myadventure.se, nu med el enduro

b3tr3

Guest
Är det någon som har någon info om dem? Eller just det märket på hoj?
Roliga att köra? Svårt att få känsla i en elhoj?

Jide

Svartvit
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
M1100S
Vad jag hört om Qantyan så ska den vara väldigt fin men det du tappar med en elhoj är såklart alla gyrokrafter från motorn. Detta skall man tydligen känna i luften när man hoppar lite längre (mindre stabilitet i sida). Tror de ligger strax under 80kg så de är lite lättare, helt klart.

Dygd bröderna har ett par Quantya och Andreas körde tydligen lika fort med den som sin 250cc på deras egen lilla crossbana. När det går fortare hänger den nog inte med men...

En polare körde enduro med My Adventure och var VÄLDIGT nöjd. Fast då körde de Aprilia RXV 450 om jag inte minns fel...

TMax500

Kör alla sorters hojar. Live and let live.
Gick med
20 Apr 2009
Hoj
Triumph Thruxton 900, Moto Guzzi Bellagio, Vespa 300 GTS, Kawasaki Versys 650
Hej,
Råkar känna Eddie på Myadventure. Han har som nämnts ovan kört tidigare med bensindrivna hojar i flera år på Borås Motorstadium och på Glimmingen i Uddevalla. Nu är konceptet förändrat - elhojar, annan plats etc - men det finns _massor_ av goda referenser från folk som åkt 2005-2008. Maila och fråga om du känner dig osäker.
Det är ett seriöst upplägg, med möjlighet att variera svårighetsgrad utifrån deltagarens skicklighet. Eddie är själv gammal tävlingsåkare i motocross (500 cc).

Anders känner jag inte så väl, har bara träffat honom ett par gånger, men han har vad jag har förstått ett väldigt gott renommé i endurokretsar. Tävlingsåkare och utbildare. Han körde t ex Enduro School på High Chaparall för någon vecka sedan med ett 60-deltagare.

Elhojarna har jag inte provat. Men eftersom både Eddie och Anders tycker att de håller måttet som "skogshoj" så utgår jag från att de vet vad de talar om! :)

b3tr3

Guest
Tack för svaren! Det låter som vi kommer få en bra dag då!

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy