MyggRörken 0905

ReDan

∑√ I L
Gick med
14 Jul 2003
Ort
Sunnersta, Uppsala
Hoj
650Xmoto och ZX9R
Blev ingen direkt mängd bilder tagna av mig!

1. Hightower och annan XR650R sm chafför!
2. Linden som äter på förfull och visar något viktigt med händerna! (så här lång???)
3. Livsan som är så ledsen över att få komma på 3 platts bland dessa bilder! :crash
4. M:et
5. Utanför porten hemma när man försöker vara fotografisk av sig ; )
 

Bifogat

  • hightower.jpg
    hightower.jpg
    70.8 KB · Visningar: 76
  • linden.jpg
    linden.jpg
    79.1 KB · Visningar: 98
  • livsan.jpg
    livsan.jpg
    59.3 KB · Visningar: 101
  • met.jpg
    met.jpg
    74.6 KB · Visningar: 90
  • office.jpg
    office.jpg
    47.7 KB · Visningar: 94
Last edited:

Ullis

Ny medlem
Gick med
11 Apr 2003
Ort
Sollentuna, Edsviken
Hoj
BMW s1000r 2014 & Kawasaki ZZ50-10
Ja, vad kan man säga :)
Trodde knappt min ögon när jag kom till rörken & möttes av en "protes" som var på G för att KÖRA hem :3freak

Bra jobbat ReDan...du visar att du inte bara har en "termos", utan att det e stake i dej på riktigt med :)

P.S Hur gick hemfärden förresten, inga motorstopp får jag hoppas??
 

Galne Dansken

Uppsala Roadrunners
Gick med
14 May 2003
Ort
Bortalängeholm
Hoj
Thruxton-R Z1000A1 R1250RS HD-Chopper CB500F
Värsta mygg kväll - en timme hem på gammal kawan med hjälm på var en förskräckelig upplevelse - efter alla myggbett klirade det överalt på huvudet???
 

Lindén

Slutkört!
Gick med
27 Sep 2003
Ort
Bredvid grannen
Hoj
Piagio med trampor
Varför knäpper alla kort när jag äter :fatta!

Jaja svaret blir du äter ju alltid eller nått liknande :rolleyes:


Satan så mycket mygg det var även för en härdad tierpare!
O nej jag tog dem ej med mig:fakta
 

Affe_R1

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
KTM EXC-F 350 Sixdays, Triumph Street Triple 765 RS
Galne Dansken skrev:
Värsta mygg kväll - en timme hem på gammal kawan med hjälm på var en förskräckelig upplevelse - efter alla myggbett klirade det överalt på huvudet???
Ja satan i gatan vad med mygg !!! :4skrika
Det var tur att Kortstubina/Lucky Luke hade med sig "antimyggrollern"

Jag tog "ett par" bilder igår och kommer lägga ut dom när jag får tid över..



Jag vill samtidigt passa på att tacka
Lucky Luke, Livsan, Hightower, Josef, Svante, Grolle, Stålis, N´lasse
och Falken
. (Hoppas att jag inte missat någon)
För att jag fick låna/provköra era hojar i Fredags då min inte fungerade :Bugar :Bugar

Det var intressant/roligt och lärorikt att köra så många olika hojar.
Jag var imponerand över hur snabbt man verkligen kunde köra med Livsan:s
gamla trotjänare, hur otroligt kurvstabil Grolles "Blade" var
och att en del kör med så skrämmande dåliga bromsar :skrämd :skrämd :skrämd :skrämd
 
Last edited:

Livsan

Egentligen västkustbo ;-)
Gick med
20 Jun 2005
Ort
Uppsala
Hoj
Suzuki SV 650 -00
Affe_R1 skrev:
Lucky Luke, Livsan, Hightower, Josef, Svante, Grolle, Stålis, N´lasse
och Falken
. (Hoppas att jag inte missat någon)
För att jag fick låna/provköra era hojar i Fredags då min inte fungerade :Bugar :Bugar

Det var intressant/roligt och lärorikt att köra så många olika hojar.
Jag var imponerand över hur snabbt man verkligen kunde köra med Livsan:s
gamla trotjänare...


Ja vad skall man säga... min lilla springare :) har fortfarande krut i sig!!

ReDan, vilka fina kort...Jag var verkligen helt förstörd över inte komma först på dina kort :)

Krya på dig!
 

TinaTjejen

long time, no see
Gick med
31 Mar 2003
Ort
Ängelholm
Hoj
GSX-R 600
De va den värsta myggkvällen jag nånsin varit med om! :3freak
Underbart skönt att dra på sig hjälm och handskar och inte kunna bli äten på!
Fick först ingen väst, men tänkte att snacka med folk kan jag ju göra iaf:)
Efter några åk fanns väst :banana
Hann åka en gång. Andra gången var det så mkt dimma att mitt visir immade igen.*skithjälm!*

Tack för myggstiftsroller Lucky & Kortstubina! :Bugar
 

Maciej EVO VI

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Aug 2003
Ort
Stockholm, Vasastan
Hoj
R1 -07, KTM 625 SMC -06
Igår var första men absolut inte sista gången för mig på Rörken, skitkul trots myggen.

