Vill varna för extremt mycket grus på väg AB570 ("kagghamravägen" mot Skansundet) Det kan vara svårt att se detta grus för ser ut som gamla lagningar eftersom det är så jämt utlagt över långa partier men det finns inga skyltar om grus eller vägarbete. Detta är en mindre väg man åker på ifall man från Rosenhill tar vänster direkt ut från macken och åker mot Skansundet. Det är utlagd grus på hela sträckan direkt på asfalten men förmodligen i körfältet i riktning från Skansundet mot väg 225.
Tydligen även en hel del grus på vägen från Tungelsta enligt en annan.
Uppdatering:
Hittade spår av färsk tjära och byborna sade att de nyligen utförts arbete på vägen.
Nu vet jag att det är Trafikverket som lagt ut tjära och grus på denna väg och att det lämnades alldeles för mycket grus på vägen utan skyltning. Livsfarligt för det är svårt att se skillnad på väg och grus eftersom det är fasttjärat grus som vägyta (hela vägytan). Jag kommer att se upp ordentligt för dessa typer av vägar framöver.
De sopade upp efter min anmälan och vägytan ser ut så här:
Tydligen även en hel del grus på vägen från Tungelsta enligt en annan.
Uppdatering:
Hittade spår av färsk tjära och byborna sade att de nyligen utförts arbete på vägen.
Nu vet jag att det är Trafikverket som lagt ut tjära och grus på denna väg och att det lämnades alldeles för mycket grus på vägen utan skyltning. Livsfarligt för det är svårt att se skillnad på väg och grus eftersom det är fasttjärat grus som vägyta (hela vägytan). Jag kommer att se upp ordentligt för dessa typer av vägar framöver.
De sopade upp efter min anmälan och vägytan ser ut så här:
Last edited: