrig väga det ena mot det andra.

Gixxer 1000

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ktm 690 enduro -15
PeGe skrev:
Har för mig att jag såg nånstans att de bytt fjädringskomponenter från Showa till nåt italienskt märke på 1000-kubikaren. Kan det stämma?

Jag vill ha en ändå!! De är ju grymt snygga, å jag är övertygad om att det knappast är hojen som sätter begränsningarna, åtminstone inte då jag kör...

Det är Sachs bak om jag inte minns fel, Showa fram och Öhlins styr...
salig blandning, "kan ni kolla i lådan grabbar vad ska vi ta idag"
Skämt åsido jag är sugen men, håller dom?? Jag vill inte ha hojen på verkstad halva sommaren.

Gixxer 1000

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ktm 690 enduro -15
Silwer skrev:
Vad jag förstår skiljer det 70000 i pris med, det måste väl ändå människor med normalekonomi fundera över?

Nu säger inte jag att den är sämre, men det sägs i tråden av andra, själv har jag bara sett en sån på utställning.

Då skulle ingen människa köpa en Ferrari eftersom det inte är den "bästa-snabbaste bilen"

Felix

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
XR650R
Jag hade köpt 750 varianten om jag varit såpass solid, nu fick det bli det bästa japanerna kunde erbjuda istället.

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
Skitliv
Gixxer 1000 skrev:
Då skulle ingen människa köpa en Ferrari eftersom det inte är den "bästa-snabbaste bilen"
Kanske inte en som har ekonomin att tänka på, men jag skrev ju att är man rik som ett troll så förändrar det allt.

Jag skulle inet orka ha nån Ferarri ändå antagligen, man skulle bara ligga och oroa sig över biljäkeln:lol

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Felix skrev:
Jag hade köpt 750 varianten om jag varit såpass solid, nu fick det bli det bästa som finns istället.
Nu blev det rätt :tummenupp

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.
Kort sammanfattning av SB artikeln.

MV'n hade mer mos i hela registret utom allra längst upp på topp eftersom R1an varvar lite mer. MV'n hade ett mer fokuserat och "banmässigt" chassie. Det enda som talade emot MV'n var insprutningen som de trodde förmodligen var enkelt grejat med en Powercommander.... åsså priset förstås.

Felix

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
XR650R
J-Bone skrev:
Kort sammanfattning av SB artikeln.

MV'n hade mer mos i hela registret utom allra längst upp på topp eftersom R1an varvar lite mer. MV'n hade ett mer fokuserat och "banmässigt" chassie. Det enda som talade emot MV'n var insprutningen som de trodde förmodligen var enkelt grejat med en Powercommander.... åsså priset förstås.
Det är udda hur två tidningar kan komma fram till fullständigt olika slutsatser, likaså att bromsbänkarna visar olika...??? Vilken tidning är att lita på?

/F

Messiah

My body, my temple
Gick med
22 Jan 2004
Hoj
Aprilia SXV550
Felix skrev:
Det är udda hur två tidningar kan komma fram till fullständigt olika slutsatser, likaså att bromsbänkarna visar olika...??? Vilken tidning är att lita på?

/F

ja i mcn stog det bara fabriksuppgiften på 166bhk på mv:n och bänkkörningen på r1an gav 147.9 (170 på veven)

Pinky

Blommor & Bin
Gick med
10 May 2004
Hoj
Numera endast ett minne
OlleR skrev:
Om pengar "inte spelade någon roll" skulle jag utan tvekan valt MVn, trots att den är "sämre" än konkurrenterna.