Är det några fler som har bilder därifrån? Kanske inte så stor risk att man fastnade på dessa eftersom jag körde i gula gruppen.

Blir tyvärr inget mer för mig i år men jag kommer dyka upp till våren igen.

mvh
Maciej
Silver 955i Daytona
 

nidan

Intentionally left blank
Gick med
22 Aug 2005
Ort
Uppsala
Hoj
Buell XB9S
Mygg ja..

Sög hårt med alla myggen, klart värdelöst. Såg när 4 pers ur grön grupp satt ute och flaggade innan målrakan hur de försökte freda sig med västarna. Tur att man inte satt där. :)

Knät känns rätt bra idag, duktigt svullet och segt att böja på. Funderar på vad jag slog i egentligen.
Rätt sur över vurpan, direkt klantig. Men som han, motard killen med LC4an med slut bakdäck sa, du kanske har lärt dig nånting. :D

Ska ut med hojen på service i Svista imorgon, hoppas att man inte får några obehagliga överraskningar när den gås igenom.
:Bugar

Sen måste man ju ut och provåka onsdag kväll, någon som har planer på att åka nånstans?
 

Josef

Blicken framför allt!
Gick med
20 Dec 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Kievskiy Mototsikletniy Zavod K750 -59, Enfield Taurus 325 diesel -00
Jag har minst 10 myggbett på vaderna, myggdjävlarna sticker GENOM ventilationen på stället :gnissla
 

ReDan

∑√ I L
Gick med
14 Jul 2003
Ort
Sunnersta, Uppsala
Hoj
650Xmoto och ZX9R
Ullis skrev:
Ja, vad kan man säga :)
Trodde knappt min ögon när jag kom till rörken & möttes av en "protes" som var på G för att KÖRA hem :3freak

Bra jobbat ReDan...du visar att du inte bara har en "termos", utan att det e stake i dej på riktigt med :)

P.S Hur gick hemfärden förresten, inga motorstopp får jag hoppas??

Jo fick såklart motorstopp : )
Fast det var 500m från slutmålet så det blev att putta den med ett ben resten av vägen ;)
 

ReDan

∑√ I L
Gick med
14 Jul 2003
Ort
Sunnersta, Uppsala
Hoj
650Xmoto och ZX9R
nidan skrev:
Sen måste man ju ut och provåka onsdag kväll, någon som har planer på att åka nånstans?

Japp hoppas du blir bra snabbt och att hojen går fint vid servicen!

Men på onsdag kvällar så är det inget som har med mc att göra på shemat!
Då är det AfterWork. (För dem som jobbar iaf : )
 

M:et

#88 Supermoto
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
2x Honda CRF 450
nidan skrev:
Sög hårt med alla myggen, klart värdelöst. Såg när 4 pers ur grön grupp satt ute och flaggade innan målrakan hur de försökte freda sig med västarna. Tur att man inte satt där. :)

Knät känns rätt bra idag, duktigt svullet och segt att böja på. Funderar på vad jag slog i egentligen.
Rätt sur över vurpan, direkt klantig. Men som han, motard killen med LC4an med slut bakdäck sa, du kanske har lärt dig nånting. :D

Ska ut med hojen på service i Svista imorgon, hoppas att man inte får några obehagliga överraskningar när den gås igenom.
:Bugar

Sen måste man ju ut och provåka onsdag kväll, någon som har planer på att åka nånstans?

Haha, det var jag, Macke, Ronta och Bubba Badji som satt och fäktade...
Jösses vad envetna de myggen var!

Det var nog även jag som försökte komma med något positivt trots din vurpa!
Jag försöker peppa mig själv med att om jag lär mig något av mina vurpor så var de inte helt onödiga iaf...
Inte wheela över krön när jag inte vet hur det ser ut bakom, inte köra för fort när jag har sol i ögonen så jag inte ser vägen osv...
Tur att jag är så smart att jag kan lyssna på andra och tänka själv så jag inte behöver testa....
 

Kreuger

Team CaWalli Kawasaki Superbike
Gick med
6 Jul 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Kawasaki ZX-10R 2010 svart
M:et skrev:
.......Inte wheela över krön när jag inte vet hur det ser ut bakom, inte köra för fort när jag har sol i ögonen så jag inte ser vägen osv...
Tur att jag är så smart att jag kan lyssna på andra och tänka själv så jag inte behöver testa....

:rofl :rofl :rofl

Fast jag är ju ännu värre, lärde mig inte ens efter att ha provat själv, men efter att ha provat samma jävla dumma sak två gånger är jag rätt övertygad... :huvet
 

JoS

Uppsala RoadRunners
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
CB1000RA -09, en grön fan - igen
nidan skrev:
Ska ut med hojen på service i Svista imorgon, hoppas att man inte får några obehagliga överraskningar när den gås igenom.
:Bugar
Har du fixat fotbromsen än? :tungan

Trist att du fick ont i knät och handleden, men tur att inget värre inträffade.
Vi är många som krachat på rörken men som tur är så är det väldigt få som skadat sig ordentligt.
 

kortstubina

Rörkens egen Kioskis
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Storvreta/Uppsala
Hoj
spätta på en blackbird
Ja mygg var det även inom hus!! :4skrika

Tur att JoS och några andra orkade använda myggdräparen för oss som var där inne. :Bugar
Affe du behöver inte blanda in mig i Lucky Luke's "antimyggrollern", för det var faktist han som tänkte, inte jag denna gång!


Kul kväll blev det iaf.
 

nidan

Intentionally left blank
Gick med
22 Aug 2005
Ort
Uppsala
Hoj
Buell XB9S
ReDan skrev:
Japp hoppas du blir bra snabbt och att hojen går fint vid servicen!

Men på onsdag kvällar så är det inget som har med mc att göra på shemat!
Då är det AfterWork. (För dem som jobbar iaf : )

Blir ett svårt val det där om det är fint väder. Nyservad hoj och sol och gott... Blir svårt att stanna inne då. :)
Måste säga att det är rätt macho att köra med benet i stödförband, du är ju ingen quitter direkt. :tummenupp
 

nidan

Intentionally left blank
Gick med
22 Aug 2005
Ort
Uppsala
Hoj
Buell XB9S
M:et skrev:
Det var nog även jag som försökte komma med något positivt trots din vurpa!
Jag försöker peppa mig själv med att om jag lär mig något av mina vurpor så var de inte helt onödiga iaf...
Inte wheela över krön när jag inte vet hur det ser ut bakom, inte köra för fort när jag har sol i ögonen så jag inte ser vägen osv...
Tur att jag är så smart att jag kan lyssna på andra och tänka själv så jag inte behöver testa....
Hehe, jo, det du sa hjälper nog faktiskt. Får se vad man försöker med nästa gång man märker att det går för fort, lägga ner mer kanske. :va Eller räta upp och gå av rakt och leka lite sightseeing i gräset. Men då lär man vara bra säker på att ingen är på väg om på utsidan..
Lite besviken på mig själv just nu, har fuckat upp ordentligt två gånger nu, samma sak bägge gångerna. För hög fart in i kurvan och inte vågat ner mer. Förra gången var i trafiken, höll på att gå illa men lyckades trixa mig ur det genom att korsa ett spärrfält, hänga ner ordentligt och wheela svängandes därifrån för att inte bli påkörd bakifrån. Kände mig som en komplett jubelidiot när jag gjorde det lilla stuntet. (Men var på något vis ändå rätt nöjd med wheelien, jag suger på att wheela..)
 

nidan

Intentionally left blank
Gick med
22 Aug 2005
Ort
Uppsala
Hoj
Buell XB9S
JoS skrev:
Har du fixat fotbromsen än? :tungan

Trist att du fick ont i knät och handleden, men tur att inget värre inträffade.
Vi är många som krachat på rörken men som tur är så är det väldigt få som skadat sig ordentligt.

Var ut och hämtade den ikväll, glömde den på marken. =) Tror jag var lite distraherad av något annat just då. ;)

Handleden känns bra nu, knät och lillfingret är knappast att bekymra sig om. Vill mest ut och åka igen så att man inte fegar ur, har hört om alldeles för många som gjort det efter div. tillbud och jag vill inte bli en av dem. Sannolikheten att man skadar sig ordentligt är ändå bra liten..
*ROCKA* :yoparty
 

Lindén

Slutkört!
Gick med
27 Sep 2003
Ort
Bredvid grannen
Hoj
Piagio med trampor
nidan skrev:
Hehe, jo, det du sa hjälper nog faktiskt. Får se vad man försöker med nästa gång man märker att det går för fort, lägga ner mer kanske. :va Eller räta upp och gå av rakt och leka lite sightseeing i gräset. Men då lär man vara bra säker på att ingen är på väg om på utsidan..
Lite besviken på mig själv just nu, har fuckat upp ordentligt två gånger nu, samma sak bägge gångerna. För hög fart in i kurvan och inte vågat ner mer. Förra gången var i trafiken, höll på att gå illa men lyckades trixa mig ur det genom att korsa ett spärrfält, hänga ner ordentligt och wheela svängandes därifrån för att inte bli påkörd bakifrån. Kände mig som en komplett jubelidiot när jag gjorde det lilla stuntet. (Men var på något vis ändå rätt nöjd med wheelien, jag suger på att wheela..)
Kanske ta det lite lugnare?
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top