Mycket hoj för försäkringen

Tarumbar

Ny medlem
Gick med
17 Apr 2007
Ort
Kista
Hoj
90 Kawasaki ZX10
Tjena!
Är en fattig student men har lite sparade lappar och nu när våren står runt hörnet så rycker det i högra handen, trode först det skulle gå över men sen när jag gick till doktorn så vart det bekräftat. Jag behöver en :tuttar !

Men student som man är så har man inte råd med något så fruktansvärt dyrt i drift så jag har kollat runt efter något som kan dämpa ångesten och fick syn på något vackert men ack så sälsynt, Yamaha BT1100. Ca 3k hel/hel på mig som är 27 bast och haft kortet i 10år om man räknar lätt mckort. Men de var väldig få på blocket och de flesta var väldigt långt borta. :gnissla

Så nu undrar jag om det är någon här som vet av en hoj som har lite krut i sig men inte kostar skjortan att äga. Är dock inte ute efter "glidar looken", vill ha något som morsan och farsan inte skulle gilla. :banana

Mvh
Stefan :yoparty
 

N/A

Ny medlem
Gick med
10 Sep 2008
Ort
+468
Hoj
SP-1
Jag köpte min ZX7a mycket pga försäkringspremien.
Betalar mindre än hälften mot vad en motsvarande R6:a, ZX6:a eller gixxer 600 skulle kosta.
 

Tarumbar

Ny medlem
Gick med
17 Apr 2007
Ort
Kista
Hoj
90 Kawasaki ZX10
hittade 15st BT1100 på blocket det är väl ändå inte så exotiskt

Du har helt rätt! Men som sagt, de flesta är väldigt långt borta. Hade jag kunnat kört hojjen hem så hade det inte gjort så mycket men att fixa bil och släp för en 150mils resa känns inte allt för lockande. Så därför vill jag ha lite tipps på ANDRA hojjar än Bulldog som kanske finns något närmare min hemstad.
 

korpe

Medlem
Gick med
1 Dec 2003
Ort
Valbo
Hoj
Hogtech
Suzuki gsxr1100 är billiga och äga men det klart det är ju en släde också
 

Daniel S

'Captain Slow'
Gick med
10 May 2006
Ort
Hillerstorp
Hoj
ZX6R fighter
Bulldogen är en trevlig hoj med gott om vrid men långtifrån ngn raket. Lite som en diesel att köra. Var inne på en sån själv i höstas men ngnstans gick det totalt snett och det blev en skrikande 600 istället. Sambon och hennes två bröder delar på en BT1100 så om man vill glida får man sno den istället. :)

Försäkringspremien är behagligt låg och visst sjutton är hojen snygg så det förslår. Synd att motorn inte riktigt levererar vad förpackningen lovar. Men men, på med ett par andra pipor för ljudets skull och man har en trivsam kompis som i alla fall kan hålla de flesta bilar stången.

EDIT: Såg att du ville ha andra tips än Bulldogen men du fick lite feedback om den istället. Kanske dyker upp ngn i dina trakter snart.
 
Last edited:

aelm

Östgötaskräcken
Gick med
26 Sep 2006
Ort
Kungsh.
Hoj
GSX-R1070 plus moms & Honda FTW500
Vore det inte intressant med en motard då? Relativt billiga att äga. Eller vill du kanske vara ute och glida en 20 mil på en tur?
 

Edvinsjolund

Ärkemongo
Gick med
9 Jul 2007
Ort
Piteå
Hoj
Ktm 950 Adventure. Apollo 63z -52, Suzuki Dr 600 -87
Min blackbird -98 kostar 5300 hel/hel på IF för mig som är 25 år. Det tycker jag är väldigt prisvärt med tanke på effekten.
 

zulee

Ny medlem
Gick med
31 Jan 2008
Ort
Stockholm
Hoj
...
Letar själv efter något liknande, det kommer bli en StreetTriple (som dyrast 7600kr/helår/helförsäkring via if) eller en BMW F800R (som dyrast 4900 via if), provkörning får avgöra nu till våren. Fördel till F800R efter mässan då den är mycket skönare att sitta på för mig som är ca. 190cm.

Äger för övrigt en orange BT1100 från 2004 och är studerande :D
 
Last edited:

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
Suzuki gsxr1100 är billiga och äga men det klart det är ju en släde också
Precis, å såna från 89 och äldre går ju att teckna classica-försäkring på hos Bilsport&Mc för runt 13-1400kr, hel/hel :tummenupp Och nog fan flyttar en sån på sig! Vill man ha lite smidigare hoj men inte med samma brutala motor så finns ju Gixxer 750 från samma generation också :tummenupp
 

per7

Medlem
Gick med
30 Sep 2005
Ort
Täby
Hoj
zx7r-96 och CB500 Four K1 1975
Hej. Jag slantar ca 4500/ år i Folksam för min zx7-a. Me då har jag max bonus och halvförsäkrat i zon 2 och så har jag fyllt 50:hihi .
Per:squid
 

Ismannen

Vila i frid min vän
Gick med
25 Aug 2004
Ort
Sundsvall
Hoj
Ktm 400 exc
Hayabusan är ganska billig att äga.

Annars är Yamaha yzf 600r en prisvärd hoj, med billig försäkring.
 

Carl-m

Ny medlem
Gick med
7 Feb 2006
Ort
Karlstad
Hoj
XR1200 -09
Min Benelli kostar 5200kr hel/helår. Hyggligt med pulver och 1130cc.
Då är jag 40år och har bilsport-mc
 

Böjjarn

Titel: :)
Gick med
10 Apr 2003
Ort
Slutändan, Östra Dalarna
Hoj
YZF 1000 R
Gixxer 1100r -89-90 är ju en av de snyggaste hojjar som gjorts! Försäkring ett par tusen/år högst. Sen skjuter den på rätt fett, men är lite bökig efter surviga vägar.
 

Halogen

Apajävel!
Gick med
7 May 2005
Ort
Mölndal änna.
Hoj
En ensam 1L pastaräser + 5,7L gjutjärn
Aprilia brukar ligga lite lägre än övriga r-hojar i försäkring. Inte några 3k om året kanske, men ett par tusenlappar billigare än en japansk literhoj brukar man kunna räkna med..
 
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top