Mycket rök eller bara jag?

Solo

Burna dååå
Gick med
14 May 2003
Hoj
såld
Tjenare!
Min hoj har stått i cirka ett år nu och sist jag startade den kom det jätte mycket vit rök ur avgassystemet(stora moln). Nu efter ett år har jag byt kolven,kolvringar,packningar och lite annat, när jag idag skulle prova blev det mindre vita rök moln men fortfarande känns det som det är för mycket rök :gråta . Det kommer inte mycket när man kör på låga varv men om man varvar rätt högt så bildas det rök efter. Nu undrar jag vad som kan vara fel eller måste det köras in först innan det försvinner?

Tjet

Med lem
Gick med
23 Mar 2003
Hoj
XR600R SM -94
Min ryker också ganska mycket, men då vet man att det smörjer iaf. :p

Last edited:

Fluxir

Min motorcykel har sex...
Gick med
8 May 2003
Hoj
FZR 600R
varmkör skiten å se om det fortfarande ryker, det ryker när grejerna e kalla... ska väl bli mindre senare. om inte ska du nog kolla blandningen Olja/Bensin alt blanda i tanken.

Solo

Burna dååå
Gick med
14 May 2003
Hoj
såld
Okej tack... Körde kanske bara 5 min på växlar 1,2,3an bara för prova men får väll ut och varva lite :).

whitesnake

vad ska man skriva här??
Gick med
2 Sep 2004
Hoj
suzuki dr650se -00
du kan oxå prova att byta oljan, kör på någon som inte bildar rök som super TT, den har jag och min ryker inte mycker, nästan inget :yoparty

YammaDT

Glidare
Gick med
9 Jul 2004
Hoj
Honda CBF600S
Det kan vara så att det är nån skit i avgassystemet!! Min rök som fan när jag sotade ur kröken med diesel... :yoparty Men men, skit i avgassystemet...vatten eller nåt annat jävelskap.

crm

HONDA
Gick med
17 Aug 2003
Hoj
GSXR 1000 -06
det ska ryka mycket som sagt det är ju häftigtr när dem bakomvarande inte ser nått. igår när ja å polarn körde fick han fälla ner visiret för annars vart han kladdig i ansiktet=) haha kom på låga varv då rök de inte mycket sen vred på fullt då bara bolma de ur avgas systemet=) så ägd vart han :yoparty

Solo

Burna dååå
Gick med
14 May 2003
Hoj
såld
YammaDT skrev:
Det kan vara så att det är nån skit i avgassystemet!! Min rök som fan när jag sotade ur kröken med diesel... :yoparty Men men, skit i avgassystemet...vatten eller nåt annat jävelskap.
Okej men hur gör jag rent kröken? Är det bara häll ner diesel och sen tända på :brinnerup ? Och hur gör man rent avgassystemet :confused:

Huck

Dom ljuger!
Gick med
23 Aug 2003
Hoj
Suzuki
Solo skrev:
Okej men hur gör jag rent kröken? Är det bara häll ner diesel och sen tända på :brinnerup ? Och hur gör man rent avgassystemet :confused:

Jag skulle nog ta bort kröken först :tungan . Men va vet jag? jag har inte ens körkort så :tungan :gnissla

Solid snake

Guest
Solo skrev:

Sota ur gör du med diesel, eller så tar du en uppfläkt vajer o sätter i borrmaskinen.

Vad menar du med avgassystemet?

slutdämparen eller?

Den kan du låta vara om den inte e full av olja.

Solo

Burna dååå
Gick med
14 May 2003
Hoj
såld
Solid snake skrev:
Sota ur gör du med diesel, eller så tar du en uppfläkt vajer o sätter i borrmaskinen.

Vad menar du med avgassystemet?

slutdämparen eller?

Den kan du låta vara om den inte e full av olja.
Huck menade ta bort kröken :hihi.
Om jag tar diesel är det bara hälla ner sen tända på? Menade slutdämparen sista jag kollade i den så var det hur smetigt somhelst ibland brukar det t.o.m droppa från den. Hur gör jag rent den skiten då?

Solid snake

Guest
Solo skrev:
Huck menade ta bort kröken :hihi.
Om jag tar diesel är det bara hälla ner sen tända på? Menade slutdämparen sista jag kollade i den så var det hur smetigt somhelst ibland brukar det t.o.m droppa från den. Hur gör jag rent den skiten då?

Du få ju börja med att plocka av slutdämpare, sen får du skruva sönder den, nu kommer vi till den grisiga delen. :tungan

Nu ska du ta bort den gamla dämpullen o sätta dit ny, det ska vara glasfiberull bara så du vet. :tummenupp

crm

HONDA
Gick med
17 Aug 2003
Hoj
GSXR 1000 -06
må¨ste hälla i olja i min så den ryker lite mer=) men en fråga

vad är det för skillnad på halv och helsyntet? och vilket är bäst å så?

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...