my God asså...vi har nog ingen trafik i Sverige

Zee

MotoGP URT 3 seed: 5
Gick med
22 Sep 2004
Ort
Skåne
Hoj
ZX6R (såld) Triumph Street Triple R 2010
Sjukt mycket trafik alltså. Jag som trodde Aten och Rom skulle ligga i topp när det gäller trafik, men icke! :3freak
 

Felix

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
somewhere
Hoj
XR650R
Jag var 5 veckor i Indonesien och körde hoj ett par hundra mil där.
Trafiken är så där hela tiden,
Första dagen tänkte jag bara att -fan det går inte. Sen är det bara att hålla andan och ge sig av.

Till slut kör man hyggligt fort där, alla fegar järnet i kuvor men kör typ 80-100 på rakorna med 15 cm mellan varje hoj. Helt livsfarligt!
 

Cimmerier

Millions of flies cant B wrong EAT SHIT!
Gick med
26 May 2004
Ort
Klippan
Hoj
Honda VFR 1200 -10...Grå förstås...Samt en tokpimpad Honda VTR 1000F Firestorm.
Jag hade en tremånaders praktik på sjukhus i Vietnam, visserligen i Hanoi, men ändå. Ni kan ju gissa er till vad den vanligaste orsaken till att hamna på intensivvårdsavdelningen var...

Jo... Mc-olycka med olika varianter av skallbensfrakturer som påföljd...Oftast skallbasfrakturer. Inga direkt trevliga syner...

För att minska ner på de allvarligt skadade så är det förbjudet att äga hojar med större kubik än 125cc. Alltid något... Poliserna kör dock med 250cc hojar.

Alkohol är ngt som de flesta dricker i parti och minut där innan de beger sig iväg hemmåt på hojarna. Ingen som bryr sig.

Det finns faktiskt lag på att man ska ha hjälm, men bara om man färdas mellan olika provinser. Det verkar inte vara någon som har tänkt på att det är förhållandevis få som reser så långa sträckor på Mc.

Hastighetsbegränsning finns, men det är oftast vägarnas kondition, all trafiken och de sönderkörda motorerna som är den verkliga hastighetsbegränsningen. De kör så fort de kan helt enkelt...ALLTID!

Regler som gäller att det är den som har störst fordon (och ljudligast tuta) som kör först, men det är samtidigt alltid den som kör det största fordonet som anses skyldig till olyckan när den väl inträffar.

Av alla länder jag har varit i så är Vietnam i särklass det absolut farligaste landet att vara i om man ska bege sig ut på vägarna.

//Cimme - fortfarande skakis...
 

nabbor

An old UNMO who´s fading away
Gick med
30 Jul 2005
Ort
Tukholma
Hoj
Ducati 1200S Multistrada PIKES PEAK -14, Ducati 848 STREETFIGHER -13
Jag jobbade ett år i Kambodja och givetvis är det likadant där. Störst går först och franska regler vid trafikljus alltså OK att svänga höger vid rött.

Jag samlade på mig en hel del trafikolyckor som vittne och bara ett par gånger inblandad själv. :näsblod Blev påkörd bakifrån med min Landcruiser av en moto. Det var mitt fel enligt lokala polisen. De ville ha 5000 USD i böter. (4999$ till polis och 1$ till motoföraren :rolleyes: ). Efter förhandling betalade jag dom med varsin packe cigg.

Pass upp: Västerlänning=rik och då är det alltid ditt fel oavsett...... :3freak

Nån får gärna ta min affärsidé: Åk till Sydostasien, lansera och sälj kompressorhorn till mc. Vänta 1-2 år och åk sedan ner och sälj hörselskydd. :hihi
 
Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

Top