Jag tror tyvärr inte att MV Agusta har så stora resurser att de kan ta fram en fungerande Moto2-hoj med kort varsel. De människor hos MV Agusta som är involverade i design och konstruktion går att räkna på ena handens fingrar och jag tror inte att de kan släppa allt annat bara för att snabbt fixa fram en Moto2-hoj.
På grund av de däck som används i Moto2 så kräver ett Moto2-chassie en väldigt specifik styvhetsbalans. Denna avviker från en Supersporthoj och är inte väldans lätt att hitta utan en massa testande eller input från någon som verkligen varit involverad i Moto2.
Suter har däremot en stor erfarenhetsbank då de varit med i klassen sedan klassen startade. Jag är mest överraskad över att de går med på detta "re-branding" tjafs när två andra tillverkare redan sagt blankt nej...I och för sig, om bunten med sedlar är tillräckligt stor så...Det som blir mest spännande att se är väl om Suter anser att man kan lyckas med ett "MV-style" pinnstaket eller om det blir traditionell aluminiumram.
På grund av de däck som används i Moto2 så kräver ett Moto2-chassie en väldigt specifik styvhetsbalans. Denna avviker från en Supersporthoj och är inte väldans lätt att hitta utan en massa testande eller input från någon som verkligen varit involverad i Moto2.
Suter har däremot en stor erfarenhetsbank då de varit med i klassen sedan klassen startade. Jag är mest överraskad över att de går med på detta "re-branding" tjafs när två andra tillverkare redan sagt blankt nej...I och för sig, om bunten med sedlar är tillräckligt stor så...Det som blir mest spännande att se är väl om Suter anser att man kan lyckas med ett "MV-style" pinnstaket eller om det blir traditionell aluminiumram.