Hade inte pengar spelat någon roll hade väldigt många fler haft en MV, vilket i sin tur hade gjort att du inte lika gärna velat ha en :tungan

Olof Eriksson

1 0lof 3riksson
Gick med
12 Oct 2003
Hoj
Alice Racing Aprilia SXV450 07, KTM 200 SX (SM) 04
Pinky skrev:
Hade inte pengar spelat någon roll hade väldigt många fler haft en MV, vilket i sin tur hade gjort att du inte lika gärna velat ha en :tungan
Mjo, men det var inte så jag menade ;) Om man har 70k över till hojjen (dvs en R1a med en massa lull-lull, eller en MV Agusta) :)

Bosco

Hellsänglar finns dom?
Gick med
13 Mar 2003
Hoj
6,5 tums hjul...
Gixxer 1000 skrev:
Det är Sachs bak om jag inte minns fel, Showa fram och Öhlins styr...
salig blandning, "kan ni kolla i lådan grabbar vad ska vi ta idag"

Uppräkningen stämmer bra det.
Men den sista kommentaren e lite knepig...
Tamburini (designern a MV'n) har snackat ihop sig med Showa om hur man ville ha gaffeln och Showa ställde upp, därför Showa istället för Öhlinare. Styrdämparen var'e bara det bästa som gällde - Öhlinare. Så er'e förklarat i alla fall.

Gixxer 1000 skrev:
Skämt åsido jag är sugen men, håller dom?? Jag vill inte ha hojen på verkstad halva sommaren.

Som vanligt beror allt på hur du beter dig med hojen. Men mig veterligen skall det inte vara några konstigheter. Äger själv 750-modellen och när den kom (-00) så fanns några få "barnsjukdomar" (kylningen) - framförallt "over there" (Amerikat) där man e lite känsligare. Sök på google - MV - forum - så hittar du säkert till ngt guldställe där amerikanare drägglar över alla fel och brister...

Håller dock med om att insprutningen är i okänsligaste laget - tyvärr tror jag dock inte att det e så lätt som att bara slänga på en commander.
Men med ett ordentligt mappat "aftermarket-prom" samt träning av högernäven (!!!) så skulle man kunna få bättre "känsla".

Gixxer 1000

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ktm 690 enduro -15
Bosco skrev:
Uppräkningen stämmer bra det.
Men den sista kommentaren e lite knepig...
Tamburini (designern a MV'n) har snackat ihop sig med Showa om hur man ville ha gaffeln och Showa ställde upp, därför Showa istället för Öhlinare. Styrdämparen var'e bara det bästa som gällde - Öhlinare. Så er'e förklarat i alla fall.

Så länge man plockar ihop delar som ger optimal prestanda så har man väl lyckats, men nog verkar det lite "knepigt när man har 3 leverantörer,
och ändå är inte dämparen "alls bra" enligt tidningar.

Gixxer 1000

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ktm 690 enduro -15
Bosco skrev:
Som vanligt beror allt på hur du beter dig med hojen. Men mig veterligen skall det inte vara några konstigheter. Äger själv 750-modellen och när den kom (-00) så fanns några få "barnsjukdomar" (kylningen) - framförallt "over there" (Amerikat) där man e lite känsligare. Sök på google - MV - forum - så hittar du säkert till ngt guldställe där amerikanare drägglar över alla fel och brister...

".

Att ALLT skulle bero på hur man beter sig med en hoj köper jag inte riktigt,
nog har du väl ngn gång köpt en produkt som inte haft den kvalitet som du förväntade dig?
Jag kan säkert överleva med dom felen som finns och rätta till dom, det som i mitt fall är väsentligt är att veta om dom innan och kunna ta beslutet utifrån det.

Bosco

Hellsänglar finns dom?
Gick med
13 Mar 2003
Hoj
6,5 tums hjul...
Gixxer 1000 skrev:
Att ALLT skulle bero på hur man beter sig med en hoj köper jag inte riktigt,
nog har du väl ngn gång köpt en produkt som inte haft den kvalitet som du förväntade dig?
Jag kan säkert överleva med dom felen som finns och rätta till dom, det som i mitt fall är väsentligt är att veta om dom innan och kunna ta beslutet utifrån det.

Forsätt köra japanskt då! För mig behöver du inte köra ngn MV...

apriliahasse

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2003
Hoj
Gixxer
Silwer skrev:
Tänkte mer på att motorerna är Österikiska i de där, och det är ju ofta motorerna det funderas över.
Nu kanske det blir Ducatimotorer i dem i framtiden och då ändras ju den punkten.

Snackar man med Ducatimekare så är det ju duccen som inte håller, rent motor mäsigt. :gnissla

Rotaxen funkar fint!
:yoparty

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras