Mysiga restauranger i Uppsala

JoS

Uppsala RoadRunners
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CB1000RA -09, en grön fan - igen
Fick du stock? :D

Sorry, men jag kunde inte hejda mig från att skriva detta! :D

Alexander är bra. Kul att du tog upp detta med restauranger i Uppsala efterssom jag tror att många av oss som bor här inte har full koll på utbudet trots allt.

Jag misstänker att han du träffade kommer ifrån Stockholm och ni ville mötas i en civiliserad zon = Uppsala. Mellan Stockholm och Tierp. Stämmer detta? Jag är faktiskt lite nyfiken.

Lilla_Tingeling

Världens lyckligaste Ting!!!
Gick med
26 Oct 2003
Hoj
Gixxer
JoS skrev:
Fick du stock? :D

Sorry, men jag kunde inte hejda mig från att skriva detta! :D

Alexander är bra. Kul att du tog upp detta med restauranger i Uppsala efterssom jag tror att många av oss som bor här inte har full koll på utbudet trots allt.

Jag misstänker att han du träffade kommer ifrån Stockholm och ni ville mötas i en civiliserad zon = Uppsala. Mellan Stockholm och Tierp. Stämmer detta? Jag är faktiskt lite nyfiken.

Näää, jag fick spaghetti... :D
Tror inte dom serverade stock på det stället. Möjligen plankstek... :tummenupp

Dom hade väldigt god mat där. Så dit går jag gärna igen...

Jupp, han kommer från Stockholm. Och det känns rättvist att vi ses mitt emellan Tierp och Sthlm. Och Uppsala e en bra och fin stad. Finns många mysiga fik oxå.

// Lena

GrönaGrodan

PuckoProduktion©
Gick med
31 Aug 2004
Hoj
Maraton -50
Alexander hmm åt där förrut..mini portsioner både på pastan å pizzorna..å inte direkt billiga heller meeen oxfilen e smaskig som faaan..fan har nog vart där ett par gånger fast de inte är så bra :kocko

Gick ni å fikade efteråt eller? isåfall vart? Brukar ut å fika meen hittar inga roliga trevliga fik...

Lilla_Tingeling

Gick med
26 Oct 2003
Hoj
Gixxer
GrönaGrodan skrev:
Alexander hmm åt där förrut..mini portsioner både på pastan å pizzorna..å inte direkt billiga heller meeen oxfilen e smaskig som faaan..fan har nog vart där ett par gånger fast de inte är så bra :kocko

Gick ni å fikade efteråt eller? isåfall vart? Brukar ut å fika meen hittar inga roliga trevliga fik...

Jag äter juh inte så mycket. Fick typ i mig hälften av maten innan det va fullt i magen. :D
Tycker att det va jättemysigt där. Och inte så jättedyrt heller. Det va juh lilla Ting som stod för notan igår. :tummenupp

Jupp, vi gick iväg och fikade efteråt. Hamnade på Rådhuset. Mysigt ställe.
Förra gången vi var ut va vi och fikade var vi på nåt litet café som ligger granne med Teknikmagasinet. Kommer inte ihåg vad det heter. *dåligt minne*

// Lena

GrönaGrodan

PuckoProduktion©
Gick med
31 Aug 2004
Hoj
Maraton -50
Lilla_Tingeling skrev:
Jag äter juh inte så mycket. Fick typ i mig hälften av maten innan det va fullt i magen. :D
Tycker att det va jättemysigt där. Och inte så jättedyrt heller. Det va juh lilla Ting som stod för notan igår. :tummenupp

Jupp, vi gick iväg och fikade efteråt. Hamnade på Rådhuset. Mysigt ställe.
Förra gången vi var ut va vi och fikade var vi på nåt litet café som ligger granne med Teknikmagasinet. Kommer inte ihåg vad det heter. *dåligt minne*

// Lena

Rådan hmmm tråkigt ställe om jag får säga det själv...
Då va ni på "Wayn´s coffie" sist..Jävla rörigt där inne...Meen de funkar jue....
"Storken" e fan bästa stället i stan dock inte de bästa kaffet men men de e trevligt/mysig som fan....

Testa aldrig Eko cafet fyyfan poalrens te smakde fan "knark" man vart helt snurrig när man va där inne(elelr om de va teét som gjorde det)...Personalen pratade bara engelska där inne oxå..å vanligt kaffe hade de inte...

Lilla_Tingeling

Gick med
26 Oct 2003
Hoj
Gixxer
GrönaGrodan skrev:
Rådan hmmm tråkigt ställe om jag får säga det själv...
Då va ni på "Wayn´s coffie" sist..Jävla rörigt där inne...Meen de funkar jue....
"Storken" e fan bästa stället i stan dock inte de bästa kaffet men men de e trevligt/mysig som fan....

Testa aldrig Eko cafet fyyfan poalrens te smakde fan "knark" man vart helt snurrig när man va där inne(elelr om de va teét som gjorde det)...Personalen pratade bara engelska där inne oxå..å vanligt kaffe hade de inte...

Jag tycker att det e mysigt att sitta på Rådhuscaféet och fika/prata. Hittar juh inte till så många caféer i stan än.
Jopp, så hette det. Va mycket folk där på Wayn´s när vi va där. Lite för litet ställe. Men det funka bra ändå.
Vart ligger "Stoekens" då? Så man vet vart man kan gå nästa gång.

// Lena

GrönaGrodan

PuckoProduktion©
Gick med
31 Aug 2004
Hoj
Maraton -50
Lilla_Tingeling skrev:
Jag tycker att det e mysigt att sitta på Rådhuscaféet och fika/prata. Hittar juh inte till så många caféer i stan än.
Jopp, så hette det. Va mycket folk där på Wayn´s när vi va där. Lite för litet ställe. Men det funka bra ändå.
Vart ligger "Stoekens" då? Så man vet vart man kan gå nästa gång.

// Lena

Storken ligger där minuten apparaterna är på stora torget..i hörnan där går man in..(ligger en te butik å en skomakare där..)
man går 1trappa upp...där finns det masa olika rum man kan sitta i, är typ olika stolar å bord över allt å soffor.. är typ 50-talsstil på allt...(Rök avdelningen är läängs bort i det stooora rummet...) kaffe kostar 17kr iallfall :tummenupp

Lilla_Tingeling

Gick med
26 Oct 2003
Hoj
Gixxer
GrönaGrodan skrev:
Storken ligger där minuten apparaterna är på stora torget..i hörnan där går man in..(ligger en te butik å en skomakare där..)
man går 1trappa upp...där finns det masa olika rum man kan sitta i, är typ olika stolar å bord över allt å soffor.. är typ 50-talsstil på allt...(Rök avdelningen är läängs bort i det stooora rummet...) kaffe kostar 17kr iallfall :tummenupp

Ahaa... Då vet jag vart det är nånstans.
Ska göra ett besök där nästa gång det e dax för en fika. :tummenupp

// Lena

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept