MyggRörken 0905

M:et

#88 Supermoto
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
2x Honda CRF 450
Lindén skrev:
Kanske ta det lite lugnare?

Äsch, det är bättre att komma över rädslan för att sväga!
Ett bra tips för att verkligen våga pressa ner hojen i svängarna är att köpa de klistrigaste däcken i komunen trots att man kan åka på touringpuckar.
Känslan i bakhuvet när man vet att de här däcken kommer inte släppa förrän miljöpartiet står som ensam vinnare i riksdagsvalet (med andra ord aldrig)
Först då kan man slappna av och ägna sig åt hojåka fullt ut.
Kan man inte köra avslappnat så blir det bara pannkaka!

Nidan:
Underbar inställning vid din trafikincident!
Kan riktigt se det framför mig, skrap, vingel och går brett. *livrädd kille på hoj*
På med gas, lätt wheelie ut ur kurvan. *hmm, den wheelien satt fint* :rofl
Underbart, nu fick jag ett gott skratt!
Du förstod på en gång att man ska leta upp de små positiva sakerna i tillvaron :tummenupp
 

nidan

Intentionally left blank
Gick med
22 Aug 2005
Ort
Uppsala
Hoj
Buell XB9S
Väl talat!

M:et skrev:
Äsch, det är bättre att komma över rädslan för att sväga!
Håller helt med; sen får vi se hur mycket jag fegar på måndag. Att komma över sina egna rädslor är nog bland det skönaste som finns!
M:et skrev:
Ett bra tips för att verkligen våga pressa ner hojen i svängarna är att köpa de klistrigaste däcken i komunen trots att man kan åka på touringpuckar.
Känslan i bakhuvet när man vet att de här däcken kommer inte släppa förrän miljöpartiet står som ensam vinnare i riksdagsvalet (med andra ord aldrig)
Först då kan man slappna av och ägna sig åt hojåka fullt ut.
Kan man inte köra avslappnat så blir det bara pannkaka!
Så jävla sant! Har diskuterat massa däck idag, fått en del vettiga åsikter och så men du satte just ord på vad jag känt! Kör hellre med klisterdäck som jag litar på, trots att man planslipar dem genom att köra fram och tillbaka till jobbet! Bästa vore väl om man orkade byta däck eller hade flera fälgar, tills dess så sliter jag hellre ut menlöst dyra, klistriga superdäck bara för att våga. :D

M:et skrev:
Nidan:
Underbar inställning vid din trafikincident!
Kan riktigt se det framför mig, skrap, vingel och går brett. *livrädd kille på hoj*
På med gas, lätt wheelie ut ur kurvan. *hmm, den wheelien satt fint* :rofl
Underbart, nu fick jag ett gott skratt!
Du förstod på en gång att man ska leta upp de små positiva sakerna i tillvaron :tummenupp

Tack! Kan erkänna rakt av att det sög ganska bra i magen när jag märkte hur fort det gick och att det faktiskt en massa bilar runt i kring också. :) Men men, vad ska man göra, börja gråta och hoppas att det inte kommer att göra ont eller? :lol
Wheelien kändes fin men jag kände mig så gosigt pinsamt direkt när jag insett att jag rett upp situationen. Så det blev en 140 eller så till nästa trafikljus. Tyvärr kom det ifatt en massa bilar där med förmodligen rätt sura bilister lagom tills det blev grönt så jag gjorde en liten powerwheelie därifrån och försvann i 160 till nästa trafikljus, klämde mig förbi en typ 15 bilar eller så och ställde mig längst fram och kände mig mysigt anonym igen bakom spegelvisiret. :)
Känns dock jävligt bra att känna att man lever, jag har iallafall ingen lust att leva i en kuvös hela livet. Det må vara säkert men fan så tråkigt. Ska försöka låta bli att riskera fler bilisters liv dock. :)

Och sen ett favoritcitat från Fight club:
"We just had a near life experience." - Tyler Durden.
 
Last edited:
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top