Mycket hoj för försäkringen

Tobbe_N

Ökenråtta
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Bangkok
Hoj
KTM Superduke -07
Jag betalar ca 3500 halv/hel för min KTM superduke. tycker jag var överkomligt, är 25 år och har haft mc-kort sen 18.
 

Robbbin

Kör lugnt i sommar!
Gick med
7 Sep 2007
Ort
Kalmar
Hoj
r1 -03
Honda Hornet 900

Betalar 5000kr hel/hel för min 900 Hornet. En av de roligaste hojar jag kört!

....för övrigt till salu :)
 

Tarumbar

Ny medlem
Gick med
17 Apr 2007
Ort
Kista
Hoj
90 Kawasaki ZX10
Vore det inte intressant med en motard då? Relativt billiga att äga. Eller vill du kanske vara ute och glida en 20 mil på en tur?

Har faktiskt varit inne på motard men de jag kollat på har försäkringen kostat endel endå, men du kanske har något tipps på en modell som levererar utan att kosta allt för mycket? :Bugar

Om du inte har något emot en 600cc så är Yamahas fz6-n väldigt billig finns med 78hk också men det går att ändra lätt till 98hk om man nu vill det. Och jag tycker den är väldigt snygg. http://www.blocket.se/vi/19959242.htm?ca=11_s bra pris på denna.

Den har jag kollat på, ett mycket vettigt alternativ. Den är något dyrare i försäkring än bulldogen men inte så att jag måste gå på knäna efter sommaren, bara nästan. :gnissla

zx9r 98-99

betalar 3354kr hel/helår hos läns
fulleffektare

Det var som fasen. Hade en -01a för några år sen och billigaste försäkringen var 12k hel/hel på trygghansa. Värt att kolla upp iaf.

Man får tacka för alla fina svar, ska ta och kolla upp alla nämnda hojjar så får vi se vad det blir. Hoppas på att få ändra profilen från hojjlös nån gång innan sommarn. :yoparty
 
Last edited:

carling

Ny medlem
Gick med
28 Dec 2007
Ort
Göteborg
Hoj
zxr750/zx9r Home Edition
...

kawa zxr 750 -91 eller nyare tröttnar du på 750 spisen så e det bara & massera in en zx9r motor 94-97.... själv så bor jag mitt i centrala gbg & betalar nada i försäkring för denna hoj=)
 

Dust Buster

IBA #53252
Gick med
30 Jun 2006
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 990 S Adventure -08
Suzuki Bandit 1200S 01-05 är en trevlig hoj med härligt bottenvrid och slitstark motor, billig att försäkra också. Prisbild från ca 40 tkr.

Kawasaki ZR7S är en hoj liknande Banditen med halvkåpa som också är en trevlig "lagomhoj". Mycket bra bottenvrid i mororn för så pass lite cc. Billig försäkring. Prisbild från ca35 tkr.

Två tips på hojar med skön körställning för den som inte gillar att sitta dubbelvikt, och som funkar okej till det mesta men inte är bäst på något.

Båda finns som naken respektive halvkåpade modeller.
 

aelm

Östgötaskräcken
Gick med
26 Sep 2006
Ort
Kungsh.
Hoj
GSX-R1070 plus moms & Honda FTW500
Har faktiskt varit inne på motard men de jag kollat på har försäkringen kostat endel endå, men du kanske har något tipps på en modell som levererar utan att kosta allt för mycket? :Bugar

Mja kanske en KTM 640, 660? Men om jag skulle köpa motard, skulle jag inte köra med helförsäkring, motarder är mkt billigare än sporthojar att fixa om man kraschar.
 

Penguin

Helmet time is good time
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Märsön
Hoj
929
Vill du prova en Twin så är Hondas egen märkesförsäkring billig på VTR 1000 F. Betalar drygt 4 lapp för hel/hel.
 
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top