MV Agusta i WSBK?

H4

Too legit to quit
Gick med
9 Aug 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati 1098S -07
Detta kan definitivt inte vara slutprodukten.

Boris, de kanske testar annat som motor osv?
 

H Svensson

Mister
Gick med
27 Jun 2005
Ort
Falkenberg
Hoj
Hojlös
Han skriver det ju själv "i need more time on the bike".. låter på er som att det sitter enkolvsok och springergaffel på den.. Dom har säkert inte bestämt vad dom ska satsa på, eftersom allt är så nytt.
 

H4

Too legit to quit
Gick med
9 Aug 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati 1098S -07
Har MV någon chans att konkurrera med japsarna? I standardskick så har det varit lite sisådär enligt tester. Tror ni att F4:an kan få en bättre placering än vad Ducati lyckades med sin 1199 första året? Med tanke på att F4 är en radfyra så ser jag att det skulle kunna vara möjligt - detta skulle enligt mig vara en succe. Att Ducati med all sin kunskap från racingen skulle bli ifrånåkta hade nog gett ett uppsving för MV när det gäller försäljningssiffror osv. Dessutom kanske de lyckas få till de där 5-10% extra som saknas för att kunna konkurrera med japsarna, och övriga europeiska hojar som dominerar produktionsmarknaden.
 

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
Jag är mest förvånad över att de rullar ut en cykel som ser lika kittad ut som en svensk PRO cykel ungefär. Det ser ut som något man plockat av produktionslinan, skruvat på kraschkåpor, helsystem och en powercommander på. Inget fel på det i sig men det är ju ganska långt ifrån detta stadium till att utmana de befintliga fabrikerna.

BaBSa0uIQAAmxyu.jpgBaBSlVRIcAA9JIr.jpg
 

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
Har MV någon chans att konkurrera med japsarna?

Beror på vad du menar med japsarna, men om du undrar ifall de kommer att slåss om pallplatser i Superbike-VM så är mitt svar - inte en chans...! Och detta säger jag inte för att nedvärdera MV, utan helt och hållet baserat på fakta. De har inga som helst resurser tillgängliga för att bygga en konkurrenskraftig Superbike utifrån en gathoj, oavsett hur bra gathojen är. Hela MV består av ett extremt fåtal ingenjörer och dessa har fullt upp med att överhuvudtaget tjäna pengar på de gathojar man bygger. Det valda teamet lär inte heller ha särskilt stort tekniskt kunnande. Att man kan vinna Supersport-VM med förvisso väl underhållna men ändå fem-sex år gamla R6:eek:r betyder ingenting då man ska utveckla en helt ny hoj med obefintligt stöd från fabriken.

Jag skulle säga så här - om MV överhuvudtaget kommer till start så har de gjort en enorm prestation och tar de VM-poäng så är det en första klassens skräll. Men glöm pallplatser, det är inte realistiskt.
 
Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

 Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

ExploreBike: Baltikum

Baltikum är en fantastisk d...

Lego Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

Top