crm skrev:må¨ste hälla i olja i min så den ryker lite mer=) men en fråga
vad är det för skillnad på halv och helsyntet? och vilket är bäst å så?
Helsyntet är bäst! Skillnaden vetta fan
crm skrev:må¨ste hälla i olja i min så den ryker lite mer=) men en fråga
vad är det för skillnad på halv och helsyntet? och vilket är bäst å så?
Kalle_rs skrev:Helsyntet är bäst! Skillnaden vetta fan
Solid snake skrev:Skillnaden har jag för mig att halvsyntet är blandat med syntetisk olja o mineralolja.
Helsyntet är helt kemiskt framställd.
Jag är inte 100 på detta, är bara vad jag har fått för mig.
Solid snake skrev:Du få ju börja med att plocka av slutdämpare, sen får du skruva sönder den, nu kommer vi till den grisiga delen.
Nu ska du ta bort den gamla dämpullen o sätta dit ny, det ska vara glasfiberull bara så du vet.
Solo skrev:Jag fattar då inte hur jag ska skruva sönder min slutdämpare får loss en del sen tar det stopp, lägger upp några bilder (ursäkta den dåliga servern).
1a bilden
2a bilden
sista bilden
prova kopiera in URL till ditt adressfält funkar för mig.Padde skrev:Bilderna funkar inte för mig..
Solo skrev:prova kopiera in URL till ditt adressfält funkar för mig.
cRoC skrev:Rätt..
Den är svettsad på andra änden. Hur gör man rent den dåra den är ju ner smetat med olja, är väll inte så bra att tömma i nån vätska i denSolid snake skrev:Jag vill se andra änden ju, där man plockar itu min crossdämpare.
Sitter väl nån skruv där, sen är det bara att använda våld.
Solo skrev:Den är svettsad på andra änden. Hur gör man rent den dåra den är ju ner smetat med olja, är väll inte så bra att tömma i nån vätska i den
Solid snake skrev:Har du fått ut all den äckliga ullen så kan du ju hälla i nån äcklig vätska som luktar fyfan.
Då lär all olja släppa.
Har du inte fått ut den äckliga ullen så skit i det, bara det är fritt blås för avgaserna.
helsyntet är bättre för miljön så är det bara. sen är det ofta lite dyrare märken.. dom har lite mer erfarenhet.. och gör bätttre olja.. därför är det bättre.crm skrev:hur vet du då att det är bäst?
Vad kan man göra åt om det skulle läcka in kylarvatten då?philsson skrev:I avgassystemet så häller du bara i bensin/diesel och tänder på.. sotar ur det mesta..
Sen att det ryker vitt.. det tyder förmodligen på att det läcker in kylarvatten i cylindern.. blir nämligen vita avgaser utav glykol.
Lycka till
Solo skrev:Vad kan man göra åt om det skulle läcka in kylarvatten då?
Solid snake skrev:Plocka sönder o sätta nya packningar?
Kan ju vara en spricka nånstans också, då får du köpa det nytt, eller svetsa det, eller så kan du ta det som alla precis ALLA hatar, kemisk metall.
cRoC skrev:Kemisk metal har ALDRIG funkat för mig.. och ALDRIG kommer jag ens testa igen!
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |
|
MV Agusta återtar full kontroll
MV Agusta har bekräftat att... |
|
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
|
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
|
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
|
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
|
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
|
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |