MV Agusta F4, reservdelar, m.m

Humper

Ny medlem
Gick med
9 Dec 2009
Hoj
R6 '99 blåvit, Tunturi SS
Hej, jag hade kanske tänkt o köpa en MV Agusta F4 fast jag undrar 3 saker:

#1, Jag skulle vilja ha passagerar sits men de finns inte på orginal men jag
vet inte riktigt vad man behöver:
http://www.mvagusta.it/common/shop/...ggero-antiscivolo-pelle/neoprene-nera-brutale

http://www.mvagusta.it/common/shop/.../coperchio-sella-passeggero-vtr-pista-brutale

http://www.mvagusta.it/common/shop/special-parts/fibreglass-accessories/codone-vtr-pista-brutale

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/MV-A...rcycles_Parts_Accessories?hash=item2c527a9af5

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/MV-A...rcycles_Parts_Accessories?hash=item5ad103cfd8

#2, Hur är de med reservdelar? Var kan jag isf hittade dessa?

#3, Och sista fråga är MV Agusta något att ha, blir alltså första hoj och måste försöka strypa den till 25kW på något sätt.

Ni får gärna säga annat ni vet om MV Agusta F4.

Tack för alla svar!

MvH,
Humper

Lucius

Light?!
Gick med
1 Jul 2004
Hoj
Borttappad
Vetefan.... Jag mår fysiskt illa när jag hör att du vill strypa den - samtidigt förstår jag att du vill ha en av världens snyggaste hojar!

Det finns ju en Svensk "auktoriserad" importör som även har delar/service på hojen och "Kalle på hörnet" lär ju inte vara förstahandsval med en sådan hoj om man säger så, service blir alltså inte det enklaste - beroende på var du bor.

Humper

Ny medlem
Gick med
9 Dec 2009
Hoj
Tack, jo tyvärr måste jag strypa den enligt lag för att få köra den så åtminstone kommer den vara strypt en 2 månader och ifall jag känner mig körsäker så tas de bort.

Är dock inte riktigt säker på vad mitt köper kommer att bli än, men de är på G iallafall.

Men passagerar sits, går det att fixa till F4'an?

Humper

Ny medlem
Gick med
9 Dec 2009
Hoj
Kan någon förklara varför kanske 70% inte kan bara svara på fråga istället för komma med snyftiga offtopic saker.

Okej jo trist, ja måste strypa den för att köra lagligt, vi alla har förstått det nu jo.

Sen får ni även gärna förklara vad de skulle göra för skillnad om jag ha kommit hit 09 - dec, eller om jag kom 06 - apr. Det är inte som att de som varit här länge behöver mera hjälp, isånafall tvärtom. Visst kan man varit lite offtopic men nu börjar de bara bli tjatigt.

Nu är det alltså att jag kommer köpa en begagnad hoj för ca 30-40k
och eftersom jag inte har så mycket hojkunskap trodde jag att jag kunde få hjälp, de två första posten är ju bra förstår man nu men sen..

Men som tur har Couglin-NO1 hjälpt mig mycket och ja hoppas jag kommer få en bra hoj nu till våren, tack.

Last edited:

crille_h

Medlem
Gick med
19 Oct 2006
Hoj
Aprilia RS250r
Jag har ägt en F4, så jag vet... 1: Pax dyna är nog inget problem att hitta på ebay, att köpa nytt orginal är dyyyrt. Det du behöver är bi-posto bakram inkl låsmekanismer, fotpinnar med hållare, bi-posto ankstjärt och sits. 2: Reservdelar är inget problem, med mer än att det kan ta lite tid ibland att få hem delarna. 3: Ang strypning har jag inte en aning.

Att hitta och köpa en mv för 30-40k kan du nog helt ärligt glömma, om den inte då är totalsmälld med sned ram osv. Men om du skulle hitta nån "billig" så har jag massor med delar kvar, kåpor osv, om du skulle behöva. Hör av dig sånnafall. Annars är det en riktigt najs hoj att köra och drar blickar till sig vart den är. Däremot skulle jag inte säga att det är en nybörjar-hoj, den är typiskt italiensk i sina köregenskaper, vilket är innebär allt annat än en körskole-hoj.

Lycka till!

Ps. Surfa gärna in på www.mvagusta.net och kolla runt lite. Ds.

Humper

Ny medlem
Gick med
9 Dec 2009
Hoj
Jo jag vet, hittade en från tyskland. Bra skick på bild men vad vet jag vad de har varit med om, ska höra lite till med dem.

Tack för tipsen!

crille_h

Medlem
Gick med
19 Oct 2006
Hoj
Aprilia RS250r
Tips: Om du tittar efter en F4 1+1 (bi-posto) så har du en pax sits orginal, så slipper du köpa sakerna efteråt..

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
Jo jag vet, hittade en från tyskland. Bra skick på bild men vad vet jag vad de har varit med om, ska höra lite till med dem.

Tack för tipsen!
Iom att du nu är ny här, och menar att nya medlemmar behöver massor med hjälp, så kan du få ett litet SH-ordspråk med dig: Om det är för bra för att vara sant, så är det oftast det också :fakta

Att du skulle hitta en hoj till 1/5 av priset i Sverige känns lite misstänksamt. I synnerhet som det är rätt mycket jobb för att åka och kolla och provköra den. Det finns gott om trådar med just bluffannonser, och med folk som har hittat misstänkt billiga objekt i Tyskland mm, men i själva verket finns inte hojarna. eller så är dom överkörda av en bandvagn på ena sidan.

Johnnie

Que?
Gick med
1 Mar 2007
Hoj
MV Agusta F4:a, Aprilia RS250, Aprilia AF1 samt en Compact
Är det inte så att man får vad man betalar för? :banana

Iom att du nu är ny här, och menar att nya medlemmar behöver massor med hjälp, så kan du få ett litet SH-ordspråk med dig: Om det är för bra för att vara sant, så är det oftast det också :fakta

Att du skulle hitta en hoj till 1/5 av priset i Sverige känns lite misstänksamt. I synnerhet som det är rätt mycket jobb för att åka och kolla och provköra den. Det finns gott om trådar med just bluffannonser, och med folk som har hittat misstänkt billiga objekt i Tyskland mm, men i själva verket finns inte hojarna. eller så är dom överkörda av en bandvagn på ena sidan.

Anders Annell

Ny medlem
Gick med
23 Oct 2004
Hoj
Harris Magnum 2
F4 för 30-40k

Ja ja,

Det är en luring, finns massa till "salu" som inte finns. Skicka bara pengarna så får du hojjen transporterad till dig "på ett säkert sätt" pengarna är säkra, Ha Ha Ha

Tack för tipsen!

OverDrive

BRAAAP!
Gick med
21 Jun 2007
Hoj
KTM 690 SMC
tror nog att strypningen, kan bli ett av de större problemen...
kan inte finnas många f4:eek:r i världen som är strypta?

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
RC8/Husaberg 450/Husqvarna 450/HYM698/Honda Monkey King/ ATC125//Navstyrd supermono
tror nog att strypningen, kan bli ett av de större problemen...
kan inte finnas många f4:eek:r i världen som är strypta?
Men det största bör ju ända vara o hitta en för 30-40k, gör man det så kan man nog strypa den en kätting runt framhjulet.

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Hoj
2-Hjulig
En ärligt såld, fungerande och i någorlunda hyfsat skick MV Agusta F4 för 30-40k existerar nog inte.

Ledsen att krossa din dröm, men du får nog lägga till liiiite mer pengar än så om din dröm ska bli sann.

Scorpiojn

Medlem
Gick med
24 Aug 2005
Hoj
Ducati 998s FE
Nu är det alltså att jag kommer köpa en begagnad hoj för ca 30-40k
och eftersom jag inte har så mycket hojkunskap trodde jag att jag kunde få hjälp

Om du menar att du blivit erbjuden att köpa en MV Agusta F4 för 30-40 000 SEK så är det någon som försöker blåsa dig på pengar. "KÖP" INTE!!

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning